Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

:yawning_face:

1 like

Battle of the Seiko’s
  • MM300 (SLA023)
  • 62MAS (SJE093)
0 stemmers
4 likes

Sorry hoor maar ik vind ze allebei niet mooi :roll_eyes:

3 likes

Yep. Heb de op de AP gestemd, maar wel onder protest.
Normaal stem ik altijd, maar heel soms zijn het 2 of meer té lelijke horloges dat ik niet stem.

1 like

Welke stalen Daytona zou je nemen als je de keuze had?

Visueel verschil 116500LN 126500LN
Bezel Volledig zwarte keramische bezel Keramische bezel met dun stalen randje
Kastvorm Dikker en sportiever Slanker en verfijnder
Lugs Breder en voller Dunner en strakker
Dial opening Kleiner ogend Groter/open ogend
Subdial-ringen Dikker Dunner
Uurindexen Korter en zwaarder Langer en fijner
“Swiss Made” Geen kroontje Mini Rolex-kroon tussen Swiss/Made

• Links de oudere 116500
  • Rechts de nieuwere 126500
0 stemmers
2 likes

Ik zie het verschil niet?

4 likes

Beide niet :blush:. Voor dat geld kan ik een mooie horloge doos vullen met allemaal horloges die ik mooier vind.

2 likes

Iets meer close up, indices zijn bij de nieuwe slanker en langer, die 3 zwarte kringen zijn ook fijner, die metalen ring rond de ceramische lunette ,….

5 likes

Denk dat @Hubertje meer bedoelt dat de verschillen zo klein zijn dat een wristwatch battle niet zo veel zin heeft.
Iets wat door de (huidige) stand van de poll wordt onderschreven.

1 like

Dan moet Hubertje ze maar eens irl gaan bekijken, naast elkaar.

2 likes

Ik heb ze beide omgehad, en bij de oude was ik meteen genezen en vond het niks. Duidelijk te klein op mijn pols. En dan de nieuwe, wat een verschil, echt waar, deze oogt duidelijk groter, zoals bij de verschillen staat vermeld. Hier ben ik het volmondig mee eens. Nu nog even wachten tot de bestelling geleverd wordt.

2 likes

Want dat kan je natuurlijk op elke straathoek eens doen, casually binnenwandelen en vragen om twee generaties van hetzelfde niet-te-verkrijgen-zonder-jarenlange-wachtlijst horloge even om de pols te gooien. :smiling_face_with_tear:

Een Daytona en te klein? Whew. Wat voor boomstronken van polsen heb je wel niet dan? :sweat_smile:

Dat gezegd zijnde, de verschillen zijn subtiel maar ze zijn er. Niet voldoende om af te leiden van het algemene design dat ik maar meh vind, maar da’s smaak. Ik zou niet meteen weten welke ik beter gelukt vind, niet eens gestemd. :thinking:

1 like

Precies dat.

De oude Daytona eigenlijk nooit overwogen voor mezelf, maar toen de nieuwe uitkwam was ik echt verkocht…

Op de achtergrond een verre voorvader.

8 likes

Bizar😁
Voor mij is er absoluut geen visueel verschil in het formaat. Beide voor mij en identiek , toch voor mij :grin:

Nieuwe dresswatch op het oog na weekend Parijs.

• A. Lange & Söhne Lange 1 wit goud
  • A. Lange & Söhne Lange 1 moonphase roos goud
  • Breguet tradition platinum
  • Breguet tradition roos goud
0 stemmers
2 likes

Polsomvang ong. 19cm.
Bij het passen van de 116500LN waren mijn vrouw en dochter al voor mijn opmerkingen het onderling eens dat deze mij niet stond. Te klein. De YM40 lijkt veel groter te vallen. Maar oke, het is maar een mening hè.

Ik denk serieus na over de PAM00914, maar twijfel of ik deze erbij ga kopen of dat ik wat laat gaan. Inmiddels 7 “serieuze” horloges.

Evt mogelijkheden om te laten gaan zijn:

• Speedmaster 3861 (wel een klassieker)
  • Breitling Toptime (lekker eigenwijs en pas net in de collectie)

• Koop even niks
  • Gewoon erbij nemen die Panerai
  • Breitling eruit
  • Speedmaster eruit
0 stemmers
1 like

:see_no_evil::joy:

De nieuwere. Mooiere bezel en dial layout door de smallere indexen.

Maar:

Hier ben ik het niet mee eens. De zijkant van de kast is een groot verschil. De oude is / draagt slanker. De nieuwe heeft de vorm van de witgouden kast en is dus groter.