Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ik denk er eigenlijk niet zo over na. Draag hem gewoon altijd. Ook wetende dat het kan met een explorer.

Ik heb de Vostok Komandirskie daarvoor. Waterdicht, geschroefde kroon, onverwoestbaar. En als die toch onverhoopt zou kapot gaan dan mag die, strijdend ten onder gegaan zijnde, naar Valhalla en zoek ik een andere. :yum:

1 like

Als ik vaak naar het strand zou gaan en de behoefte voelen om dan een horloge te dragen zou ik daarvoor ook een goedkope duiker kopen; zoekt ie het maar uit mocht hij onverhoopt in het zand achterblijven :grin:

Kan met een speedy ook best. Mits je de pakkingen regelmatig laat testen, maar dat geldt voor die explorer ook.

4 likes

Is ook zeker waar hoor! Voor mijn gevoel is mijn explorer gewoon tegen veel dingen bestand. Schroefkroon en 100m waterdicht. Dat maakt het voor mij persoonlijk de ideale allrounder.

2 likes

Zou ik met een Explorer ook niet snel doen eerlijk gezegd :wink: zand tussen de kroon zou ik ook niet happy van worden.

1 like

Aquis 41,5 is i.m.o. beter afgestemd qua formaat als de 39.
Zeker als je teruggaat van 43 is het misschien een te forse stap naar 39

1 like

:white_check_mark: Anders, namelijk

Weet effe niet wat ‘PCL’ betekent. Neem aan dat je niet ‘Printer Command Language’ of ‘Posterior Cruciate Ligament’ bedoelt?
Maareh, ik moet meteen aan een Squale 1521 denken.
Mooi klein, zelfstandig merk (dus niet iedereen en z’n grootmoeder heeft er een), met geweldige historie, als het gaat om duikershorloges, goede kwaliteit, betaalbaar (geld over zelfs; kan in de vakantiepot of nog een leuke Seiko erbij, als de verslaving toeslaat :wink:), ziet er goed uit en -ook niet onbelangrijk- super comfortabel!

En dan hier hier bestellen, natuurlijk! :+1:
https://www.q-watches.com/product/squale-1521-black-polished

6 likes

Polished Center Link ← gepolijste schakels in de band.

2 likes

Polished Center Links

:joy:

Oris natuurlijk ook, squale heeft geen stalen band volgens mij?

2 likes

Denk dat het een kwestie van passen wordt

Afgezien van de emotionele waarde zie ik de explorer als de echte do-it-all horloge. Het draagt heerlijk, een eenvoudig ontwerp en robust voor alle activiteiten en gaat ook overal heen. Het is een toolwatch en bovendien een automaat.
De speedy voelt fragieler en meer als een sieraad met de band, gepolijste delen op de kast, de kleinere schakels op de band en het hesalite glas.

Dit dus!

Beide houden! De explorer voor alles. De speedy voor de rustigere dagen

Kijk, was mijn gevoel toch juist. Zo ken ik je weer.

Volledig eens.

1 like

Ah, kijk daar hebben we wat aan. :grin: :+1:

Voor de 1521 is geen stalen band, behalve dat je 'm ook op mesh kunt bestellen. Squale heeft ook nog de 1545 en Sub39, die wel allebei op staal geleverd worden. Maar als enige horloge zou ik liever een 1521 hebben. Is echt een topper. Ik heb er inmiddels 3! :sweat_smile:

1 like

Een foto in plaats van een rendering werkt voor de vergelijking beter denk ik :slight_smile:
IMG_6687

11 likes

Monta Ocean King

monta-oceanking-24

4 likes

Ik had toch wel gedacht dat uitgerekend jij met een “Budget oprekken en zo’n mooie dunne Aquaracer Solargraph van ome Heuer” aan zou komen. :slight_smile:

Fixed that for you.

Ho ho, ik heb geen Seiko SPB317 voorgesteld, met de bracelet van z’n witte broer er bij. :slight_smile:

4 likes

Zo zie je maar. Ik ben nooit voorspelbaar.:grin: Wel een uitstekende suggestie, trouwens!:+1:

1 like

IMG_1499

De prospex. :+1:ook in zwart of lichtblauw.

6 likes