Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 6)

Met permissie, maar bij jou gaat zo’n Sinn echt niet werken. Die Ebel juist weer wel. Mooi ding!

4 likes

Zekers. Daarom op de SINN na voor max 37 mm gekozen.

Meer commentaar op wat niet of wel is welkom.

Ik dacht dat jij een Ebel had of nog steeds hebt? Maar dan ook met de bracelet die op de grijze sport 37 zit? Hoe beviel/bevalt die? En mis je de lume niet?

Ik ga geen stem uitbrengen. Vind het te lastig. Maar voor jou denk ik dat de ebel het mooiste is. :wink:

Niet meer. In 40mm gehad, maar voor wat het is vond ik die al een beetje groot. Als je met 37mm wegkomt, dan is hij heel tof. Die band vind ik simpelweg prachtig. Draagt heerlijk.

1 like

TH uit het hoofd gekregen?

Van bovenstaand ensemble vind ik enkel de Ebel het omkijken waard.

1 like

Die Ebel is zo mooi met die wave-band. Daar ga je geen spijt van krijgen denk ik en past ook heel mooi in jouw collectie van ‘zeker niet standaard, maar wel top’.

2 likes

Ebel!

Tudor is meh. Dan is die Ebel gewoon leuker voor minder geld. De Oris is een Aquis, dus die valt in mijn beleving per definitie af, want ik heb nog nooit een mooie Aquis gezien. Sinn U50 is een soort van te respecteren, maar gewoon totaal niet elegant.

Dat dus. Iconisch ontwerp, en de 37mm sport variant is een passende hommage (in positieve zin) aan Ebel’s jaren 80 en 90 horloges. Spannend!

2 likes

Groene kleinere sporthorloges! Budget loopt van 2500 tot 7700, Cartier en Omega zijn het duurst, Nomos, Ebel en Longines zijn de meest budget-vriendelijke, Rolex, Breitling en Grand Seiko bevolken de 5500-6500 range.

Maten gaan van 35mm bij Cartier naar 36 en 36,5 van Rolex en Grand Seiko, via de 37mm Longines, Ebel en Nomos naar 38mm bij Omega en Breitling.

Ik vind dit een spannend veld waar geen slechte keuzes zijn, dus kom maar door!

Welke dan?
  • Cartier
  • Omega
  • Rolex
  • Grand Seiko
  • Breitling
  • Longines
  • Ebel
  • Nomos
  • Bah. Wat een kleine, saaie rothorloges!
0 stemmers

@Brick, lees je nog mee? Ik neig naar een Rolex, al vind ik de Ebel, GS en Breitling ook übercool.

Wat ook opvalt: Rolex is in dit veld een middenmoter qua prijs met heel erg veel bang for buck. Tegen list.

6 likes

Hee, eentje met veel keuzes. Dat wordt battle royale dus.

Cartier in groen is… nee, dat wil er niet in. Wit of niet. Of heel misschien moesten ze de steen in de kroon ook groen maken. Ebel, cool maar joekels van Romeinse indices. Longines was zonder dat venster top geweest. Nomos klopt als een bus. Omega heeft die harpoenpiemelwijzer waar ik niet kan naar kijken. GS is prachtig. Breitling is verrassend leuk, normaal heb ik niks met dat merk dat post-1960 is - maar datumpuist. Rolex is fris en sober.

Shortlist: GS, Nomos, Rolex. Pfoe.

GS gestemd. Rolex close second. Maar ik zou niks te klagen hebben over gelijk welke van die drie :ok_hand:

3 likes

Daar heb je wel een punt. Blue with green should never be seen, zei een Britse collega van me ooit. Hij kon in deze context gelijk hebben.

Ook met PCL?

In het handje en aan de pols echt geweldig.

Ja ik lees nog mee :sunglasses:

Ik zou in deze ook kiezen voor het zachte groen van de pistache OP.

Als 2de optie denk ik toch de GS, maar dat is vaak een gevalletje irl zien.

De rest is alleen maar vermaak en uitstel tot het echte werk.

Nee je bent klaar voor een OP, haal die trekker maar over. :+1::muscle:

2 likes

Pfoe, ik zweef tussen de OP en Ebel. De OP klopt gewoon, lijkt een beetje saai maar is denk ik gewoon heel lang goed. De kleur groen is wel een lastige, heel leuk als het mooi weer is maar wat lastig als het donker en grijs weer is. De Ebel is natuurlijk ook iconisch met die wave band, wel meer een statement dan de OP. De kleur groen is wat gemakkelijker year round, wel intens jammer van die witte datumschijf, die leidt af. Wel een stuk budget vriendelijker horloge. Maar je posts laten al over een langere tijd een neiging naar een OP zien, dus haal die trekker nou maar gewoon over.

1 like

Mooie battle Chris. Als je niet teveel de prijs mee hoeft te nemen in de overweging zijn de Nomos, de GS, de Omega en de Rolex interessant. Toch wint voor mijn de Longines vanwege de opgelegde cijfers, de mooiere wijzers en het feit dat deze nog mooier is op leder

8 likes

Zonder die onmogelijke sterren op de dial was ik het misschien wel met je eens. Nu gekozen voor de GS, met de OP als 2e keus. Dit groen vind ik iets te hard, maar verder klopt ie helemaal.

2 likes

Deze groene Longines is 40mm. Ik heb die gehad (in een andere kleur) en die draagt erg groot. Dus in dit lijstje valt die een beetje af eigenlijk.

Ik heb gestemd op de GS :ok_hand:

2 likes

We kunnen Google niet meer vertrouwen, hij kwam omhoog in een zoekertje naar “Longines Spirit 37mm green”. Maar ik zie nu inderdaad dat de 37mm alleen zwart, zilver, of blauw is. Jammer. Evengoed hoeft de zwarte 37mm zich niet te schamen tussen dit groene geweld. Dank voor de correctie!

1 like

Tja. Dan moet er wel wat uit. Ik heb momenteel vijf Grand Seiko sporthorloges op staal en een Santos. Laat ik nog eens een poll doen om te bepalen welke er dan uit moeten. Ik kom daar op terug. Want zeven sporthorloges op staal is te veel van het goede. Je kunt zeggen dat dat bij zes ook al zo is. Ik kan me sowieso één forumlid bedenken die met zijn ogen zou rollen en me voor gek zou verklaren wanneer hij de hele set zag.

2 likes

Easy. Ik stel voor een GS te verkopen.

1 like
Welke moet er uit?
  • De blauwe
  • De roze
  • De champagne
  • De groene
  • De zwarte
  • Voor een OP? Nee man.
  • Doe er eens gauw meerdere weg, zie m’n antwoord voor welke
0 stemmers