Prachtig inderdaad
Uit oprechte interesse: waarom heb je de plaat laten vervangen?
Prachtig inderdaad
Uit oprechte interesse: waarom heb je de plaat laten vervangen?
Ik niet. 2005 for the win. Desnoods verspijker je 1000 ballen prijsverschil aan een beurt voor de oude versie, maar het horloge is mooier, meer Omega, kleiner en tikje platter. Bam.
Dat viel mij ook op. De Moonswatch vind ik goedkoop ogende shizzle, dit doet het beter voor me. Maar met een wegwerp-uurwerk en een mineraalglaasje maakt zelfs de 50 vadems waterdichtheid het niet goed, in mijn optiek.
Leuker, maar nog steeds rommel. Dure rommel, in dit geval. Maar er zal een markt voor zijn.
Dat doet me aan een demonstratie van anarchisten denken die ik ooit op de dag van de arbeid in Stockholm zag. Allemaal hetzelfde aan. Vreemd.
yup.
Tja, dure toolwatches zijn net een soort van Range Rovers. Iedere boerenlul weet dat een skere Hi-Lux voor een kwart van het geld beter presteert, maar wie wil off-roaden in de P.C.Hooft moet iets duurs mee nemen.
Kortom, “the real deal” van Blancpain is tegenwoordig ook maar een P.C. Hooft duiker. Gegeven de geschiedenis van het model vind ik dat jammer. Het is ooit als echte toolwatch begonnen. En was ook redelijk geprijsd.
Wat een onzin. Ik ken gewoon iemand die met die dingen duikt. Zelfs in het goud.
Maar het vergelijk ging tussen de real deal en een plastieke versie van swatch.
Koop jij maar de swatch.
Kijk. Een liefhebber.
Nee deze zijn niet van mij.
Oeh, die desert Bathyscaphe.
Nou ja geeft niet ze blijven mooi.
Die 50 fathoms voor mij
Hahaha, herkenbaar. Verbaasde mij ook tijdens concerten vooral.
Punkers en hardrockers bv. allemaal gekloond.
Die liefhebber van je laat zes lelijke duikhorloges zien.
The real deal is totaal overpriced is voor een toolwatch, en weg-werp shizzle is kut. Ik miste optie drie: Stel eens wat anders voor.
Zo verspijker ik liever 19.000 aan een Breguet 5157
Dan 14,5K voor een Fifty Fathoms. Of 400 voor een Sistem51. En voor de toolwatch zou ik er een willekeurige mid-budget skinduiker naast knikkeren.
Daar kun je nog eens mee tegen een deurpost aan komen zonder dat de tranen je in de broek springen.
Als de Swatch Group mij een Blancpain willen verkopen moeten ze de Villeret eens wat minder zaaddodend maken. Ik bedoel, kom op zeg:
Als Blancpain daar een Tissot Logo op had geplakt had ik 'm voor 800 in die configuratie ook nog niet gekocht.
Koop een Garmin.
Echt mooie horloges zijn nou eenmaal duur.
Yeah right. De toolwatch die jij voorstelt komen niet verder dan binnenshuis.
Alles is perspectief en marketing.
Met die BP van 14,5K is niks mis. Gewoon een mooi horloge, zeker die BP limited duikhorloges.
Ik ga met al mijn horloges eigenlijk zorgeloos om. Ongeacht prijskaartje. Deurpost….dikke pech. Die dingen zijn allemaal ‘tool watch’. Tools die de tijd meten.
Alleen mijn dress horloge krijgt een voorzichtiger behandeling. Doe ik al af als ik de heg snoei.
In de jaren zestig hadden de meeste mensen ook maar één horloge, en daar deden ze vrijwel alles mee. We zijn het van harte eens, op dat punt.
Overigens moest ik lachen om wat Zach Kazan over de recentelijke Blancpain Swatch collab schreef:
It’s like the old saying: you never really own a Sistem51, you just look after it, until it winds up in a landfill, with all the green plastic watering cans, and fake rubber plants.
Hij begint het stuk met wat Radiohead citaten waar ik jeugdsentiment van kreeg, dus ik vermaakte me wel:
Intussen is TAG Heuer wel lekker bezig:
Even een polletje: Wie zijn de Grootste Chronograaf-bazen?
Merk op dat ik hier alleen merken heb gepakt die op de één of andere manier iets zinvols bij hebben gedragen aan de ontwikkeling van de chronograaf.
Wil je mijn antwoorden niet verdraaien. Zo ontstaat een niet waarheidsgetrouw beeld.
Is dat een toolwatch dan?!
Wat is dat eigenlijk? Iets goedkoops en net zo goed als een Toyota?
Die tag heuers zijn oprecht echt lelijk. Zet er dan een mooi vintage exemplaar naast.
Alleen die pushers al. Niet om aan te zien.
Die Breitling is mooi. Maar wel een dikkertje begrijp ik.
Omega Speedmaster is top. Alleen jammer dat je de verkeerde ref plaatst.
Ach nou ja. We hebben gelukkig de zenith als winnaar
Seiko? Zei je seiko?
Ja hoor, zodra jij ophoudt om selectief het gros van een argument straal te negeren.
Want ja, er zijn meer manieren om een waarheidsgetrouw beeld te vermijden.
Nee. Je kunt van de eerste generatie Serica 5303 zeggen wat je wilt, maar die Soprod Newton zou er bij Toyota nooit in komen. De huidige COSC versies wel, eerlijk gezegd.
Yup.
Even los van de vraag of het nu Seiko, Zenith of TAG/Breitling/Hamilton waren die de eerste automatische chronograaf uitvonden heeft Seiko ook eigenhandig de quartz chronograaf gepionierd met de 7A28 serie. Seiko maakte al in-house chronografen voor sommige andere merken überhaupt een in-house uurwerkfabriekje hadden gekocht.
Is die nou goedkoop of niet zo goed als een Toyota. Wat zeg je nou eigenlijk?