Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 6)

Ja, absoluut.

Ik heb de YG groene plaat en RG zwarte plaat ook recent gepast, maar die voel ik niet omdat die wijzerplaten te donker zijn.

1 like

Ik heb helemaal tegen mijn gewoonte in gestemd voor de Rolex. Ik heb geen hol met die wijzers en op foto hier zou ik ook voor de Speedy gegaan zijn, maar ik heb die blauwe al in het echt gezien en man, wat een vrolijk ding.

2 likes

Welke 62GS? :slightly_smiling_face:

2 likes

Hij heeft naar je geluisterd

1 like

Waren de Rikka en de Shubun niet van staal? Ik had graag Rikka gestemd als het titanium was. Deze horloges zijn te groot en zwaar om ze in staal te kopen.

Mag ik in dat kader nog twee andere modellen voorstellen?

Misschien moet ik mijn Shunbun maar eens te koop zetten, nu ik er bij nadenk. 38mm titaan is beter dan 40mm titaan, en Kirazuri is beter dan bloesems. Desgewenst zou ik 'm in een oogwenk omruilen op deze kleinere varianten.

Kijk dan! Wel onder enorm kut kunstlicht, maar toch. Desalniettemin, uit dat rijtje wat je aangeeft kies ik titaan:

7 likes

Hola, dat is wel een wijzerplaat om even bij stil te staan. :ok_hand:

2 likes
  • Rolex 5513 Submariner
  • Rolex 1803 day date
0 stemmers

2 likes

Niet echt een challenge zo. Een incomplete DD of een goed uitgevoerde Sub. Gezien jij altijd kritisch bent, moet je dit prima kunnen hebben.

Nog even daargelaten dat ze beide een totaal ander speelveld hebben.

3 likes

Een mooi gouden dressy horloge op… eh, wat is dit… een akelig goed passende sailcloth is altijd beter dan een toolwatch.

Tel daarbij op de indices, wijzerplaat, wijzerset en algehele vibe, en het resultaat is dat de eerste stem in deze poll naar die skere duiker ging met die pad printed wijzerplaat.

Mensen zijn raar.

Dat is correct, maar de conclusie is anders. :slight_smile: Hoe incompleter de Day Date hoe beter. Ik vind die dingen er echt niet beter op worden met zo’n schreeuwerige bracelet (Bark is wel geinig, het moet gezegd, maar niet minder schreeuwerig) en de combinatie die @Brick hier toont is van een zeldzame ingetogen klasse.

@Brick, wat is dat voor band en waar heb je 'm vandaan? Ik vraag dit voor een vriend.

Moeilijke

1 like

Ja, weet je, ik ben eigenlijk van oorsprong altijd van de duikers. Dus het zou voor de hand liggen als ik hierop stemde. Maar, ik weet niet. Die gouwe rakker, die heeft wel wat, zo. :person_shrugging:

1 like

Gewoon beide. Ik zou zelfs zeggen: “wat wil je meer”?

2 likes

Leder.

Deze maar dan in het groen.
En dat is inderdaad een hele mooie band.

3 likes

De Sub is de essentie van een (niet voor niets) klassieker. Prachtig.
Zo’n geelgouden Day Date blijf ik (sorry) een beetje ordinair vinden. Ook op leer. Een witgouden met witgouden band gaat al beter.

1 like

Moeizame vergelijking. Je vraagt hier volgens mij meer naar een stijlvoorkeur dan iets anders. Omdat het winter is en de mouwen lang zijn heb ik op de 1803 gestemd. Als de zon schijnt krijgt de 5513 de voorkeur (mocht de poll dan nog openstaan).

1 like

De naam en het verhaal alleen al doen me besluiten om maar eens naar een mooie Saffiano te gaan kijken. :slight_smile: Blijk ik toch gevoelig te zijn voor marketing en storytelling, maar dan niet op een positieve manier.

1 like

Vind ik ook.

Een beetje saaie toolwatch met lelijke wijzers, of een coole day-date die er op leer lekker understated uitziet. Da’s snel gekozen. :v:

Ik heb de “witte” day-date altijd al mooi gevonden, en de gouden “too much”, maar dat blijkt dus door die bracelet te zijn. Leuk. :slightly_smiling_face:

2 likes

Prachtige suggesties! Al blijf ik de Shunbun zo gaaf vinden. Deze zou ik graag toevoegen in 2026 mits de horlogepot het toelaat.

1 like

Gelukkig, dat sterkt mij in mijn mening.

Mij ook. Dat schept op zich een band. Toch maar weer eens een broodje doen in Ommen van het voorjaar of zo. :slight_smile:

1 like