Yvo Staudt staat lief in Trouw

Yvo Staudt. Een gevestigde naam in de Nederlandse horlogewereld en daarbuiten. En toch nog maar 28 jaar, jaloersmakend jong. Lid van ons forum! @Staudt. Zijn levensverhaal is denk ik wel bekend. Droomde vanaf zijn vijfde accordeonist te worden. In zijn VWO tijd al twee keer per week met de trein vanuit Twente naar het conservatorium in Den Haag. Daarna Italie, Pescara, en werd in zijn tweede studiejaar, op jacht om de beste accordeonist ooit te worden, diep ongelukkig. En werd ten slotte horlogemaker.

In de rubriek “Zelfgemaakt” gisteren in bijlage “Tijd” van Trouw onderstaand artikel.
Misschien ook aardig om even in het HF archief te duiken.
Yvo stelt zich voor:


Yvo is bestolen!

En het artikel op foto (laat zich gemakkelijk vergroten door aan te klikken):

Yvo: succes toegewenst!

29 likes

Hollands Glorie ! :netherlands:

2 likes

Blijft een inspirerend verhaal. En, niet onbelangrijk, mooie horloges. Ă“Ăłit voeg ik er een aan mijn collectie toe.

1 like

By the way: als er Staudt bezitters zijn, plaats dan alsjeblieft eens een foto daarvan in dit topic!

Proud to wear Staudt

Voor mij vaste basis van de collectie

12 likes

U vraagt, wij draaien.
Bedankt voor het delen van het stuk!

6 likes

Die is mooi zeg :ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik zou eerder Neerlands Hoop zeggen. Twente ligt diametraal aan de andere kant van het land.

Hij maakt toffe horloges. De back-story van een accordeonist in Italië maakt het nog geiniger. Ik hoop dat Yvo weer plezier heeft in het spelen van een riedeltje muziek, het moet gezegd.

4 likes

Mooi hoor; ik vind ze fantastisch (helaas niet voor mij)!

1 like