Voor mij zien ze er uit als 2 hele dure G-shocks, en ik zou geen van beide nemen. Maar moest ik kiezen dan de blauwe.
100%
Ook een leuke optie! Misschien een goed alternatief aangezien de nieuwe BB58 uitverkocht is bij S&C / Gassan :). Ik wil de Pelagos, 58 en 54 toch echt eens naast elkaar houden voor ik een definitieve keuze maak.
Battle of integrated bracelet:
Girard Perregaux Laureato 39mm battle
- 18K solid gold with a “Clous de Paris” pattern
- Blue enamel with a “Clous de Paris” pattern
Girard Perregaux Laureato 39mm
Ik ga deze week proberen of ik het zonder de 5610 ook overleef😅. Off road fietsen, hardlopen, sauna, boren, tuinieren, klooien aan de Saab, shabby concerten met kans op pogo en schraal bier in de Onderbroek of Merleyn. De 5610 gaat altijd om. Dit moet inderdaad maar eens afgelopen zijn. Het is godbetere gelijk een crack verslaving op een printplaat.
Chronograph:
-historisch, bewezen en strapmonster met flyback
OF
-niche, stijlvol, compact met uitzonderlijke wijzerplaat
- Hanhart 417ES Panda
- Lorca model no.2 GoldenGrey
Ook gewoon nee. Ik mis optie drie: het geïntegreerde horloge van JLC.
Die heb ik gehad. Draagt als een ton. Liever niet. Zit wel erg goed in elkaar. Nadeel van de Lorca is dat hij bij een 37mm diameter eigenlijk niet dikker moet worden dan 12. Hij is 14.
Kast is minder als 12mm.
Als die andere 2mm in het crystal zit draagt heel anders als een 14mm kast in mijn ervaring.
Ik had een Yema van 14,5mm dik die op het oog minder ton-achtig droeg dan die Hanhart puur omdat de kast van de Hanhart echt een ton is, vanaf de zijkant gezien. Die doen niet aan dingen als een middenkast, dat is gewoon een hockey-puck. Je hoeft het natuurlijk niet van me aan te nemen, ik heb 'm maar een jaar gedragen. ![]()
Mijn tip: Passen voor je koopt, als dat kan.
Eens dat ook hoe de kast gevormd is absoluut een hoop uit kan maken hoe je deze dimensies ervaart.
Passen indien mogelijk is altijd goed advies, met de hanhart misschien nog wel een optie ergens, met de Lorca denk ik minder makkelijk.
Dat gezegt te hebben schrikken dit soort maten mij niet direct af, ik kan het ook wel hebben
Mijn hanhart is naar een Britse collega gegaan die er helemaal weg van is, maar zijn polsen zijn robuuster dan de mijne. De rest van z’n lichaam ook, en ik ben niet bepaald Kate Moss.
Mij ook niet, maar vond hem toch tegenvallen. Draagt naar mijn gevoel zeer top-heavy.
Dan heb je het over de hanhart neem ik aan ?
Moet zeggen dat ik zelf op t moment door mn gevoel meer naar de niche van de lorca word getrokken.
De Model no.1 heeft ook mooie kast opbouw en licht erg comfortabel. Iets meer dikte is met een chronograaf al snel het geval. Blijf ze toch erg mooi vinden
Ter referentie mn deepstar automatic is ook een chunky boy, maar die kan ik ook prima hebben.
De hanhart idd.
Komt qua top-heavy zijn in de buurt van zo’n deepstar. Dat was voor mij ook een negatieve verrassing.
Zeker voor een manual wind zou je verwachten dat hij iets subtieler is…
Vind bij de deepstar ondanks stevig de proporties tussen achterkant, kast bezel en crystal wel goed gedaan waardoor het enigsinds opgevangen word.
Hmm, voor mij allebei maar niet.
Maar, overweeg je serieus om een van deze te kopen? Ik kan desgewenst wel een paar horloges voorstellen die een heel stuk beter smoelen en ook nog betaalbaarder zijn. Zeg het maar. ![]()
O.k., dan die met de bovenste. De onderste doet me erg aan een Tissot PRX denken. Op zich een leuk horloge. Maar in een iets ander segment.
Van deze twee, zou ik zeggen de Hanhart. Alleen zo’n Bund strap vind ik echt niet te pruimen. Dus met een andere band, wat mij betreft. Maar ga direct bekennen dat ik er nog nooit een om de pols gehad heb. Dus advies van ervaringsdeskundigen, hierboven, zou ik meenemen en eerst passen, voor een eventuele aankoop! @Fate_Amenable_To_Change zijn er trouwens geen dunnere Hanhart chrono’s, dan?
Voor chrono’s zijn ze al niet eens heel dik
op papier<.
11.55/11.6mm zonder gebold crystal, wat ik juist altijd wel mooi vind.
Naar mijn idee zijn er niet heel veel dunnere opties van hanhart (of andere merken) totdat je duidelijk in een ander segment met eigen ontworpen uurwerken komt in plaats van sellita gebaseerde varianten.
Denk wel dat bij de hanhart net als bv een tudor je een relatief rechte kast hebt die weinig van de dikte opbreekt waardoor dit mogelijk zo aanvoelt ?
Nee man! Dat is het probleem met Hanhart… Het zijn allemaal hockey pucks. De 417ES is nog de meest beschaafde, veel van die dingen zijn 42 x 14mm. Hanhart maakt geen kleinere horloges.
De Glassbox die jij hebt is 39 x 13, maar wel een automaat met een betere kastvorm. De 13 mm van Hanhart is zelfs zonder rotor en zo.
Yup. De Yema was dikker, maar had een bubble back, een middenkast, en een erg bol glas, dus dat droeg anders. Slab sided kasten zijn eigenlijk ruk.
Ik had de Yema nooit moeten verkopen. Ze worden niet meer gemaakt, deze.
Het enige mooie gangwerk voor een chrono in het lage segment vind ik eigenlijk de seagull.
Het is ook hier weer erg pijnlijk dat de chinezen kunnen wat de Europeanen verzuimen.
Past mooi in een redelijk gedimensioneerde kast, mooie traditionele architectuur, al wat je wil.
Kijk maar:
Fogging gehandicapte Valjoux…
Heb weleens gelezen dat bij de seagull uurwerken vooral de regulatie, quality control en consistentie iets te wensen over laten.
In sommige gevallen microvezels, olie klonten, vette vingers en metaalschilfers in en op het uurwerk terug te vinden zijn.
Geen idee of daar recent nog een kwaliteitslag in gemaakt is?
Maar los van het feit dat de uurwerken iets dunner zijn en er leuk uitzien,
Zou ik gevoelsmatig voor een extra millimeter kiezen, meer consistentie en betrouwbaarheid.
Zelf geen ervaringen mee.
Geen idee of mensen deze verhalen kunnen bevestigen of juist niet…