Zit je altijd achter je pc?
Nee hoor. Maar hele volkstammen op dit forum zetten hun horloge niet op tijd of datum. ![]()
Zit je altijd achter je pc?
Nee hoor. Maar hele volkstammen op dit forum zetten hun horloge niet op tijd of datum. ![]()
Anders krijgt ie nooit zo snel, zo veel letters op het digitale papier
![]()
Niet altijd. Maar wel vaak als ik iets op HF doe of zo.
101-key keyboard for the win. ![]()
…
Heren, we gaan het niet doen. Ik kijk op Chrono24, en roze, lavendel en mint groen zijn allemaal scalper objecten die je toch nooit van een AD gaat krijgen, terwijl ze er in de grijze handel obscene bedragen voor vragen.
Rolex moest eens een webshop beginnen a la Nomos, want deze ellende weiger ik mee te maken. Of iemand moet een normale AD kennen die zonder over koppelverkoop te beginnen gewoon normaal doet.
Iemand?
Koop anders gewoon die mooie groene Conquest van @_jeroen die in het blauw staat. Lijkt me een excellente placeholder totdat:
A. De OP in pistache een normale prijs krijgt
B. De urge om een OP te kopen zakt
C. Je stiekem beseft dat die Conquest zeker net zo cool is en hij een vast plekje in de collectie krijgt.
Nu nog wel ja. Maar er komt een tijd….
Gewoon bij de AD proberen fate. Daar zijn ze voor.
Ik zal eens in Utrecht gaan buurten, net wat @Brick zegt.
Maar ik zit niet aan pistache vast. Als de blauwe GS er uit gaat zou het maar zo kunnen zijn dat ik probeer iets in Mint, Roze of Lavendel te doen.
En dan de groene GS houden. Die gaat sowieso nergens heen.
Als ik iets van Longines ga bekijken dan is het de nieuwe Ultra-chron in 37mm. Voor dat geld een high-beat uurwerk met onvervalste late 60s, vroege 70s stijl… Dat zijn coole dingen. En ze zijn ook nog eens een pak platter dan een OP of DJ. En eigenlijk vind ik de bracelet toffer.
Dat is dan ook weer opgelost.
En als je echt kleur wil, zo’n Oris cotton candy valt ook voordelig te vinden.
Nice.
Maar in die trant, vind ik een king Seiko ook heel cool.
Van de andere kant, als je dan toch voor een ultra - chron wilt gaan, helaas iets te groot, maar wat een prachtige duiker.
Meh. Buiten de Cervo Volante versie van de Big Crown en een hele rits Jazz-limiteds heeft Oris me nooit echt bij de keel gegrepen. Als ik iets kleurrijks wil is een Rolex OP bij een AD weg, gewoon voor de list prijs, een goeie deal, eerlijk gezegd. Hebben al jaren goede kleuren, zijn mooie formaten (maar zijn wel dikkig, met bijna 12mm).
Ik heb zo’n ding, maar zonder staal. Wat ergens jammer is. Evengoed kan ik de KSK kast goed hebben, en ook die KSK is dunner dan de OP.
Nu ik er zo bij nadenk… De Ultra-chron is wel heel erg meer van dezelfde formule.
Misschien toch maar eens naar een Breguet kijken.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als niet-Rolex fan kan ik de blauwe OP 41 wel waarderen.
Maar welke? Ik heb mijn keuze gemaakt maar ben toch benieuwd wat HF vindt.
Ik heb maar zelden een keuze voorgeschoteld gekregen waar ik een sunburst niét boven een platte kleur verkoos. Hier niet anders. Veel meer diepte, veel meer variatie. ![]()
#mi2
Een van de weinig Rolexen die prima zijn (samen met een -ouwe- Explorer, thats it for me). Hou van rustige saaie horloges, ben duiker-af, geen leer oid, geen tierelantijnen dus dan blijft er weinig over.
Maar waar ik normaal niet zo van de kleurtjes ben, kies ook ik nu voor de med blue.
Misschien om de pols absoluut niet, maar zo op de foto? Yep.
Wat ik erg jammer vind bij Rolex, in tegenstelling tot Grand Seiko, is dat ze de wijzers polijsten onafhankelijk van de kleur wijzerplaat. Een donkere Grand Seiko heeft bijna altijd geborstelde vlakken op de wijzers, en zal vaak geribbelde indices hebben waardoor de afleesbaarheid super is.
De Sunburst gaat bij de 124300 van donker tot licht, en in mijn optiek vallen de gepolijste wijzers weg tegen de achtergrond van de plaat. Daar was borstelen beter op z’n plaats geweest. Ter vergelijk, zo doet GS dat:
Ook in rottig of weinig licht zie je de wijzers altijd heel erg afsteken.
De OP 134300 heeft een vlakkere wijzerplaat die veel meer contrast biedt met de indices en wijzers. Ik wilde heel graag de donkerblauwe OP met sunburst stemmen, maar het naakte feit is dat de vlakkere platen veel meer diepte geven. 134300 voor mij, dus.
Gevalletje irl gaan zien.
Goed punt en terecht. Echter wordt het nooit zo onafleesbaar als menig skeleton horloge.
De uni kleur van de med blue oogt veel ‘platter’ dan de sunburst plaat. Hetzelfde zie je bij de laatste versie van de Breitling Avenger.
Ik mis een bepaald soort diepte.
Dus prefereer ik de sunburst blue MAAR
gaat zeker eerst gebeuren.
Eén van m’n favoriete versies van de OP is de uit productie gehaalde OP 36 met blauwe sunburst en 3-6-9 wijzerplaat. Ik vind ze tof, en ik hoor wat je zegt, ook ik neig er naar sunbursts wel mooi te vinden. Evengoed is m’n favoriete Grand Seiko direct ook de simpelste, platste en rustigste wijzerplaat van de zes, en ik kan me voorstellen dat saaier op termijn een langere blijver blijkt te zijn. Dat laat onverlet dat @Brick groot gelijk heeft. Gaat dat zien.
Zo merkte ik wat jaren geleden dat ik de OP met Rhodium plaat en die paarse plopskes toch niks vond.