Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Stalen wijzerplaat is mooier

2 likes

Hoezo nutteloos. Met een gmt2 lees je 3 tijdzones af. Dat zie ik een ex2 nog niet doen.

Huh?

About the beginning of 1777, Perrelet invented a self-winding mechanism for automatic watches. It worked on the same principle as a modern wristwatch, and was designed to wind as the owner walked, using an oscillating weight inside the large watch that moved up and down.

Kennelijk ook een heer Abraham Louis Perrelet.
Nou zeg. asjemenou. Zeg maar 2 eeuwen eerder.

1 like

Titanium. De stalen is heel mooi maar ik denk dat ik de titanium net mooier vind.

Is wel een groot en groot dragend horloge.

1 like

image

8 likes

Mooie geschiedenis. Europees als ik snel scan. In elk geval niet Japans. :sunglasses:

1 like

Ik heb niet zoveel met de santos. Dus voor mij de foto met de date just.

Die foto smoelt ook beter :sunglasses:

1 like

Ik ga ze vandaag beide passen. Heb ze al eens gepast in het verleden. Als je dit horloge in real life ziet, snap je hem pas. Dat had ik in ieder geval. Ben gelukkig gezegend met 18.3cm polsen dus de draagbaarheid moet geen probleem zijn. :grin:

1 like

Vriend van mij heeft de stalen. :grin:

1 like

De Perellet deed het niet zo goed deed in een zak-horloge, ondanks de pendule-achtige gedachte achter een soort van remontoire-mechaniek. Dat is zo fundamenteel anders dan het simpele rotor-werk wat de hoofdveer direct opwindt (en ook ontworpen is voor de pols) dat men toch vaak bij Harwood uit komt.

Maar zoals altijd, het blijft een discussiepunt.

Allemaal leuk en aardig, maar het was dus een automaat. discussie gaan we niet aan beginnen, maar harwood was dus niet de uitvinder van een automatisch horloge. :slight_smile:

1 like

Titanium met een titanium band graag!

En dan ook nog zonder datum s.v.p.

En voor de helft van de prijs :blush:

• Seiko Dolce 7331-5060
  • Doxa Grafic Automatic
  • Universal Genève Ferrovie Dello Stato II
0 stemmers
3 likes

Voor mij de Grafic aub.
Vooral ingegeven door het feit dat ik de UG al regelmatig mag dragen.

2 likes

En voor de lol nog een dilemma inzake de UG: de kast is best mooi en scherp van vorm, maar heeft wel een heleboel kleine butsjes. Niet verwonderlijk voor een 50 jaar oud horloge natuurlijk. Maar nu vraag ik me af of ik hem zal laten polijsten. Ik denk dat dit horloge dat esthetisch gezien best goed kan hebben. Aan de andere kant aarzel ik om de lachrimpels van een charmant oudje te faceliften.

Wat vinden jullie?

• Poetsen dat afgeroste ding, glimmen moet 'ie
  • Da’s karakter, afblijven met je tengels
0 stemmers
1 like

Foei… als je zulke vragen stelt ben je die Doxa ook niet waard.

Ik zie de DM wel verschijnen.

3 likes

Hyenas | Lion king art, Lion king movie, Hyena lion king

4 likes

Als je moet kiezen dan de UGFS, de dolce verkopen loont de moeite niet, dus moet de doxa er dan weer uit. :man_shrugging:t2:. Simpele wiskunde.

1 like

We zijn weer compleet :rofl:

4 likes

Neh.

Klopt. En daarnaast is 'ie leuk en anders genoeg. Plus dat mijn vriendin hem mooi vindt en ook draagt. Dus die blijft sowieso wel.

Neh. :smile:

1 like