Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

De time only. Die ‘ingelegde’ markers zijn top.

Nee hoor.

2 likes

Mooi is dat zeker.

Waarom heb je die ooit weggedaan?

1 like

Geen idee. Had ik niet moeten doen in ieder geval.

2 likes

8 likes

Blijft een horloge dat op elke GTG een grote fanclub heeft. @kad

3 likes

Ik ben tot de conclusie gekomen van niet. Ik heb m’n Shunbun de deur uit gedaan en merk nu dat een tweedehands Credor m’n meest gedragen horloge is voor minder dan een derde van het tweedehands geld, laat staan de nieuwprijs.

Het juiste horloge is niet per se het duurste horloge. Wat niet wil zeggen dat de Shunbun of een Lange niet het juiste horloge kan zijn, maar als je je de vraag zo zeer stelt is het antwoord waarschijnlijk toch nee.

Daarom heb ik ook Reverse Panda gestemd in deze battle. Ten eerste kan ik dat lege vak van die Lange niet uitstaan, en ten tweede heb je denk ik meer schik van die Zenith en draag je 'm zorgelozer.

1 like

Ik stem tegen zaaddodende pasta.

Met de Lange ga ik niet klussen, tuinieren of sporten. Maar buiten dat, wordt ‘ie prima zorgeloos gedragen.

Met 10mm dun, stoot je ook niet zomaar ergens tegenaan.

Dit soort horloges koop je niet als investering (meestal zinloos, vind ik), dus dan kun je ze maar beter dragen ook.

10 likes

Een man naar mijn hart.

1 like

clapping-leonardo-dicaprio (1)

3 likes

Ik verzin het niet hè.

@Bauhaus schrijft het zelf. :sunglasses:

1 like

Ja. Natuurlijk. Alles wat nieuw is geeft plezier en op lange termijn heb je gewoonweg een bijzonderder horloge dan de zenith.

Want?

Ah Ok, het gaat over geld…

Maar los van de poen, hoe kun je nu al tot de conclusie komen dat indikken geen veel plezier geeft? Je hebt die credors pas pak m beet 2 maanden? Wat ik trouwens ook gewoon indikken vind. Maar soit. Jou brengt het niet meer plezier. Ok. :+1:

Soit.

@Kad
Mijn ervaring is dat indikken veel plezier breng. Kort de bocht je draagt in theorie een mooier horloge wat het plezier vergroot omdat je een nog bredere grijns op je smoelwerk krijgt. :grin:

2 likes

Indikken terzijde, het punt was dat de duurdere klapper niet per se meer grijns geeft dan de budget banger. Voor zover je de El Primero een budget banger kunt noemen, uiteraard. :smile:

1 like

De aquanaut is best een schattig horloge. Ik vind ze leuker dan de Nautilus. Maar damn, die Breguet… Mooi hoor.

2 likes

Model heb ik al uitgekozen, nu de kleur nog, ik neig naar de blauw-roze of de gele.

1. Zwart
    1. Oranje
    1. Geel
    1. Blauw
0 stemmers

Welke Zwarte duiker naast tudur black bay one en Oris Aquis cherry

1 like

Anders, namelijk…

of

of

of een van de geschat 1000 modellen die minder saai zijn :face_with_peeking_eye: maar uit die drie toch maar de Omega, met ruime voorsprong.

2 likes

Nee dit vind ik echt mindere modellen qua looks… zonder iemand voor zn schenen te schoppen.

Smaken en kleuren inderdaad. Ik zou een rijverbod wegens acute narcolepsie krijgen als ik zo’n Tudor zou moeten dragen. Maar er is zó veel moois te vinden buiten die vreselijk platgetrapte paadjes van Omega en Tudor. :smile:

1 like

De Monochrome is de mooiste. Staat er een in het blauwe gedeelte