Zenith only (Deel 2)

Uit deze 2 koos ik de Chronomaster, staat beter op je pols imo

1 like

Yes

Deze al gepost hier?
Toch wel echt heel erg gaaf!

Yes:

Oooh dat is jammer om te horen. Dat is ook mijn polsmaat en ik heb geen zin in een mega unit om m’n pols :smile: De chrono vond ik wel veel te groot maar die is 44mm. Ik had de Classic Skeleton geprobeerd en die droeg normaal.

Het enige verschil is de dikte, de nieuwe Skyline is 1mm dikker. Misschien is het stuk hoe de case af loopt ook iets langer, dus een langere lug to lug distance.

Dat is mooi! Dat is wel wat ik zoek namelijk.

Mijn grootste twijfel zit hem ook daar in. En van de video’s die ik heb gezien lijkt de witte inderdaad de mooiste (gemiste kans dus). Komt denk ik toch doordat het mat is met die gekke sterretjes. Toch maar eens de witte bekijken.

https://www.instagram.com/reel/CZGhkWmoUZP/?utm_medium=copy_link

Bedoel je de Defy Classic? Die valt soepel en zonder op te vallen om mijn 17,5cm pols. Desondankstemin, de skeletton oogt wel groter dan de blauwe classic.

Cross post

3 likes

Eeeennn ik heb iets nieuws geleerd hoe ik gifjes

20220206_155910_1

maak op m’n telefoon! Yaay ik voel me jong!

Maar ffkes serieus. Kijk es naar die wrist roll! De afwerking en afwisseling van geborsteld en gepolijst is zeer serieus next level. Zeker ook van de op eerste oog simpel lijkende band (en deze zit nog in folie!).

Ik mag de sub stiekem best graag en zelfs los van de beschikbaarheid zou ik me nóóit kunnen voorstellen een sub over deze te kiezen. Voor mij is dit by far het mooist afgewerkte en meest interessante stalen horloge in deze prijsklasse.

16 likes

Cool ding!
Maar wel wat dik of t lijkt zo
(Zei m’n vrouw vannacht ook nog)(dat t zo lijkt :neutral_face:)

1 like

Oeh de vervolggrappen liggen voor het oprapen :grimacing: :grimacing: :grimacing:

Ehm so-so. Maar het is gewoon geen klein horloge.

Dit is een fatshaming vrij topic, dat doe je anders maar in het groen. :wink: :sweat_smile:

1 like

valt wel mee 11,60

1 like

Dat valt erg mee dus

1 like

eens !
Als je graag een chronograaf erbij wilt dan beide houden, dus 3 stuks in totaal. Dat is ook niet teveel en bied veel variatie in het dragen, in de diverse uurwerken en top-techniek, en in kleuren.

1 like

Mede door alle antwoorden ben ik er wel van overtuigd dat ik ze beiden nog maar even moet houden. :+1:

Ze zijn beiden te mooi om zomaar afscheid van te nemen. Ga nu gewoon eens kijken welke ik het langste in de kluis kan laten liggen en bedenk over een paar maanden dan wel of er nog steeds één of wellicht helemaal geen het veld moet ruimen.

6 likes

Seiko eruit. Zenith houden. :grin::sunglasses:

1 like

Met de Seiko durf ik op vakantie gewoon te gaan zwemmen dankzij de schroefkroon. Dat durf ik met de Zenith’s niet.:grimacing:

2 likes

Ah zo.

Maar waarom wil je dan een van die zeniths verkopen. Een collectie van 3, waarvan 1 strandhorloge is toch al downsized.

1 like

Dat gevoel deel ik zeker met je.
Schroefkroon geeft toch meer vertrouwen

1 like

Mee eens. Het allerliefste zou ik één mooi wat duurder horloge voor dagelijks gebruik willen hebben en één voor de vakantie waar ik iets zorgelozer mee om kan gaan.

1 like

Zo’n mooie wijzerplaat maar ik vind die subdials echt moeilijk. Net iets te dicht bij elkaar allemaal.

Toffe kleur!!

Lijkt wel dik op je pols, misschien doordat die wat “zweeft” op je pols? Dikke deksel?