Dit dus ABSOLUUT niet ![]()
![]()
42 is de perfecte mannen maat ![]()
Bovendien draagt hij op de pols echt kleiner
Dit dus ABSOLUUT niet ![]()
![]()
42 is de perfecte mannen maat ![]()
Bovendien draagt hij op de pols echt kleiner
Voor dit seizoen: lekker die witte pakken uit het blauwe gedeelte. ![]()
Daarom schreef ik ook:
IK zou de kleinste nemen.
![]()
Even gefixt. Voor horloges, doe maar 38. ![]()
Ik weet niet waarom - de naam? wie weet - het is zo’n Frederique Constant Pierre Philippe Maurice Lacroix Jaques Genry merknaam die bij mij vooral erectiestoornissen veroorzaakt - maar ik vind ze nét niet wat het zou moeten zijn, vergeleken met sommige anderen. Het zit in de kleine dingen wellicht.
Als het echt moet, doe dan de blauwe.
Zit er op die limited edition wijzers nou geen lume? Dat maakt die wijzers, op die renders iig, wel echt een stukje staal plaat…
Ik snap dat mensen ze mooi vinden. De kwaliteit druipt er ook altijd van af als ik hier ergens real life foto’s voorbij zie komen. Maar mijn hart gaat er niet harder van kloppen, sorry. Als ik moet kiezen, blauw. Wit misschien het meest fris maar met mijn huidcomplexie niet draagbaar.
Ik dacht geen Lume
Gouden wijzers ( lume wijzers waarschijnlijk ook goud)
Groot verschil is wel de rotor, 18 k goud bij de LE en tungsten/staal bij de standaard laureato
Eigenlijk zijn de 2026 goals in januari al behaald, maar wat is nu eens een leuk horloge om mijn setje wat verder op te pimpen? Er zal wel iets het nest moeten verlaten. Dan heb ik het niet over de Seiko.
Roept u maar!
Huidig:
Potentieeltjes:
Een minder kostbare optie mag ook, rekening houdend met een L2L van max. 47mm. Ik hou van compacte modellen ![]()
Als het moet, de Zenith voor een Zenith. De andere drie vind ik een stuk minder spannend dan wat je al hebt.
Holala, die Polerouter en Defy. Houd die maar bij tot het einde der tijden. ![]()
Pfoe, als er iets zou moeten weggaan… die Seiko ligt mij het minst, maar al bij al is dit een heel uitgebalanceerd setje. Er is gewoon geen overlap. Iets wegdoen is een gat slaan, sowieso. En zelfs die Rolex is niet mis, eigenlijk.
Absoluut waar - de IWCs zijn saai, de Panerai minder - maar ik zou een Defy met kroon op 4u30 nooit wegdoen. Dus dan zou ik terug dat gat slaan met de Seiko, een dresser eruit, Zenith chrono erin. Polerouter is dressy genoeg uiteindelijk en een chrono zit er nog niet bij.
Wat er uit?
De Seiko heeft emo-waarde dacht ik, dus ik blijf er vanaf.
De rest is mooi uitgebalanceerd, zou er niets uithalen eerlijke gezegd.
Dus iets langer sparen en toevoeging doen:
Eigenlijk heb je een superleuke collectie.
Misschien de zenith voor een zenith. Maar anders zou ik het niet weten.
Seiko buiten beschouwing gelaten ![]()
Ik vrees dat het deze optie gaat worden inderdaad.
Easy, de Seik…
…oh. ![]()
Nou ja, mes op de keel, dan de Polerouter eruit. Een andere optie is de Zenith eruit en dan een andere, meer betaalbare en vervangbare duiker ervoor terug. Zou sowieso wel minimaal één duiker in de collectie houden.
En ik zou bij deze set in ieder geval (ook) nog een chrono willen en dan kiezen voor een Carrera glassbox. Prachtig horloge, met prachtige én praktische specs.
En ook nog eens een
![]()
Santos eruit, Luminor erin!
Ben je nog steeds meer dan van alle markten thuis en is de extra investering ook nog eens beperkt.
zou ik het niet noemen maar met een 40mm model zit je nog redelijk binnen de richtlijn
Is dit een bewussie of gewoon om te sarren?
Wat een lekker setje. En als je dan toch wilt doorschuiven, mij wel bellen!
Mocht je iets van onrust houden; doorsparen en dan de PAM toevoegen.
Tenzij je voor een vintage mk XII gaat zou ik het hierbij laten Vincent.
Dat doe ik alleen in het groene gedeelte ![]()
Ik zal het verder onthouden ![]()
Die IWC vind ik zelf heel tof. Niet saai, gewoon tof. (Om nog maar een ander advies ertegenaan te gooien.)
De zenith diver ruilen met mijn witte 40mm panerai lijkt me een goede start ![]()
![]()