Geweldig. Zie toch eens, wat een leuke horloges er door je hoofd spoken. Ik zou 'm zeker ook even gaan passen, die Doxa.
Ik sluit me graag bij vriend @LVA aan.
Ftfy
- De Speedmaster handwinder saffier/hesalite met resp. wel/geen zichtbodem
- De Speedmaster 57 automaat met saffier en zichtbodem
0 stemmers
Waren alle keuzes in het leven maar zo makkelijk als deze.
Dit kan zomaar eens de volgende worden.
White (grotere kans om te langer te behouden)?
Of toch de speelse Glacier Blue?
- White
- Glacier Blue
0 stemmers
Hebben ze hem ook met een zwarte dial? Dan zou ik die kiezen als ik jou was.
ik mis de beste optie: Gewoon de Speedy met saffier en zichtbodem.
Die staat ertussen😉
Misschien begrijp ik de poll niet goed.
Even de koffie naar binnen slurpen.
Allemachtig. Ik mis de optie waar geen acryl wordt genoemd.
De automaten laat ik even voor wat het zijn (bb54, Vulcain Cricket en Habring2)
Voor t laatste plekje:
Ik vind een handopwinder leuker en werd recent door een hf lid gewezen op een merk waarvan ik dacht o ja dat is er ook nog. En heb deze nog nooit tegen over elkaar gezet hier:
Beide Unitas als basis ( voor de horlogemakers op t forum oa Peterlc en Floris155: Zijn beide uurwerken door de gemiddelde horlogemaker te servicen? Of?
Bij Cornehl is tegen een relatief kleine vergoeding de balansbrug ook te graveren.
Dus
- Cornehl Regulator (Naar mijn mening unieker)
- Dornbluth 99.1 M. (Qua kleur wellicht de betere keuze vanwege de zwarte wijzerplaat)
-
- Cornehl
-
- Dornbluth
0 stemmers
Het moet toch de ‘geen van beide optie’ worden vrees ik.
Jij zou bijv liever gaan voor een van de automaten die ik voor nu even laat voor wat het is?
Suggestie (ook van andere leden) is welkom
Max 40 mm/ €6000 (met beetje ruimte) als afsluiter vd collectie.
Voor mij ook geen van beide. Zou dan liever voor zoiets gaan. Van de achterkant iets minder, maar daar kijk ik toch nooit naar.
Nee, beide modellen spreken mij totaal niet aan. Maar ja, hoe relevant is dat? Jij moet ze dragen.
Ik kan heel veel horloges bedenken, die ik liever zou willen. Maar ik heb geen idee hoe jouw collectie eruit ziet en ken (dus) ook jouw smaak niet.
Deze was natuurlijk voor jou bedoeld @whisky
Deze prachtige Staudt guilloche chronograaf.
Moet voor jouw budget met Yvo te regelen zijn
Damn. De Cornehl word vernietigd in die battle. Weinig liefde. Te veel ‘niche’?
Collectie
@APMV: Dank je wel voor de suggestie. Schitterende wijzerplaat maar l2l gaat dit m ben ik bang niet worden. De Cornehl is al fors, de Dornbluth is nog net een beetje langer dan de Cornehl en de Staudt is nog langer (Daarom ook max 40 mm erbij gezet :-(.
@Ypuh: volgens mij is deze discontinued?