WTF 🧐 wat kan dit zijn

Zo dan, daar zit ook een schoolverlater achter de e-mail :joy:

1 like

Mag je gerust weten. Zie hieronder.

Dear Sir / Madam, I own a Pontos Day / date with blue dail, I bought this watch new in 2016 (3 years now and unfortunately out of warranty). lately I saw some copper color on the dial between 10 and 11 o’clock. This week I went to look at it with a magnifying glass and to my horror I saw that there are more places where the copper is visible. The blue is worn out? But in addition to that problem, I see a lot of corosion on the hands and the indici. I was shocked to see this on a watch of this caliber and only 3 years old. The watch, as mentioned, bought new has never been open, nor has it ended up in water or anything like that. Something like this should not happen with a watch of 3 years! :slight_smile: I have taken macro photos of the timepiece, which I would like to show you. Hoping for your answer.

1 like

De oorspronkelijke mail is ook gegaan van “sales.de@mauricelacroix” naar "info@mauricelacroix.de" en vervolgens naar "repair@mauricelacroix.de". blijft weinig over van een persoonlijke touch.
Denk dat ik toch eerst ga reageren op deze email en ze alsnog eerst de foto’s stuur. Wil eigenlijk vooraf weten of er een kans bestaat dat zij de kosten nemen of delen. Anders wordt het waarschijnlijk een erg duur verhaal, vrees ik.

1 like

Ik had eens een gesprek bij de juwelier, waarin hij aangaf, dat hoe duurder een horloge is (vanaf circa € 400-500) des te minder is de waterdichtheid.
Verklaring : bij duurder dan de genoemde grens van € 400-500, wordt alleen nog naar de kostbaarheid vd materialen ‘getaald’ en niet naar de waterdichtheid.
Bovendien gaat de ‘gegoede’ klasse niet met horloges in de hevige regen of zwembad lopen c.q. zwemmen.

N.B. : bovenstaande is de verklaring vd juwelier, niet die van mijzelf

1 like

Ik weet daar natuurlijk weinig van, maar eerlijk gezegd lijkt me dit onzin.
En hoezo de gegoede klasse niet in regen of zwembad.?
Die lui zijn juist altijd bij zwembaden te vinden, en wat als het gaat regenen op de golfbaan? :rofl:
Daarnaast zoals ik aal eerder schreef, ik heb een duurdere (en ook oudere) ML, die wel ooit in het zwebad en bad is beland. Geen greintje pijn bij die, daar kon ie prima tegen.

Droeg de beste man een aluminium hoedje toevallig?

4 likes

Helemaal gelijk!
Ik heb inmiddels een reactie op deze mail verstuurd inclusief foto’s. Zien wat de reactie daarop wordt.?

1 like

Zie hun antwoord. denk dat ik het horloge maar gewoon eens ga opsturen. zien wat ervan komt.

Dear Franco,

Thank you for sending us the picture of your watch.

Unfortunately, your watch is not within the sales warranty and we don’t give an extended warranty without having the previous repair history on our system.

In your case, we would check how much we can give you discount or do it as a goodwill service.

But please be informed that we cannot estimate the repair cost without having your watch in our Service Center.

Best regards
Sam

Je krijgt sowieso al korting. BAM! En nu gaan voor coulance. Succes!

Ook even melden dat je dit advies hebt gekregen via het Nederlandse Horlogeforum waar meer dan 20.000 gebruikers op zitten!

1 like

Dat zou ik dan juist weer niet doen.

1 like

Heb ze al geantwoord dat het horloge eraan komt. Ik ben benieuwd!

Ben benieuwd…:grin:

1 like

Ik hoop dat ze het netjes op gaan lossen.

En niet dat er na onderzoek een mailtje komt met “Er is een full service nodig, waarbij tevens wijzerplaat en wijzers vervangen zullen worden. Kosten € 450, waarbij u gezien de leeftijd van het horloge 10% korting krijgt”.

1 like

Via AD kunnen ze vaak wel het horloge gratis opsturen naar het service center. Scheelt ook weer…

1 like

Het klokkie is al onderweg, hopen op een goede afloop. En hopelijk niet het scenario zoals jij schrijft. :+1:

Maar ja feestdagen zitten er tussen, dus de eerste 2 weken zullen we niets meer horen.

2 likes

Mogelijk heb je een pech-horloge getroffen. En daar kan ook ML niet blij mee zijn. Het zou ze sieren om je zeer coulant uit de brand te helpen.

1 like

Ik ben er bang voor, ik denk dat je een prijsopgave krijgt die dik boven de 500 euro uitkomt.
Wijzerplaat en wijzers zijn prijzig voor dit model.
Ze zijn niet echt coulant daar, maar laten we duimen voor je.

Ja, maandag ochtend modelletje :grinning:

Da ha je nu nie moete zegge :confused:
Hoop dat je geen gelijk krijgt

Duimen dat het dit keer Maurice Parfois is die antwoordt.
:roll_eyes:

1 like