En cool. Zou doodzonde zijn om die weg te doen om een veel conservatievere te houden. ![]()
Gefeliciteerd! Topper is het! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Chrono24, bij een verkoper in Italië, Corso Vinci
Ik zoek een klassieker ogend horloge met een lichte plaat. Ik dacht dat ik eruit was, een Max Bill in 34mm, mooie maat, iconisch design, no date maaar wel een handwinder. Ik heb liever een kwarts, liefst HAQ vanwege het gemak. Ik merk dat ik mijn automaat laat liggen als ik alles weer moet instellen ten faveure van de kwartsen (kwart>handwinder>automaat). Dan valt de Max Bill af want 38mm all dial in een lichte kleur ziet er niet uit op mijn 16,7 cm polsen. Oke een SACM171 dan? Top horloge, mooie maat, HAQ maar 17mm lugs be damned. Budget iets oprekken dan maar (liefst ~1k maar onderstaande gaan daar al flink overheen)? Zijn er nog andere opties, nieuw of gebruikt?
Grand Seiko SBGX263:
The Citizen AB9000-52a:
- Grand Seiko SBGX263
- The Citizen A9000-52a
- Iets anders, nl.
Seiko Sbtm317
Normaal heb ik geen enkel probleem met de mooiste uitkiezen.
Maar nu zit ik in twijfel.
Puur om de looks, niet om het verhaal.
Beide 39mm
Jou evt motivatie op je favoriete is welkom.
- 1 de reverse
- 2 de Heritage
Je kan niet verkeerd kiezen in dit geval.
Maar de mooiste is de heritage natuurlijk. Bij de reverse staat die rode dot op de bezel zo idioot.
Beetje als in vrouwlief heeft met haar nagellak…
@Fate_Amenable_To_Change ik heb jou mening in deze ook nodig… roept u maar
Detail man
Reverse is flyback.
Heritage ook?
Hoe dan ook, ik had de Reverse gekocht, maar het is wel een tonnetje, dus die is doorgeschoven naar een Britse collega met een grotere pols. Ik ben Hanhart af en zou er geen weer kopen.
Ja.
Maatvoeringen maken weinig uit voor mij.
Meer tegens richting het merk?
De witte subdials zijn om te smullen ![]()
De Heritage. Om de rode Pusher ![]()
Op een Hanhart hoort een rode pusher, dus de heritage voor mij. Verder vind ik de subdials van de reverse te klein ogen door het contrast.
Nja, maar dat is een persoonlijk verhaal. In mijn optiek ben ik geschoffeerd, maar een ander zal roepen dat dat onzin is. Hoe dan ook heeft mijn aversie ook meer te maken met het feit dat de 417 ES 39 nog de meest draagbare Hanhart chronograaf is, en dat ding al te hoog en lomp voelde, en de rest dus per definitie afvalt.
Ook de Hanhart field watch is … tja… die cathedraal wijzers doen 'm geen gunst, en het is het allemaal net niet voor me. Net zoals elke Archimede het net niet is, en Junghans en Stowa van hetzelfde laken een pak zijn.
In theorie vind ik het idee van een Duits horloge tof, maar afgezien van Hentschel en Nomos moet ik me gewoon niet laten verleiden door onze oosterburen. Soit, een Lange Saxonia Thin is ook wel OK.
En fully lumed. Sehr Cool.