Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ai Ai

Dan is je mening gebaseerd op de foto. Niet de beste voorsprong :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Tja. Daar heb je een punt. Ik ken zeker

Bert, Metin, 551, Lucas Yuri, marcel, Jim, en nog 2 mensen met de 116600.

Ok. Ik ken maar 3 mensen met de Blancpain bathyscape FF.

Denk dat in verhouding de dweller beter scoort. Alleen al gezien het aanbod op chrono24.

Zeg maar 116600 vs bathyscape
120 vs 775.

En dat zegt iets over rolex. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Als je alles in het handje gehad moet hebben om er een mening over te mogen hebben kunnen we dit topic opdoeken geloof ik :slightly_smiling_face:

Die Sea-Dweller moet in het echt wel heel erg indrukwekkend zijn om die karige datum en drukke bezel goed te maken. Ik zie momenteel niet wat mijn voorkeur zou doen omslaan, maar hey, wie weet. Gelukkig hangt er ook precies helemaal niks van af.

2 likes

Mooi gesproken.

Ik ben inderdaad van mening dat ‘in je hand’ hebben je heel vaak een andere mening kan geven.

Die datum is dweller eigen. Maar die bezel maakt hem nou juist indrukwekkend. Samen met zijn dikte en hoogte van het glas.

9 likes

Dweller omdat die net wat stoerder is en niet zoveel in het wild te zien is als een sub en geen vervelende cyclops heeft.

Sub omdat de plaat diep zwart ipv mat zwart is…

1 like

Ja. Hij blijft comfortabel voor een duiker.

Draagt iets dikker door de caseback, maar iedereen die ik ken draagt deze graag.

Wel strak dragen. Niet los om de pols laten bungelen want dan is het oncomfortabel.

Ps. Ik denk ook dat de 126600 oncomfortabel draagt omdat die gewoon groter is.

Maar een sub sla je om en draagt hoe dan ook het lekkerst.

5 likes

is mooier in vergelijking met die boerensubmariner.
Die Blancpain is van deze 3 uiteraard de enige echte Winnaar! :trophy:

2 likes

Ik heb ze ook beide gehad en de dweller droeg heerlijk :grin:

Ik mis de SD4000 stiekem wel eens een beetje… op die mercedes wijzers na dan

5 likes

Zomers horloge erbij

• Seiko 5 GMT orange
  • PRX 40mm goudkleurig

0 stemmers

2 likes

Daar heb je zeker gelijk in. Maar dat houdt mij niet tegen om er wat van te vinden. En jou ook niet, hoop ik!

Het is inderdaad wel een sexy glaasje. Toch is de Sub ook in dit aanzicht mooi. Ik heb er denk ik gewoon een beetje een zwak voor.

1 like

Heb je wel eens een 40mm prx omgehad? Leuke dingen op zich maar dragen wel een stuk groter dan je zou verwachten gebaseerd op 40mm.

1 like

Maar in jouw geval droeg je de dweller naast de 116610ln. Dat is echt anders dan een 126610ln

2 likes

Je hebt gelijk, nooit de 126610ln gehad. Dus die kan ik ook niet vergelijken.

2 likes

Tja, met die pukkel en oorlog en vrede op de wijzerplaat zie ik geen enkel horloge in de poll van @SSFS staan waar ik zelfs mijn SPB317 ook maar in de verste verte voor zou opofferen.

Blancpain die @TagEd suggereert for the win. Dat ziet @JohnvdT goed. Maar zelfs die zou ik niet op m’n SPB inruilen.

Eerlijk gezegd vind ik de nieuwe Auquaracer solar zelfs leuker dan al het bovenstaande. :thinking::shushing_face::joy::joy:

Nee, eerder over het alhier beschikbare electoraat.

1 like

Wil je mijn zin niet uit de context halen? Typisch.
Het was sarcasme.

Ik kom niet eens tot de aanschaf van een spb317. Kun je nagaan wat ik daar van vind.

Nee een spb317 gaan vergelijken met een dweller is echt over de top.

Dat voelt als een Michelin restaurant vergelijken met een patatzaak. Of zoals wij zeggen met een Friture. (Snackbar of friterie mag ook).
Je kan op beide plaatsen goed eten en je kunt je honger stillen. Maar toch is het anders.

NB. het meest jammere is dat @SSFS een vergelijk maakt met 2 duikers van een bepaald merk en dat jij er heel andere merken bij dient te halen. dat was de vraag niet. :woman_facepalming:
NB 2. Net als die BP.

Want? Verklaar u nader :sunglasses:

2 likes

Ftfy

1 like

:scream:

:blush:

1 like

Dat is correct, de SPB heeft tenminste een geharde kast, op twee manieren afgewerkte wijzers (voor de leesbaarheid) en fatsoenlijke AR coating.

De vraag heb ik keurig beantwoord met een stem. Altijd de Dweller, want onderscheidender, geen datum pukkel en gewoon een bruter horloge, als het dan toch moet.

Grappig genoeg wekte de (terechte) Blancpain suggestie dan weer geen wrevel. Ik bespeur nodeloos snobisme wat zich niet vertaalt in betere specificaties, zo droogjes op papier bekeken.

Dat hoef ik jou niet uit te leggen.

Neuh. Sterker nog, ik snap niet waarom je je Speedy wilt verkopen. Prachtige uitvoering. De Vertex die je vandaag om had was ook cool. Seamaster 300 met Sword hands ook helemaal OK, Pie Pan Constellation is gewoon geweldig, Sinn u50 is een verlichte keus, Squale gewoon altijd leuk, Vertex M100 is een heel erg verlichte keus,

Nope, nope… Tot je een moderne Rolex duiker koopt heb ik letterlijk niks om over te zeiken. :slight_smile:

Hulde.

Ik ben het met je eens, hij ligt ver genoeg van de Seamaster 300 vandaan om een leuke toevoeging te zijn. :slight_smile:

Maar als het een Rolex wordt, mag ik dan de oudere 16610 met alu bezel voorstellen? @Brick zal het wellicht goedkeuren, zowaar.

4 likes

Er staat inderdaad redelijk wat tekst, dat had best minder gekund, maar het stoort mij niet zo.

Also, Dude, pukkel is not the preferred nomenclature. Cyclops, please.

1 like

Ik vind het anders wel passen. “Cyclops” klinkt nog halfweg cool, terwijl het gewoon een grote pulserende puist op het smoelwerk van een horloge is.

3 likes