Gewoon een thema voor een side collectie kiezen, en je bent weer vertrokken voor de volgende 8.
1000% eens hiermee!
Handwinder chrono’s zijn dé mooiste uurwerken en hebben net die extra “vibe”.
Wellicht 1 van de andere quirky Omega’s eruit dan? Ik bedoel, die zijn top maar een jumping hour is wel
.
Kan me voorstellen dat de Zenith untouchable is, er weinig overlap is met de Movado en je Serica en VPC gewoon veel gedragen worden.
Daar heb je wel een punt ja, de automatische chrono’s van Omega zijn echt te dik. De enige die dat nóg slechter doet is Grand Seiko ![]()
Wat dat betreft heeft bv Rolex het een stuk beter voor elkaar.
Soms moeilijker dan het lijkt. Maar exact dezelfde overweging die ik maak.
Zo ik vind ze beide gaaf, maar de Cartier net wat aparter✅
Je had al vulpennen, benieuwd op wat je nu aan het broeden bent. Wat heb je nu eigenlijk nog allemaal in de horloge-kist?
Seiko, maar dan wel liever met n donkere plaat.
Die collectie blijft zich sneller en sneller uitbreiden. Maar ik heb het over horloges. Ik heb nog steeds mijn 6 delige set met alpinist, ck859, speedy, g10, UG FS mk1, en sub 300t. Ik heb vorig jaar een 2 de g10 gekocht. En de Nomos club en de zodiac olympos heb ik uit verkoop gehaald, omdat ik ze opnieuw begon te appreciëren. De Anordain model, de hamilton Ventura, en de zenith port royal zijn er ook nog. Maar ik zie mijn collectie als de eerst genoemde 6 en de extra g10. De rest is gewoon een gebrek aan opruimen. Probeer mijn gedachtegang maar niet te volgen, het houd geen steek ![]()
Zenith heeft toch ook handwinders chronografen?
Natuurlijk heeft niet elke merk handwinders. Maar wat ik bedoel is dat handwinder chronos van origine er eerder waren dan de automaten. En dat inderdaad vele het geprobeerd hebben en nog steeds proberen maar dat het vaak maar dikke tonnetjes worden.
En ja er is altijd wel een uitzondering te vinden.
Ik had het wel begrepen hoor, jij wat olie, ik wat olie…
Gezellig.
Eigenlijk moet een chrono <13mm dik zijn om mee te kunnen met de charme van vintage handwinders.
Maar dit vind ik ook indrukwekkend:
<9mm
Ja, maar dan is die automatisch bvlgari hierboven nog dunner … 6.9mm ![]()
Het kan altijd gekker. Ik durf te beweren dat een sportief horloge überhaupt niet dunner dan 10-12 mm hoeft te zijn.
De DeLorean onder de horloges. Prachtig, knap en heel gaaf. Maar je ziet jezelf er niet mee je kinderen afzetten voor het schoolplein.
Astmatisch traag, onbetrouwbaar en enkel bekend door een rolletje in een film?
Oh. Juist. ![]()
Sfeerspons ![]()
Spreek voor jezelf
Er zijn al bakfietsen genoeg in de wereld.
Het houdt volgens mij op bij één passagier, dus in die zin heeft hij wel gelijk. ![]()