Oude collectie dan misschien? Want op hun website zie ik alleen deze:
Superman is idd volgens mij niet meer leverbaar, iig dan de gmt.
Yema superman worldtime
Heb sinds kort deze.
Quartz, maar geen tikkende secondewijzer. Lekker makkelijk om voor als ik geen tijd of zin heb om iets op tijd te zetten. Is nu weg om er saffier glas in te laten zetten. Binnen een week al een kras op het K1 mineraalglas.
Hoe bedoel je geen tikkende wijzer? Is het echt sweeping of tikt ie vaker per seconde a la meca-quartz?
Mooi horloge overigens!
4 keer per seconde. Seiko Vh31 uurwerk. Technisch gezien niet echt een meca-quartz geloof ik, maar high beat. Wel een redelijk vloeiende secondewijzer dus.
Goed om te weten! Dat maakt hem wel extra leuk!
Weliswaar een wat late reactie op deze vraag. Na aankoop van een Superman GMT (nieuw, rechtstreeks van Yema) bleek deze zeer onregelmatig te lopen (de ene dag -15 sec de andere dag -30 sec op één dag) ondanks volledig opwinden en ook de self-winding werkte nauwelijks (stond tegen de morgen al stil ondanks voorgaande dag normaal bewegen). Ik had heel wat mailtjes nodig om Yema te overtuigen om het horloge te repareren / fatsoenlijk af te stellen. Daarvoor moest het uiteindelijk 2x naar de fabriek (eerste keer leek er helemaal niets aan gedaan…) en was het resultaat nog steeds niet echt goed (“Franse slag”?) en toen had ik mijn neus vol van de firma. Ook zijn hun voorwaarden deels zelfs in strijd met Europees consumentenrecht. Zo sloot men ongedaan maken van de koop uit, omdat dit een “speciaal voor de klant gemaakt exemplaar” zou zijn… (verwijzend naar het unieke serienummer van deze “limited edition”…) Voor de duidelijkheid; ik heb niets “unieks” besteld maar gewoon een willekeurig exemplaar van die serie.
Slechts 1 ervaring met Yema maar dat was dus één grote teleurstelling vanwege de staat van uitlevering van het horloge en de manier hoe Yema dit vervolgens afhandelde.
Mijn broertje heeft deze. Prima horloge. Persoonlijk vind ik de eerste serie rallygraffs er beter uitzien, maar dat is natuurlijk smaak.
Uiteraard.
Waar ik nog over twijfel, is de grootte. Ik dacht te hebben gelezen dat de eerste versie kleiner is (40mm) en dat ze met de nieuwe serie naar 42mm zijn overgestapt.
De eerste serie (waaronder mijn wit-met-rode hierboven) is 39 mm in diameter, 11mm dik, en 48mm lug-to-lug.
En de nieuwe Rallygraf II is 40 mm:
“The fine-brushed and highly polished PVD bronze case preserves the 11mm thickness and the 47mm length of its predecessor but gains 1mm in diameter (40mm) while the lugs’ shape has been slightly redesigned, which results in a reinforced presence on the wrist”
Je hebt helemaal gelijk, het is van 39 naar 40 gegaan. Excuse moi!
Ja die is gaaf.
Ben ook benieuwd of iemand hem al heeft en wat de ervaringen zijn.
Dat klinkt al goed.
Meer ervaringen?
Degelijk horloge. Chrono loopt goed. Nette afwerking.
Ikzelf heb de panda 1 en die draagt relatief klein. Ik vind dat die 2 best wat groter draagt dan de rallygraff uit eerste serie. Dat zal komen doordat de bezel wat dunner is en de dial daardoor wat groter is.
Enige waar ik bij die van mij iets minder gelukkig mee ben is het Mesh bandje. Beetje spijt dat ik geen lederen racingstrap heb gekozen. Mesh bandje zit op de een of andere manier niet zo lekker.