Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Geen idee wat je daarmee bedoelt, maar een ex 1 lijkt mij genoeg staying power te hebben :joy:

Persoonlijk vind ik die oranje nomos erg saai. Op de plaat lijkt veel te gebeuren maar eigenlijk gebeurt daar heel weinig. De kleurstelling is zo aanwezig dat het gewoon 1 geheel is.

2 likes

De Bund gekozen. Ik hou wel van een leren per met ketting.

:grin:

Nee de echte reden is dat dat de enige zwarte combi is. Dus Bund eraf maar wel een zwarte band erop. Klaar.

Groen is allemaal leuk maar kijk ben je snel op uitgekeken.
Staal is ook prima.

Dus eigenlijk kan deze hanhart alles hebben :muscle:

2 likes

Dat is exact mijn punt. In beide gevallen doe je aan color blocking zonder enige franje. De Explorer doet dat monochroom in zilver en zwart, de nomos hier in oranje blauw, maar allebei even stram.

1 like

:heart_eyes::point_up:t2:

1 like

Ben bang dat je je vergist. Daarom ook die foto van mr Mojo erbij.

Die ex speelt met het licht. Door opgelegde indexen, glossy (of soms een matte) dial en dan de befaamde oyster. Niet voor niks 1 van de meest herkenbare banden.

Maar goed. We liggen weer mijlen uit elkaar :beer:

Battle dan maar. Welke 2?

• UG + Doxa
  • UG + Omega
  • Doxa + Omega
0 stemmers

6 likes

Ik had hier eigenlijk Doxa + Omega moeten zeggen zodat je de UG in wanhoop voor een prikkie naar mij door zou schuiven.

Tip van flip: Hou die UG. :slight_smile:

1 like

Toch leuk zo’n poll, tot nu toe wordt er precies tegengesteld gereageerd aan mijn verwachting.
Persoonlijk vind ik de metalen band het gaafst. Maar dat komt ook omdat, afgezien van een Doxa en een vintage Seamaster, ik nog niets op staal heb.
De eerste paar dagen heb ik ‘m op de bund gedragen, waar hij op “hoort”. Wel heel comfortabel, en erg cool, weet alleen niet of het heel goed bij mij past.
Op de groene band is ie plotseling een hele nette verschijning.
De stale, en de groene band hebben quick release, er zal dus af en toe gewisseld worden. :dizzy:

Dankjulliewel! :pray::clinking_glasses:

De genoemde Doxa, Seamaster, en de groene band die ik meestal op m’n Sarb heb;

8 likes

Voor mijn gevoel heeft zo’n Oyster-achtige band niks te zoeken op dit horloge. De zwarte band klopt gewoon het beste (pad eronder alleen op zaterdagavond :smirk: ), maar ik vind de groene een positieve verrassing. Maar ik denk wel dat dit klopt:

1 like

Dat is niet de schuld van die Hanhart. Ik zou 'm zelf op donkerbruin Cordovan dragen, of een cross stitch leren band, maar zwart en groen staan 'm goed. Met staal haal je in mijn optiek de hele charme van het ontwerp onderuit. Dan nog liever een ordinaire NATO, in mijn beleving.

Had ik exact zo met een bund strap voor een ander horloge, en ik weet het ook niet. Ik heb de bund flap er af gehaald en ben die band “gewoon” gaan dragen. :slight_smile:

Mooi man. Sarb ook altijd leuk, maar dan heb je dus eigenlijk al drie horloges op staal. Ik hoop alleen dat als je de Sarb op staal zet, dat gewoon de OG oyster is die er bij zat. :slight_smile:

2 likes

Zat zojuist te googelen naar een donkerbruine Cordovan!

De Sarb blijft op leer, heb er stiekem twee, ook nog een op een donkerbruine band. Past goed bij de donkerbruine plaat. :wink::ok_hand:

1 like

Deze zouden er ook mooi bij zijn denk ik.

3 likes

Dankjewel Koen! :clinking_glasses:

1 like

Exact! Zo is ‘t! :dizzy::ok_hand::clinking_glasses:

Trouwens, welke groene band is dat? Ik vraag dit voor een vriend.

1 like

:point_up: Ik ben misschien die vriend want ik ben ook benieuwd. Beremooie band!

2 likes

Dit is zeker niet dezelfde band, maar gaat wel een beetje die kant op, en ik was zelf benieuwd hoe het zou staan toen je dit voorstelde, eigenlijk:

12 likes

Ik mis 1 optie Koen. Dat is overigens - mocht je dat toch nog niet weten - de enige echte optie: het toevoegen van de Pie Pan aan jouw collectie.

Hoezo de UG of Doxa eruit? Je hebt ze net en het zijn bovendien klassiekers die de collectie dragen of minstens stevig gaan ondersteunen. Zo, dan weet je dat. En anders zijn er vast wel een paar kopers voor de Doxa. Gok ik zo maar :wink:

4 likes

Mooie combi!

2 likes

Das nu exact mijn tactisch meesterplan, maar die UG heb ik al :yum:

2 likes