KS gestemd, vooral door de maat. Maar het is een moeilijke keuze.
Fijn dat jullie mijn dubio begrijpen ! Maar echt even om de pols voelen moet wel de doorslag gaan geven hoop ik.
Vind ik ook! Was ook even verrast dat er een 39mm KS was. Dacht dat ze allemaal dezelfde kast hadden.
Als die Conquest er eens in 38mm zou komen zouden ze een goed jaar draaien bij Longines.
Beide prachtig, toch voor de Seiko gekozen.
Mooiere wijzers, en groen van Seiko is altijd goed!
Pasvorm zou voor mij doorslaggevend zijn.
Zomaar wat hersenspinsels op de zondag. Gaat mijn huidige set in deze samenstelling meer bieden dan een stapje “terug”?
Huidige set:
De overweging (= Explorer en Santos eruit, BB54 erin:
- niks doen, het waait wel weer over
- doen
- anders, nl.
0 stemmers
41mm vind ik sowieso te groot voor een dergelijk model. Daarnaast vind ik de vormgeving van de alles aan KS zo onweerstaanbaar, dat het voor mij een makkelijk keuze is: de KS, dus!
Haha, ik vind juist het tegenovergestelde! De kast-/lugvorm en band van de KS zijn zoveel onderscheidender (en goed gelukt, at that!), naast de nogal generieke vormgeving van de Longines. Die laatste heeft wel een mooie wijzerplaat, vind ik dan weer wel. Maar ja 41mm is voor een dergelijk horloge, wat mij betreft, sowieso een no-go.
Zwarte wijzerplaat battle.
Van goedkoop naar duur
- Lip nautic 3
- Oris Chronoris
- Vulcain skindiver
Alhoewel pakweg 2 keer zo duur als de Vulcain zet ik m er toch bij
- Tudor bb 54
-
- Lip
-
- Oris
-
- Vulcain
-
- Tudor
0 stemmers
Seiko betere maat, en bovenal een uurwerk wat bij de kastmaat past als je kijkt naar de plaatsing van de datum. Ik vind de band van de Longines ook niet verheffend. En de wijzers.
Grappig hoe een ander daar diametraal tegenovergestelde gevoelens bij kan hebben.
Ik ga een grote broek aantrekken en roepen dat de afwerking van de KS in het handje vele malen beter gaat zijn, omdat ik nog nooit een moderne Longines vast heb gehad die in het echie niet wat plat aandeed.
Ik denk dat die BB54 je, behalve wat extra cash, echt niet meer plezier gaat brengen dan die Explorer en die Santos samen. Of individueel.
Explorer en PRX er uit, BB54 er in. Klaar.
Santos eruit, BB54 erin. Vind ik.
Of een stapje vooruit… Nomos eruit en een BB54 erin. Heb je meteen een diver in je collectie.
Een verzameling zonder Nomos is in mijn optiek een stap achteruit.
De tudor is natuurlijk de leukste van dit stel, maar heel eerlijk vind ik de plaats van de lip het mooist.
In elk geval niet de ex eruit én de cartier voor een eenvoudige tudor sub.
Nee dan een keer de sub erbij. Hij is wel heel tof.
Snap alleen die prx niet
King seiko is voor mij de winnaar van deze 2.
De kast alleen al