IWC gestemd omdat het gewoon het horloge is met het minste gelul. Geen rare bochels over de kroon, geen golfjes, driehoekjes, achthoeken, dubbele kronen en al die dingen meer. En bovendien is de IWC het kleinste en platste horloge wat er bij zit.
Nu had ik liever een RAF style IWC Mark XIV of zo, want de Duitse Flieger handset heeft niks te zoeken op een MoD ontwerp voor een Pilot watch, maar OK.
In feite zie je ook de reflectie in de andere Speedmasters terugkomen in de “milky” ring.
Omdat het saffier min of meer horizontaal is zie je alleen daar het verschil in licht.
De hesalite is bol dus dat je daar een grotere reflectie ziet klopt wel.
Kan zelf saffier goed hebben op een moderne Speedmaster. Hesalite vind ik weer mooi vanwege de vintage look.
De saffieren case back is wel een grote plus voor saffier. Opgelegd logo is ook mooier. Band van de plexi is inderdaad mooier.
Echter… Plexi is leuk en geeft wel een lekkere vintage vibe maar kan je dan niet beter een vintage Speedy kopen…? Ik bedoel, die markt is groot en er is een hoop uitzoekwerk te doen.
Ik zet de omgekeerde panda op 1 om lekker mee te gaan in de hype en dan toch standaard saffier op 2.
Dat glaasje in de achterzijde is wel mooi inderdaad! Als je voor nieuw gaat: is dat je die 2k plus waard? Vintage is inderdaad een optie, maar ook met speedy’s word gekloot. Buy the seller in dat geval.
Ik vind de hesalite de meest historisch correcte. Die panda is heel nice en wat luxer qua gevoel.
Een out of the box alternatief is een Sinn 103 met plexi.
Een horloge met veel geschiednis ook. Als je de plexi itch wil krabben en je wil qua speedy liever het harde glaasje, kan deze ook prima in collectie naast de Speedy, ofniet @Colnago
2350,- nieuw. Als je het over bang for buck hebt.
Sinn is natuurlijk veel meer flieger, maar wel datzelfde gevoel.
Na een zeer interessante release van Grand Seiko is de winnaar van mijn vorige uitkomst toch weer (kort) ter discussie voor mij. Zie onderstaand de twee waar ik over twijfel, de nieuwe Grand Seiko Lake Suwa UFA 37mm (SLGB015) versus de Rolex Datejust 36mm (126234).
Gegeven mijn besluiteloosheid, heel benieuwd welke op dit forum de voorkeur geniet.
Plaatje via AI om ze even naast elkaar te krijgen.