Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Jouw antwoorden zijn altijd te kostbaar, maar je hebt een punt.

Volgende meeting ff passen. Een fijn afgewerkt ding voor als je wilt shinen tijdens een middagje Rotterdam centrum :smirk:

1 like

O Squale

3 likes

Ik zou er gewoon een g-shock bij kopen als ik het zo zie :grin: en dan is het een perfecte set.

2 likes

Ik zou de nomos er uit doen en dan de bb 54 aanschaffen… de explorer icm de santos en de bb54… wat een killerset! Dan heb je de datejust en de tissot voor de afwisseling. :yum:

1 like

Ik kan eigenlijk niet kiezen… de vulcain skin diver vind ik een van de mooiste skin divers van dit moment. :heart_eyes: de bb54 is echter ook niet te versmaden. Beide horloges met hele mooie proporties en toch zo verschillend dat ze in een set zouden passen.

Ik heb ergens anders een poll gemaakt die ik ook hier had kunnen zetten:

https://www.horlogeforum.nl/t/advies-gevraagd-ak-vs-exp40/475627?u=thijs82

1 like

Keuze: Twee horloges voor ‘iedere dag’, om de week door midden te breken :green_heart:.

1. Omega Seamaster Aqua Terra 41mm

2. IWC Pilot’s Mark XX

• Omega Aqua Terra
  • IWC Mark XX

0 stemmers

1 like

Gestemd voor IWC. Niet omdat ik dat een mooier horloge vind maar vanwege de vieze groene kleur van de Omega

3 likes

Ik begrijp wat je bedoelt. Al vind ik de foto’s erg vertekenen. In het echt is de Aqua Terra wat meer natuurlijk ‘bosachtig’ groen, waar de Mark XX wat petrol melkachtig chemisch groen is.
Beiden wijzerplaten hebben wel iets bijzonders.

1 like

Omega voor mij. In mijn ogen is een datumveld in kleur/lijn met de wijzerplaat fraaier. Daarnaast minder gepolijste delen in de band. En subtielere indices c.q. geen grote cijfers.

1 like

Vind de Omega AT een beetje degelijk/saai alsin; doet niets fout. De IWC is iets meer een uitgesproken flieger, net iets minder populair en mooiere band. Mijn stem gaat dus naar de IWC.

1 like

Grappig, ik heb juist exact het omgekeerde. Een flieger is per definitie natuurlijk een beetje saai zodat het goed afleesbaar is.

De omega heeft interessantere vorm en afwerking (opgelegde) indices, interessantere wijzers, reliëf in de wijzerplaat, apartere kastvorm en lugs. METAS co-axial uurwerk

4 likes

An sich heb je gelijk, maar kan zo 5 horloges opnoemen die op de Omega lijken (waaronder de nieuwe Longines Conquest uit dezelfde stal).

Fliegers zijn er natuurlijk ook genoeg, maar zie je in het algemeen minder vaak voorbij komen. IWC is daarin één van de betere merken.

1 like

Nieuwe Baltics vind ik wel leuk, maar wat denken jullie?

• Christopher Ward
  • Baltic

0 stemmers

1 like

Van die CW moet je de GMT hebben. Enige dat een aankoop in de weg staat voor mij is die grote/korte uurwijzer. Die is uit verhouding.

1 like

Ik heb die CW al twee jaar. Vond deze versie mooier. Rustiger.

1 like

AT voor mij. Perfect horloge voor elke dag. Sportief en chique tegelijkertijd

download (2)

21 likes

Fun piece
  • Pilot
  • Scuba

0 stemmers

2 likes

Ik mis de 3e optie.

1. Waste of money, gewoon doorsparen voor een reverso.
11 likes

:joy: