Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

3x chrono met witte plaat. Alle 3 rond de 2500 euro. Zoiets staat nog op mijn wishlist.

De net geïntroduceerde Sinn 356 klassik W. 38,5mm diameter, dikte 15,6mm

De meer klassieke Hanhart 417 ES 1954 Flyback Panda 39mm diameter, dikte 13,3mm

Of de pilot van Damasko DC57 Black 40mm diameter, 13,8 dikte

Welke van de 3, of…
  • Sinn
  • Hanhart
  • Damasko
  • Iets anders namelijk…

0 stemmers

1 like

4 likes

Ik vind die sinn oprecht geweldig en voor mij de mooiste van de drie als hij niet zo moker dik was. Daarmee verpest Sinn echt al haar chrono’s. Nu de Hanhart gekozen.

Misschien net iets klassieker en ‘dressy’ van vormgeving, maar wel bijzonder, de Montblanc heritage chrono in monopusher of meer gebruikelijke lay-out

9 likes

Of kiezen tussen de Pioneer MK II en de Flyback

De Sinn en de Damasko vallen af :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Vandaag de 35mm PRX automatic met blauwe plaat naast mijn Nivada gezien. Ook een heel mooi horloge, maar écht weer anders dan de Nivada.
Welke vinden jullie het tofst?

• Nivada F77 37mm
  • Tissot PRX 35mm

0 stemmers

1 like

Liken voor die onderste MB! :ok_hand:

2 likes

klopt, de Sinn is erg dik. Ik heb het er daarom ook bij vermeld. De prijs van de Mont Blanc is wel 2x zo hoog.

Montblanc Heritage Chronométrie
€ 1.995

1995 uit NL

3 likes

Aha, niet echt goed voor een merk lijkt mij als de vraagprijs het dubbele is en je kan het voor de helft kopen. Maar een mooi model.

1 like

maar wel voor ons :upside_down_face:

1 like
Naast de Longines Legend diver en Oris Aquis Cherry

0 stemmers

Alle 3 mooie opties (de zwarte TH valt zeker af).

Als het één horloge moest zijn dan koos ik voor de Longines Spirit in zwart/groen. Beetje afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en rest van de collectie is de blauwe ook erg mooi.

De TH titanium zou ik ook graag in mijn collectie willen als daily beater, maar is niet zo mooi als de nieuwe Spirit’s.

2 likes

Aquaracer Ti is, volgens mij, heerlijk als daily. Én ik vind 'm een stuk beter ontworpen -mooi strak, industrieel en tool, met toch een duidelijke link naar de oorsprong van dit model dat in de vroege jaren '80 ligt- ontworpen dan die Longines.

7 likes

Ik denk dat het erom gaat hangen tijdens de passessie…
Spirit al gepast in 42… echt mooi model… de titanium ook al eerder gepast… idem… alleen weet niet of ik kan wennen aan het gewicht van de titanium…

Golden moonshine :full_moon: battle:

• Rolex Cellini
  • Jaeger LeCoultre Reverso
  • Christiaan van der Klaauw Retro Moon
  • A. Lange & Söhne Saxonia

0 stemmers

2 likes

De reverso!

Annual calendar en dat missen die andere.

Alhoewel de lange ook heel mooi is, zou ik toch voor de jlc kiezen.

Ik zeg de Cellini, gewoon verreweg de mooiste. De rest is ook begeerlijk, maar vooral om andere redenen dan esthetische :innocent:

1 like

Dat dit ooit nog over een Rolex gezegd zou worden.

3 likes

Nou inderdaad :sweat_smile:

1 like

De saxonia, maar dan wel met donkere plaat voor mij.

18 likes