Wristwatch Battles! 3...2...1... FIGHT! (Deel 6)

Ik kan slechts anekdotisch spreken, maar de seagull in mijn baltic liep strakker dan gelijk welke van m’n zwitsers, brak de aandrijfveer niet na 7 jaar en heeft geen kik verkeerd gegeven in de tijd dat ik ‘m had.

2 likes

Bij de “echte” Seagulls valt dat goed mee. Het is nog niet wat je bij een Zwitser van 10x de prijs mag verwachten maar zeker netjes.

Er zijn alleen tientallen knockoff klonen van die Seagulls te vinden, voor een pak minder geld, met hetzelfde binnenwerk - maar dan is QC gelijk aan “het tikt na assemblage”. Dus goed het onderscheid maken. :smile:

2 likes

Super high end battle
Gisteren bij een zeer goede vriend op bezoek geweest die o.a. deze heeft
Snel enkele foto’s genomen maar zou je de keuze hebben…. Welke van deze 2 had je liefst ?

• Parmigiani tourbillon
  • Daniel Roth tourbillon
0 stemmers
3 likes

Er zijn hier geen verliezers.

3 likes

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat PF voor zo’n klassebeest, het merk in zo’n triest goedkoop huisnummer-ovaaltje zet. Doodzonde.

Die Daniel Roth steekt mij veel minder tegen dan een eerder gelijkaardig exemplaar dat hier ooit passeerde. In witgoud zou ik die mooier vinden denk ik. Maar… toch die. Leuk detail met die driedubbele secondenwijzer. :ok_hand:

1 like

Hmm, nee. Sorry. Maar ik vind beide gewoon oprecht geen mooie horloges. Echt heel erg niet mijn stijl. Helemaal prima als iemand anders er blij mee is, natuurlijk. Maar niet voor mij. :person_shrugging:

5 likes

Ik denk dat dit allebei horloges zijn die je in het echt moet ervaren. Ik vermoed dat die PF in het echt namelijk mooier is dan op de foto’s en de kast van de DR misschien iets minder mooi draagt in het echt. Op basis van de foto’s? Net aan de DR

Wat past het best als volgende aanwinst bij deze collectie?

De Sinn 103 St Ty Hd

Of de Hamilton khaki 36mm 250th

Allle twee zwarte plaat handwinders met plexi. Voor alle duidelijkheid, ik zoek niet bepaald diversiteit, ik vind leuk wat ik leuk vind…

Alle twee hebben ze voor mij 1 nadeel:

De Sinn heeft rode accenten terwijl ik Oranje zou verkiezen.
De Hamilton heeft Faux patina, en het lijkt me vrij uitgesproken.

Ik moet ze nog in het echt bekijken, zien hoe dat meevalt of juist tegen valt.

• Sinn 103 St Ty Hd
  • Hamilton H69399930
0 stemmers
5 likes

Die Sinn loopt echt rondjes om die Hamilton. De Hamilton H69399930 is een leuke fieldwatch maar daar had, bij wijze van spreken, ook Precista of Smiths op kunnen staan. Die Sinn is echt 100% een… Sinn.

Edit; kan je ze niet eens mailen wat er mogelijk is qua aanpassingen? Ik zie een 103 Classic 12 H in het assortiment met oranje wijzers voor de chrono en subdials. Wellicht kunnen en willen ze met je meedenken?

5 likes

Mss is het inderdaad geen eerlijke vergelijking. Prijzen zijn ook niet echt te vergelijken, maar het is wel echt een keuze waar ik mogelijks voor sta.

Daar gaan ze echt geen plexi meer op zetten, en non screwed pushers. En dan heb ik nog niet eens bekeken of het al dan niet een handwinder is. Dat niveau van a la tête du cliënt is Sinn wel ontgroeid.

Toch nog even het belang van deze Hamilton ondertrepen:

• 36mm
  • plexi
  • volledig gestraalde kast
  • handwinder
  • fixed bars

Eindelijk de khaki waar ik op zat te wachten. Ik denk niet dat ze deze gaan blijven vernieuwen, zonder een van bovenstaande voordelen weer terug te draaien.

2 likes

Nou, precies dat! De fauxtina zal ik m dan maar vergeven, maar dat lukt geloof ik heel makkelijk.

Daarnaast hebben ze hem eindelijk behoorlijk waterdicht gemaakt zodat je zonder zorgen in de plomp kan vallen in het bos.

1 like

Zie ik het goed dat je zelf ook alvast op de Sinn hebt gestemd? :smile: Goede keuze trouwens! Prachtig horloge.

1 like

Klopt. Momenteel een lichte voorkeur, maar het varieert van dag tot dag.

1 like

Ik heb voor de Sinn gestemd. Zelf ook al eens een 103 (vintage handwinder weliswaar) van gehad, echt een tof horloge. Die vind ik ook een goed aanvulling op wat je al hebt.

Hoewel het een totaal ander horloge is vind ik de Hamilton qua stijl teveel in het vaarwater van die twee CWC’s zitten, waardoor m.i. iets teveel van hetzelfde wordt. De Sinn vind ik ook iets spannender dan de Hamilton.

4 likes

:point_up:

Ook voor de Sinn gestemd. Veel cooler horloge, veel herkenbaardere smoel, leuker, speelser.

3 likes

Ik zal eerlijk zijn. De tourbillon is een belachelijke complicatie die in deze tijd geen wezenlijke functie heeft. Daarom zou ik liever (Lees: heel erg graag) de Daniel Roth extra plat hebben zonder lelijk gat in de wijzerplaat.

In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.

6 likes

Eerlijk is eerlijk, je hebt beide soorten horloge al. Waarom zou je het doen? Dat je leuk vindt wat je leuk vindt is prima. Flikker er dan één van de twee CWC’s uit en koop de Hamilton. Dan heb je meer van hetzelfde, maar toch een soort van raison d’etre voor dat horloge.

Ik moet wel bekennen dat ik helemaal niks kan zeggen, ik heb twee paren van horloges die in principe hetzelfde zijn maar dan met een ander kleurtje, en dan heb ik nog twee rechthoekige horloges die ook heel erg overlappen. :slight_smile:

3 likes

Oh verdraaid, ik keek glad over die andere 103 heen. Dan zou ik persoonlijk ook verder kijken dan deze twee opties.

1 like

Ik bedoelde meer dat ze wellicht die oranje wijzers op de Sinn 103 St Ty Hd konden zetten. Maar inderdaad, het is wat vergezocht.

Ik blijf wel bij de Sinn. De Hamilton heeft idd alles wat je zoekt in een fieldwatch maar ik denk dat de reversed panda meer toevoegt aan je collectie.

Beide mooie keuzes trouwens, snap je interesse. Zou wel eens overwegen wat een horloge toevoegen die eigenlijk precies doet wat je al hebt, bijdraagt aan je set. Word je dan niet gelukkiger van investeren in je velo of pennen hobby?

1 like

Omdat ik ze heel, heel erg vaak draag. :nerd_face:

De sinn is handwinder, dus een mm dunner dan mijn automaat, en de hamilton is eveneens een handwinder, en een volledig andere kast dan mijn cwc’s. Dus vooral nieuwe draag ervaringen. En ik merk dat die ene oranje wijzer een wereld van verschil maakt tussen mijn cwc’s, zonder dat ik de ene veel meer grijp dan de andere.

Het zit soms in kleine dingen in deze hobby :slightly_smiling_face:

1 like