Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Je voegen naar het gebrek aan smaak der meerderheid is natuurlijk nooit een goede modus operandi. :wink:

Leg me dat eens uit, want ik begrijp het niet.

Ik zat er ook zo in. Ik heb Union gestemd in weerwil van het feit dat het een 43mm grote duiker is. In wezen mis ik optie vijf:

De Nomos Sport Petrol.

1 like

Niet voor mij maar voor m’n broertje die ook zijn eerste “echte” horloge wil kopen. Ik heb hem al terug gebracht van de 43mm+ maten.

• Longines Hydroconquest 39mm
  • Oris Aquis 39mm
  • Anders, namelijk… (zonder PCL, <2k)
0 stemmers

Huh? Speedy houden dan toch…

1 like

Sinn 104 natuurlijk :slight_smile: Tenminste, als het niet per se een duiker moet zijn.

Maar van de bovenstaande twee zeker de Oris :slight_smile:

8 likes

Zeker geen vereiste, wel beetje de stijl van de Longines/Oris.

Mooi!

1 like

Anders, namelijk:

• Certina DS Action 38mm.
  • Serica 5303 Chronometer
  • Yema Superman 500
  • Oris Sixty Five, als je er eentje voor minder dan 2000 vindt
  • Sinn 104

Ik sluit me graag bij @SwissToni aan, van deze twee graag de Oris, al vind ik de Aquis nog zo lelijk.

De laatste optie: Budget oprekken en voor de GMT gaan.

6 likes

Oef, dat is een stevig blok staal dan. Ik probeer bij dit soort battles mijn eigen 16.5cm polsjes niet als maatstaf te nemen maar 43 is wel stevig.

Dat zou de poll meteen vrij overbodig maken inderdaad. :smile:

1 like

Absoluut een prettige suggestie @Ri_ck
Bang for buck.

5 likes

Dat is een makkelijke, de Longines is in alle opzichten de perfecte all-round duiker (en nog buitengewoon aantrekkelijk ook!)

Ik vind de blauwe wat stijlvoller maar dat wordt wel heel specifiek.

1 like

Ik had van jou meer verwacht dan dat je deze verschrikkelijke Longines GMT zou opperen.
Is je niet opgevallen dat de indexen 4 (vier!) verschillende vormen hebben en de wijzers ook 4 (nogmaals, VIER!)?
En dan laat ik mijn mening over de kroon, kast, crown guards en die lume pip voor me…

3 likes

124270 is ook zeker een topper! :heart_eyes: draag hem al bijna een jaar onafgebroken!

7 likes

Hee, ik zal nooit voor m’n plezier een Longines van na 1965 opperen, eerlijk gezegd, omdat ik vind dat ze overal fouten maken. Veel te hoge rehauts, kasten die te groot zijn voor de uurwerken, platte, levenloze wijzerplaten, of als ze het een soort van goed doen (Zulu) veel te hoge kasten. Zelfs bij de her-uitgave van de LLD in 36mm kan ik alleen maar 91-13 denken omwille van de krankzinnige lume-pip naast de cijfers. Zo slecht.

Maar als ik de GMT met de hele blokkendoos aan vormen afzet tegen de Hydroconquest met die afgrijselijke jaren 90 cijfers op die wijzerplaat, ja, dan kies ik voor de blokkendoos.

3 likes

Ohjah… naar het strand, bij nette gelegenheden, tshirt en jeans, vooral de eerste naar het strand of iets dergelijks zou ik met de speedy als one watch niet zo snel doen.

Discussie wordt regelmatig gevoerd. Het is echt, echt geen probleem. 50 echte meters waterdicht.

De Speedy is de laatste weken mijn ideale reisgenoot gebleken:

15 likes

Dat geloof ik zeker! Ik zou alleen gek worden als ik zand tussen mijn pushers, en of kroon zou krijgen. :sweat_smile: prachtig is hij sowieso!

2 likes

Beste optie, ook al voorgesteld. Goed gelukt die :ok_hand:

1 like

Zeker! Lijkt mij ook, die gaat er komen. Dan maar ff geduld en naast de Speedmaster ipv inruilen… geduld in Rolexland is toch heel normaal…

1 like

Ach, gun @Fate_Amenable_To_Change dit toch.
Over het algemeen heb jij immers ook een verfijnde smaak :wink:

2 likes

Gewoon niet meenemen dan. Ik heb werkelijk nog nooit de behoefte gevoeld om een horloge mee te nemen als ik naar het strand ga :innocent:

2 likes