Ik heb zin in een blauw horloge. Voor welke zouden jullie gaan?
De Grand Seiko vind ik mooier, daar heb ik ook op gestemd
Tegelijk vind ik meer en meer dat een allround of (redelijk) sportief horloge beter wat lume op de wijzers kan hebben. Voor betere afleesbaarheid. Vooral bij een donkere wijzerplaat. Dit zijn geen dress watches. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik ouder word .
De stemresultaten zijn ook erg duidelijk!
Lume op een horloge vind ik ook fijn. Maar ik mis het niet op een sportief all-round horloge. Zonder lume vind ik wijzers en indices mooier en ik merk bij mijn Citizen Chronomaster dat het geheel genoeg glinstert voor perfecte afleesbaarheid, al is dat horloge wit.
Dat maakt wel een groot verschil, in elk geval voor mij.
Edit: ook een blauwe allrounder, maar met lume en toch ook mooie wiizers:
De grijze vertikaal geborstelde plaat is het helemaal voor mij!
Ik wil een echt zomer horloge.
Welke van de 2 zouden jullie doen en waatom?
- Doxa Carbon op witte band
- Zenith defy skeleton in keramiek
Doxa. Op witte band, maar dat toch gaan vervelen kun je er ook een andere band op schroeven.
De defy is heel mooi. Maar ik ben zelf geen liefhebber van skelleton platen.
Dus puur daarom en de veelzijdigheid van de doxa de doxa gekozen.
Ook de Doxa. De Zenith is wel erg cool, maar de kleur doet mij teveel denken aan in Turkije gebleekte tanden. Net iets te wit, dat geeft het een goedkope uitstraling.
En carbon is gewoon cool. Iets meer dan keramiek.
Beiden erg cool! Ik heb zelf de zwarte Carbon Doxa, echt een zomer horloge. Maar die witte Defy is ook echt super vet. Kan niet kiezen!
De Zenith is mooier, maar de Doxa is gewoon zorgelozer. Doxa dus.
Heb je de GS vanwege de krasgevoeligheid verkocht?
Ik wil ‘ooit’ heel graag een GS spring drive maar als ik heel eerlijk naar mezelf ben liever in 37 a 38mm. Misschien brengen ze ooit dat ene model uit
Daar heb ik andere horloges voor als hij ff verveeld. De mogelijkheid tot swappen weegt voor.mij dan ook niet zo zwaar.
Ja ik moet hem eigenlijk eerst irl zien, wat natuurlijk nergens kan. AP heeft ook zo’n witte unit (zag ik bij john mayer meen ik). Die oogde iig niet goedkoop
Eens. Maaaaar: keramiek ook. Materiaal technisch doen ze niet onder voor elkaar vind ik. Beide wat nieuws.
I feel ya.
Wat bedoel je hiermee?
Die Doxa is wel erg lekker hoor! Het contrast van zwart en wit spreekt me erg aan. Ook de vorm van de kast van de Doxa. Het is een duiker en je springt er moeiteloos ieder zwembad mee in deze zomer! Buiten dat vind ik het een erg onderscheidend horloge. Je draagt echt iets aparts!
Robuuster gebouwd: Schokvaster, meer WR, …
De Doxa is gebouwd voor actie, de Zenith om mooi te zijn.
De stalen? Die vind ik dan weer niet zo speciaal.
Ah nice. Al bekend waar?
Ja duh, de Doxa, natuurlijk!
Simpel. De Doxa vind ik heel mooi en die andere heel lelijk.
Waar heb je die info vandaan? Want ik lees er niets over. Zijn ze fysiek in een stenen winkel te checken?
Kan je dit toelichten?
Laat dat nou de meest afleesbare wijzerplaten zijn die Grand Seiko produceert. Die dingen zijn afleesbaar bij verbazingwekkend weinig licht, zo straf zitten die wijzers en indices in elkaar.
Die Doxa is best cool, ook al heeft hij zo’n lelijke zwarte kast, maar die Zenith is echt niet om aan te gluren. Heel erg lelijk. En druk. En keramiek is kutmateriaal. Al maakt het niet uit. Ik heb op een GTG ooit een dozijn van die dingen in het zwart in handen gehad, en ze blijven echt, echt lelijk, ook in het zwart.
Overigens niet doen zoals in de foto hierboven, gewoon nooit zo’n horloge bij een overhemd, alsjeblieft.