Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Dank!

Ja, gaat even hard. Maar an sich is er ook wel wat vertrokken de afgelopen tijd. Effectief valt de investering wel mee maar heeft de “collectie” een leuke upgrade gekregen. Als het setje compleet is, zal ik weer eens een overzichtsfoto posten.

An sich geef ik je gelijk. Alleen is 45mm aan toffe kleurstelling wel weer wat veel en heb ik met de Shunbun en de Nomos Worldtimer Magma al 2 redelijk uitgesproken wijzerplaten.

Wonderlijke is, dat de flessenopener optie wel wat kleiner draagt. Scheelt ook een mm maar ook iets minder dial real estate.

Was eigenlijk m’n eerste keuze maar met name de lugs hebben me naar de Radiomir kant gehaald.

7 likes

En terecht. Veel cleaner, komt ook minder lomp over. Leuk ding.

3 likes

Die Radiomir is véél mooier en beter in verhouding

2 likes

Ik denk dat dat (in vergelijking met Rolex, RM, Journe en AP) ermee te maken heeft dat er veel meer stand alone modellen zijn. Bij Rolex en AP gaat elke oyster kast of RO met een premium zo’n beetje. Dus zelfs als een specifieke ref niet zo aanslaat, dan lift deze mee op de golf van z’n broertjes en zusjes.
Bij Patek is die samenhang in de collecties er minder en valt er nog wel eens eentje door het net die pas later wordt opgepikt. Waarbij staal het over het algemeen al verrassend goed doet ten opzichte van de rest van de catalogus.

1 like

Volgens mij valt dat wel mee.

Los van nautilus en aquanaut ed.

Het gaat meer op de complicaties die door de tijd heen ontworpen zijn en pas in latere fase gewaardeerd worden.

Zo is een 3940/70 nu booming, en een 5070 ook, maar jaren geleden kon je ze voor een ‘habbekrats’ oppikken. En dat zien we wel vaker.

Deze 5960 in staal of edelmetaal zijn nu ook relatief goedkoop. En deels is dat omdat de schoonheid niet overeenkomt met wat men nu wil. Maar daarom is Patek Patek. In elk detail is er bij een 5960 over nagedacht. Dat is waarom ik hem ondergewaardeerd vind, zeker tov de getoonde AP.

want die herkent iedereen en zijn moeder. Die koop je dus voor ook voor een ander. Een Patek koop je voor jezelf.

Eerste automatische annual calendar chrono van Patek. En zoals je zegt, ook nog in staal.
Daar de zwarte natuurlijk wel mooier is :sweat_smile:

Grappig. De Seamaster kwam langzaam op gang, na de eerste 30 stemmen leek de Pelagos Ultra het hands down te gaan winnen. Nu fifty-fifty:see_no_evil::sunglasses:

De ultra hebben weinig mensen ook nog maar in het echt gezien. Dat zal ook wel meespelen. :wink:

1 like

Ik was altijd meer gecharmeerd van de Luminor modellen, maar deze Radiomir is echt stukken mooier! Gaaf :star_struck:

2 likes

Dat is juist mijn punt. Het maakt niet uit wat Patek voor complicaties of lay-out aan de nautilus/aquanaut toevoegt, het verkoopt direct goed. Dat heeft AP met de RO ook.

Dat is bij de overige modellen van Patek niet het geval. Die liften niet/minder mee op de hype van broertjes en zusjes en daardoor bieden ze soms potentie om (veel) later in populariteit te stijgen.

1 like

Zoveel comfortabeler.

2 likes

Gewoon voor de fun.

• Ultraman
  • Ingenieur
0 stemmers
4 likes

5070 kon je nooit goedkoop oppikken
Toen de witgouden uitkwam ( 2002 ) vier jaar na de geelgouden verkocht dit model net onder of gelijk aan de listprice op de tweedehands markt.
Rond 2006 ( laatste productie jaar van de witte )gingen wit en rood goud net boven de listprice.
In de 20 jaar daaropvolgend steeg dat model rustig door, paar procent per jaar maar nooit echt de boom gehad die de nautilus en aquanaut wel ondervonden in de afgelopen 20 jaar

1 like

Als je op IG zit moet je eens zien naar nycwatchguy, die kocht net 1 met New York in de enamel dial
Subliem is deze!
Super mooi combinatie van de enamel kleuren en tekening

1 like

Deze dus

5 likes

True.

Laat ik het anders verwoorden. Laten we eens kijken waar de prijs van een 5070 binnen nu en 1-2 jaar staat.

1 like

Ja fenomenaal!

Prachtig. :clap:

1 like

Ik denk dat ik voor de ingenieur ga! :grin:

1 like

Zo, lastige keuze! Nipt de Ingenieur. Nu dus, kan morgen anders zijn. Ultraman is wel wat specialer.

3 likes

Ook voor mij de ingenieur

1 like

Zo leuk hoe smaken verschillen.
De Ingenieur vind ik het minste IWC horloge.
Wijzerplaat is wel leuk maar die bezel is net een patrijspoort.
Ultraman steekt hier voor mij met kop en schouders bovenuit.

1 like