Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

We zijn het roerend eensch. :slight_smile:

Evengoed zou ik ooit nog wel zo’n vintage Premier lusten als ik er ooit tegen eentje aanloop op een opportuun moment.

1 like

In het begin liep het gelijk op, maar de Zenith liep al snel uit in de poll.
De Zenith is mijn grail. Dus ook mijn favoriet.

Maar over de middag eens objectief gescoord in Excel. Daar komt de Breitling heel dicht in punten tov de Zenith.

Ik maak er wel nog eens topic van. Waarschijnlijk de Zenith vs de Breitling vs de Junghans

2 likes

:grinning_face_with_smiling_eyes:
In Excel….dat werkt natuurlijk niet.

Breitling is een merk dat ik al lang koester. Van de huidige collectie staat de Navitimer toch wel hoog op get lijstje. Een vintage toptime of een premier zouden echter niet verkeerd zijn! Prachtig!

Daar kun je natuurlijk de dimensie “klik” niet in kwijt.

Maar jij bent ervaringsdeskundige. Wat is jouw ongezouten mening over die 2? Je mag eerlijk zijn. Ze zijn toch verkocht, en bij mij lijken het blijvers.

1 like

Sinds wanneer is het kopen van horloges een objectieve bezigheid? Want dan kocht iedereen een waterdichte Seiko 5 en was dat het einde van de hobby voor de komende 20 jaar.

Kom op. :slight_smile:

Exact.

Absoluut. Specifiek de Navitimer vind ik op zich erg tof, maar ik zou 'm nooit kopen. De nieuwe Premier serie, daarentegen, in 40mm… Tja.

Zenith. Ik blijf het zeggen. :slight_smile: Zenith wint met klikken.

1 like

Nee, toch maar een prospex

2 likes

:grimacing:

6 likes

Ik snap dat hij voor velen te druk, te chaotisch is. Maar i.r.l. op de pols valt dat best mee. Moet je eens proberen, ik denk dat het je ook wel zou bevallen. De 41mm is een zeer draagbaar en comfortabel formaat. En ja, er staan veel streepjes op. Maar op een GS dial gebeurt er ook heel veel.

1 like

Ik heb van beide genoten. De Navitimer lijkt druk, maar is gewoon mooi in balans. Op leer het mooist (geldt wat mij betreft voor beide).
Mijn voorkeur gaat naar de Zenith. Die kastvorm met de rechte lugs vind ik prachtig. Maar de Navitimer is ook erg mooi. Als combinatie natuurlijk helemaal top.

3 likes

Mooi omschreven. Zo ervaar ik ze ook.
De staalband van de Navitimer wint het, dus krijgt die meest staal. Maar op leer is hij ook heerlijk.

1 like

Heb ik al lang gedaan, vandaar mijn complete voorliefde voor de kleinere, fijnere en übercoole Zenith El Primero, met name de panda versie, maar ook de tri-colore.

Da’s een smaakzaak, geloof ik. Nogmaals, niks tegen de Navitimer, maar jij begon een poll en ik zeg dat het “no contest” is. :slight_smile: Dat is mijn oordeel, daar zult u het mee moeten doen.

Klopt, maar geen rekenlineaal, en al helemaal niet op de GS die ik koop. :slight_smile:

Longines Conquest 41mm vs King Seiko 39mm. Ik twijfel nog tussen de kleuren, maar neig naar groen (heb ik nog niet)

Welke van de twee en waarom?

Poll
  • Longines Conquest
  • King Seiko

0 stemmers

3 likes

De Longines is stijlvoller met een schitterende dial.

3 likes

Het design van de Longines werkt op alle fronten zoveel beter, de dial is inderdaad echt schitterend.

Ben natuurlijk we bevooroordeeld, ik heb nog nooit een goede band kunnen krijgen met de Seikos die ik heb gehad maar heb een paar Longines pareltjes die nooit meer weggaan

2 likes

Ik vind ze allebei schitterend. Ik vind de kast van de Longines mooier, maar met 41mm wel te groot voor dit model. Daarbij staat de datum mij wat tegen op 6. Niet lekker weggewerkt. Wanneer beiden 39mm, de Longines, maar nu voor de Seiko gekozen vanwege de maat. Die is echt doorslaggevend

2 likes

Kastvorm, dial kleur en lay-out van de dial zijn bij de Longines zoveel mooier

De King Seiko oogt hiernaast saai

10 likes

Mooi om te zien hoe redelijk nek aan nek de 2 horloges nog gaan! Grappig dat je online ook leest dat mensen de Conquest saai vinden, zoveel mensen mensen zoveel smaken… De Seiko is daarentegen misschien wel een soort tijdloos, tikkeltje soberder misschien maar wel strak.
Persoonlijk neig ik naar de Conquest maar ben wel heel erg benieuwd hoe de 41mm valt. Kan hem wel hebben verwacht ik, maar 2mm kleiner had perfect geweest.

1 like

Ik vind de Longines in zijn geheel mooier maar heb King Seiko gestemd. Net als bij anderen zijn de maat en de datum van de Longines voor mij de boosdoeners.

Ik vind de 37mm King Seiko zonder datum nog net mooier trouwens.

3 likes

Als deze 2 of 3mm kleiner was geweest was het inderdaad perfect geweest.

Stiekem verwacht ik dat zo nog wel een kleiner versie zullen uitbrengen.

1 like