Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Enkele Explorer killers op een rijtje ter overweging

1 like

Ook een goede optie! Wel aan de dressy kant. Zal er eens baar kijken.

1 like

Rolex en Doxa zijn op zich al cool genoeg.
Tudor, niets mis mee maar overweeg je ook iets totaal anders ?
Stoer, stevig, sportier en vandaag eigenlijk helemaal niet te duur voor wat je krijgt.
Ben geen grote IWC fan maar de Ingenieur van 20 jaar geleden is echt wel een bruut ding ref 322701.

Vind je voor een 4500 met doos en papieren goede staat

Iets groter en dikker dan de huidige generatie maar wat mij betreft interessanter. Zeker al omwille van et inhouse mouvement waar de huidige een binnenwerk gebruikt dat je ook kan vinden in een Baume en Mercier dat minder dan 1/3e kost.

1 like

Kwam deze tegen op insta. Weliswaar beide 36mm, maar dit gaat ook op voor de 39/41. Wat een set! Ik vind ze verschillend genoeg!

10 likes

Okay,

• A. Lange & Söhne Lange 1
  • Patek Philippe Annual Calendar
0 stemmers

4 likes

Ik heb de Cervo Volante en net de SBGX263 toegevoegd. Ik merk nu al dat ik de Oris vaak laat liggen en voor een ander horloge ga, vanuit gemak want alle andere horloges zijn kwartsen. Ik ben dan te lui om de Oris goed te zetten. Qua looks nog steeds heel blij mee. Vraag is nu, de Oris houden en kijken hoe deze zich gaat houden t.o.v. de Grand Seiko of gewoon doorzetten, de Oris eruit en een Breitling Endurance Pro 38mm kopen? En dan lekker alles doorwisselen want alles is toch kwarts en is grab & go. De Oris houden en Breitling ernaast is geen optie.

Je moet kiezen:
  • Oris BCPD Cervo Volante
  • Breitling Endurance Pro 38mm
0 stemmers

3 likes

Je zou al met iets heel erg moeten afkomen om mijn stem naar die Breitling te doen overslaan. Fuj, wat een onding. :sweat_smile:

1 like

Dat wel ja. 42.5mm x 14.5mm voor een integrated bracelet en dan ook nog dit grove design. Je moet aardige polsen hebben om dit te kunnen dragen, of je het moet willen is een tweede.

3 likes

Ik heb er wel vierduizend extra voor over om geen zaaddodend horloge te moeten dragen als we het over de Santos de Cartier hebben. Mocht je de grote Dumont bedoelen dan wint die quartz ook nog van de Ranger.

Sterker nog, ik zou zelfs liever een 1926 of Royal pakken. Wel allebei in 36mm.

4 likes

Geïnspireerd op het bovenstaande antwoord: een Santos medium of Santos Dumont large bij.

Dan heeft het allemaal karakter. Maar als het de Ranger moet zijn: zwart 36mm

1 like

Dan de North Flag.

3 likes

Misschien is een tikkie saai juist wel de bedoeling! :wink: Nee oprecht: de Tudor Ranger haalt zijn no nonsens design natuurlijk uit de jaren 60. Het mooie eraan vind ik dat bijna het hele horloge geborsteld staal is met uitzondering van de bezelrand.

Daarbij geeft het mij Explorer 1016 vibes. Wat ik erg aangenaam vind bij de zwarte is dat alle indices gelumed zijn en ik ben een sucker voor lumed numerals. :yum:

Voor de beige tint is ook wat te zeggen, namelijk dat Rolex zijn professional modellen niet snel deze tint zal geven.

Toolwatches passen op dit moment lekker in mijn leven, liefst wat utilitair.

2 likes

Dat heeft een reden :wink:

Daarom is die nieuwe iteratie zo gewild.

een watchwinder erbij :wink:

2 likes

Niet te doen!!!

Hoe moet je hier nou tussen kiezen?!?

Nou in the end toch the Patek dan. De 5205 met zijn open lugs en concaaf bezel is gewoon dan toch net de mooiste. (Denk dat vele die stemmen, dit nog nooit in het echt hebben gezien en daarom lange stemmen).

Maar kudos voor het uurwerk van lange. Dat is eigenlijk mooier. :sunglasses:

1 like

Ja maar heel heerlijk, dat is die niet. Dat is toch echt anders. Allleen al door het plexi glaasje.

8 likes

In rosé met groene plaat op z’n mooist :clap:t2:

12 likes

De Dune Ranger past perfect in deze tripartitie ,zowel in gebruik en kleur😉

1 like

I beg to differ :kissing_heart:

1 like

Ik zou denk ik de oude generatie prefereren
De nieuwe is momenteel duurder maar die zal nog zakken op termijn

En sporthorloge mag wat mij betreft iets steviger zijn.