Zenith of Omega?

En nog een keer Zenith. Net even anders :point_up_2:.

1 like

De omega. Geen twijfel mogelijk :ok_hand:

2 likes

Dank voor het advies, maar blauw is sportief. Ik word al moe van studio sport kijken.

1 like

Ik zou ook voor de Zenith (wel op leer) gaan.

Lastige keuze, vind ze beide mooi. Maat van de Omega is natuurlijk een dingetje, maar ik heb zelf een Tissot PRS 516 Chrono en dat is met 45 mm ook een klatser, maar ik moet zeggen dat het snel went…

38 mm Zenith zou voor mij ook een no-go zijn, dat scheve datumvenster, brrr :grimacing:

Succes met de keuze.

1 like

Ik denk ook dat het wel went…maar het datum venster wil ik niet aan wennen. Hij moet gewoon top zijn. De PRS is in rood/zwart erg mooi. Op een luchthaven om gehad en die is idd erg groot…Ik vind een kast van keramiek een leuke touch…na 2 Omega’s zou een Zenith nu juist wat frisser zijn…Ik zal hem niet elke dag dragen dus hij mag wat groot en “stoer” uitvallen.

1 like

Misschien is het vloeken in de kerk hoor, maar als je groter dan 38 mm te fors vindt, heb je dan niet gewoon een beetje meisjespolsjes?

2 likes

De Zenith. Mooier van kleurstelling, veel beschaafder van maat en minder een cliché.

Daarbuiten heb ik een hekel aan de speedmaster. Da’s de nights in white satin van de horlogewereld.

Ik ben normaal eerder van de bi- dan van de tri-compax chrono’s, maar voor de speedy maak ik graag een uitzondering. Of voor de Zenith. :slight_smile:

Wie vindt 38mm te fors?:face_with_raised_eyebrow: Ik kan dat nergens uit opmaken…

Gave reactie… applaus! :clap:

2 likes

Zijn beide mooie horloge, maar ik zou gaan voor de Zenith op leer de 38mm.
Succes met je keuze.

1 like

Zojuist de Omega gepast…viel zeker niet te groot uit! Op de foto komt hij niet tot zijn recht…
Het lijkt zeker te zijn wat ik zoek ik mn volgende aankoop. Nu nog even over de prijs heen stappen…

5 likes

Dit soort foto’s is nooit representatief voor de maat. De Omega heeft vrij korte lugs en de kroonbeschermers tellen mee bij de maat, maar laten het horloge optisch nauwelijks groter lijken.

Je moet eigenlijk, op enige afstand, een foto via een spiegel maken.

Ik vind hem trouwens erg mooi.

1 like

Heb de witte versie. Had in het begin ook schrik van de maat van het horloge (44.25mm) maar eenmaal rond de pols zat hij als gegoten. Heb een mooie collectie horloges, maar die Speedmaster gaat met 50% polstijd lopen. Echt een klassebak. Vind de Zenith in zijn 42mm ook subliem en wordt wellicht de volgende.

Koop die Omega (net zoals de Zenith) niet aan list, een korting van 20-25% voor een nieuwe moet mogelijk zijn (met alle toeters en bellen)… :+1:

1 like

Zojuist ook de Zenith ook de etalage gezien en die lijkt al groter dan de Omega…Dat viel vies tegen…Ik snap dat de meeste de 38mm prefereren…

1 like

Ik heb de 38 en had ooit een zwarte 42. Die laatste heb ik weggedaan omdat ik hem echt te groot vond. Ik kan me voorstellen dat de Omgega kleiner oogt op de pols.

1 like

Zeker niet voor list(10300) ik denk eerder idd 7-7,5k…de DSOTM is wel voor 1k minder te krijgen…Ik weet niet precies wat de Zenith kost, 5-6k?

Goeie tip, Zal ik de volgende keer eens proberen (zonder dat ze me raar aankijken)

1 like

5 K is haalbaar nieuw (38mm). List uiteraard een stuk hoger.

2 likes