Hoi allemaal,
Ik lees hier al jaren mee maar heb nog nooit zelf gepost.
Nu leek me daar eindelijk het juiste moment voor, want ik wilde graag iets persoonlijks met jullie delen.
Ik zal mijzelf even kort voorstellen,
Mijn naam is Francesco, 31 jaar, woonachtig in Amsterdam.
Ik heb een fantastische vriendin(Maxime), een zoontje (Pablo) en we verwachten binnenkort onze tweede.
Ik ben geïnteresseerd in (bijna) alles wat oud is, waar een goed verhaal achter zit of bepaalde ziel in zit. Denk aan oudere auto’s, muziek en architectuur.
Vroeger was alles beter en mooier, zegmaar…
Onlangs heb ik een vintage Zenith chronograaf gekregen als erfstuk van mijn opa. Zoals jullie begrijpen, past dat helemaal bij mij.
Voor mij is dit veel meer dan alleen een horloge; het is een stukje familiegeschiedenis dat ik nu mag voortzetten. We dragen hetzelfde bloed, dezelfde voor- en achternaam en nu dus ook hetzelfde horloge.
Mijn opa is in 1943 in Taranto, Italië geboren, voordat hij naar Nederland kwam om te werken en wonen.
Toen hij 30 werd, kocht hij dit specifieke horloge daar voor zichzelf. Het was zijn “kroonjuweel”, dat hij alleen bij speciale gelegenheden droeg en waar hij erg trots op is.
En wat dit verhaal voor mij extra bijzonder maakt:
ik kreeg dit horloge toen ík zelf 30 werd.
Dankzij hulp van leden hier weet ik inmiddels dat het gaat om een Zenith P271, met het handopwind chronograaf-uurwerk 146D.
Wat ik zelf zie en denk:
- Het horloge ziet er optisch nog verrassend goed uit
- De bovenste pusher werkt
- De onderste pusher zit volledig vast
- De band is vermoedelijk niet de originele van Zenith maar dateert wel uit dezelfde tijd(1965-1970) gemarkeerd met 750 AR1
- De kast heeft volledig en exact dezelfde goudkleur als de band → daarom vermoed ik dat de kast óók 18k is
- Originele Zenith doos
- Kastnummer: 664A976
Mijn vraag aan jullie is om als jullie dat leuk vinden alles met met mij te delen wat opkomt rondom dit stuk. Ik kijk er naar uit om via die weg meer te leren.
Dank voor het lezen en jullie reacties — ik waardeer het enorm. ![]()