Nou kan ik ook hoor;
Nee ik zou niet weten hoe een YM er uit ziet. Heb deze nog nooit in mijn hand gehad.
Sterker nog ook daytona nog nooit. Hebben alle daytona’s dezelfde kast of zit daar ook nog verschil tussen? Misschien goed om dat ook nog even uit te leggen dan.
Tja polijsten, ik heb ook nog nooit een nieuwe rolex in mijn hand gehad. Eigenlijk alleen maar gepolijste exemplaren. Wel goed dat je dat uitlegt.
Nu snap ik het beter.
Heb jij een YM? Het zal wel anders zou je niet zo serieus reageren, ik schat in 1 met een blauwe plaat!
Nb serieuze noot: Bovenstaande is allemaal geleuter. Want jij weet echt wel wat ik in mijn handen heb gehad en wat niet.
Het is altijd lastig om een sarcastische toon te identificeren in geschreven tekst. Smaken verschillen, je hoeft de YM niet mooi te vinden, dat vind ik juist leuk aan de YM, dat hij daardoor minder mainstream is dan een sub bijv. Alleen als je (onjuiste) argumenten aanhaalt om je smaak kracht bij te zetten, dan kan het zijn dat er sprake is van een blinde vlek. Zonde, want misschien weet je niet wat je mist en dat kan ik een mede forumlid toch niet aandoen? Onbekend maakt onbemind.
NB serieuze noot: welke gepolijste voorwerpen je verder regelmatig in je handen houdt, bewaar dat liever voor een ander forum.
Ik vrees toch dat ik het roerend eens ben met @Official_Timekeeper… De roze gouden YM heeft een prachtig ranke kastvorm die bijna on-Rolex aandoet. Ik vind hem leuk. Hij stond me ook prima, en hij zat lekker.
Vorige week in Miami de Daytona van m’n baas weer eens om gehad, mooie maatvoering voor een chrono, maar zo lelijk met de geschroefde pushers en de wat lelijke wijzerplaat, geef mij de YM maar.
Ik vermoed dat ik de 1908 ook een snoepje ga vinden, en dan houdt het wel op ook, wat het huidige Rolex betreft.
Maar waarom reageer je alsof je door een wesp gestoken werd, joh? Iedereen weet toch dat een Sub een wat lomp en industrieel uiterlijk heeft? Er werd toch niks raars gezegd?
Wat chronografen betreft ben ik een fan van vintage ogende vehikels met twee subdials en een bol glaasje, het liefst onder de 13mm dik. Die spoeling is vrij dun. Als je dan een hekel hebt aan schroef-pushers betekent dat voor de Daytona dat alles van vóór de 6240 nog een soort van OK is. Uiteindelijk vind ik vintage spul van Heuer, Hanhart, Breitling, Excelsior Park of zelfs een Angelus gewoon mooier.
14.000 ballen voor een driehandertje in titaan, ik ben gekke henkie toch niet? Voor exact de helft van dat geld heb ik een Seiko Shunbun met Spring Drive uurwerk, en voor minder dan tien procent van dat YM bedrag scoor ik een Baltic Aquascaphe 41mm in titanium. Voor nog eens de helft van die Baltic koop je een titanium Citizen Barnacle. Dat zijn drie horloges die functioneel allemaal hetzelfde doen als de YM, waarvan er één veel beter afgewerkt is.
Van die 14K betaal je in mijn optiek dus 10.000 ballen voor het merkje op de plaat. Dan liever 25K voor rosegoud. Dat is ook al schandalig, maar dan koop je tenminste luxe zonder enige gène.
Ik snap t wbt de witte en de zilveren subdials op de witte plaat.
Maar de zwarte flets? Met ipv keramische bezel nog eens een glimmende stalen bezel?
Das toch niet flets!
Zit al jaren te gluren naar deze twee vintage quartz duikers. Komen beide af en toe langs maar vaak in matige staat. Heel af en toe een nette, maar dan meestal heel erg duur. Welke het zou worden hing dus ook een beetje van het aanbod af. Nu eindelijk een gekocht (ligt nu in een warehouse).
Welke zouden jullie kiezen?
Zou ze allebei niet afslaan. Maar uiteindelijk toch voor de PR300 gekozen. De zomer komt eraan en deze heeft net een beetje meer vibes.
Maar welke is het geworden?
Volgens mij -maar dat weet jij beter dan ik- is dat voor Tissot niet heel gebruikelijk. Maakt 'm imo extra bijzonder en staat gewoon heel goed! Geniet ervan! En ik stop er nu over, anders zegt iemand zo nog iets van
Niet heel gebruikelijk inderdaad, Tissot leverde eerder op staal of waterbestendig leer, maar bijvoorbeeld de oudere mechanische PR 516 duiker werd ook wel op tropic geleverd:
Oh ja, daar zit nog zo’n 2030 of 2031 in. Heb die uurwerken in seastar modellen. Met een beetje pech heb je een hele zere duim voordat ze goed staan.
Bij deze uurwerken moet je de seconden en minutenwijzer samen verzetten door herhaaldelijk op de kroon te drukken, of, als je een flink stuk verzetten moet, vast te houden. Maar je moet behoorlijk hard op die kroon drukken, dus als je pech hebt en de minutenwijzer bijna een uur vooruit moet zetten zit je minutenlang die kroon in te drukken, en dan heb je een enorme deuk in je duim
Je kunt dan beter even een hulpstukje gebruiken om die kroon in te drukken, stukje hout, bierviltje, o.i.d. Alles beter dan je duim