39mm, 11mm dik ofzo
Rationeel, maar niet emotioneel.
Nee, integendeel… Elke vezel in m’n lichaam vertelt me dat het niet uit willen geven van 14K aan een titanium toolwatch heel erg emotioneel is. Rationeel bezien moet je hemel en aarde afzoeken naar zo’n ding, want dat gaan eenhoorns zijn, en dus ligt er winst op de loer.
De Louis Erard gekozen naar aanleiding van een filmpje welke ik gisteren gezien heb:
Van deze allemaal overigens Atelier Wen mijn voorkeur
De Louis Erard tussen deze twee. Vind de datum niet mooi staan op de Atlantic. En ik ben persoonlijk allergisch voor ‘crosshairs’
Daarnaast vind ik de wijzerplaat mooier op de LE.
Echter als ik voor een regulator zou moeten gaan, zou ik voor wat anders gaan.
Ik heb gestemd voor de Cornehl
Welke Omega Duikert? De Planet Ocean, boven, of de Peter Blake, onder?
- Planet Ocean 600
- Peter Blake 300
0 stemmers
Dit is niet makkelijk… de bezel van de po is mooier , maar van de Peter Blake vind ik de wijzerplaat weer veel mooier …
De PO is op alle fronten een mooier, moderner en hoogwaardiger afgewerkt horloge. Ik heb ze wel eens naast elkaar in handen gehad en het is niet eens close.
Als je een klatser wilt, de PO. Wil je een casual en fijn dragende duiker, 100% de PB.
Ik heb zelf ook met de gedachte gespeeld, maar wil mijn 300 niet opofferen voor een PO.
PO, maar denk om de maat. Dikke glimmende klomp hoor Wel een fantastisch ding.
Moet wel zeggen dat ik de Blake nooit heb om gehad, dus kan daar eigenlijk geen oordeel over geven (in het echt toch altijd anders dan 23.000 foto’s op een forum).
Cyclops FTW
Ik vind de planet ocean met witte wijzerplaat en oranje/rode bezel ook nog altijd erg gaaf!
Mwah, zonder loepje staat het datumvenster er in mijn ogen maar wat karig bij. Dan liever geen datum.
Voor het overige ben ik niet zo bekend met de verschillen tussen een Submariner en een Sea-Dweller, maar de Sub lijkt op deze foto’s ingetogener, al was het alleen maar vanwege de rustiger ogende bezel. Dus dat telt ook wel mee in mijn voorkeur.
Dweller vanwege geen vergrootglas.
Allebei niet. Ja, weet je? Prima horloges, natuurlijk. Maar zo ontzettend voor de hand liggend.
Als je dan toch veel geld uit wil geven aan een duiker, gaan dan voor bijvoorbeeld zoiets.
Dat (of een kopie daarvan) heeft tenminste niet iedereen. Nou ja, just my $ 0,02.

Dat is inderdaad een hele lastige.
Sea dweller gekozen. Omdat die gewoon echt cool is.
De 12 series sub is perfectie. Echt. Meer dan 100%. Overigens zou ik dan wel de LV kopen.
Ik heb ze beide side by side gehad en uiteindelijk heb ik de LV laten gaan. Toch minder bijzonder en toch eenvoudig terug te kopen.