Zenith P271 (kaliber 146D) uit Italië – erfstuk van mijn opa

Wat.
Een.
Ongelooflijk.
Mooi.
Horloge.

(Een groot onderhoud doet het wel recht! Lijkt me dat de lugs correctie kunnen gebruiken?)

1 like

mooi stuk, ik zou zeker de onderste pusher laten maken en het horloge hiermee herstellen. :+1:

1 like

Prachtig! Zenith is een heel fraai merk.

Het lijkt erop - met een pusher die vast zit - dat het wel wat onderhoud en liefde kan gebruiken. Als ik je een tip mag geven: @PeterLC.

Geniet ervan!

5 likes

Zeker een mooi horloge! :heart_eyes::pray:t3:
En ik zou als ik jou was kijken of je dit horloge binnenkort een beurtje kan laten geven. Bij een horlogemaker, of misschien dat er een paar gewaardeerde forumleden zijn die iets voor jou kunnen betekenen. Dan weet je zeker dat je daarna dit horloge nog jaren onbezorgd kan dragen.

1 like

Welkom, prachtig horloge heb je!

1 like

Schitterende vintage Zenith! Verdient zeker een service beurt. Weet niet waar je woont maar wellicht dat je hier een adres in de buurt vindt:

Misschien is je de verwijzing naar 3, 6 en 9 minuten opgevallen op de rechter subdial. Hier staat daar wat meer over:

Geniet van dit prachtige horloge!

1 like

Hoop enorm,dat je hier de antwoorden krijgt die dit horloge verdiend :heart_eyes:

1 like

Mijn beste,

Chapeau.:ok_hand:
Een eerbiedwaardige introductie van een magnifiek horloge!!
Ik wens je er een memorabele tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom Francesco emot-tiphat

1 like

een mooi horloge met een nog mooier verhaal,
mss toch een servicebeurt overwegen?
iig eentje om te koesteren :ok_hand:

1 like

Van harte welkom Francesco :it::+1:
Prachtige Zenith!

1 like

Heel mooi. Gaaf erfstuk. Mooi verhaal ook.

Kast kan zeker van goud zijn. Dan zullen er of in de kast of in de deksel goudstempels staan.

Bij goudplated of capped horloges heb je in de regel een stalen caseback.

1 like

Wauw wauw wauw!! Ik heb niet vaak iets met een vibtage horloge maar deze is ronduit prachtig.

Geef het de onderhoudsbeurt die het verdiend zodat jij er nog jaren draagplezier van hebt

1 like

Heel bijzonder om zoiets te krijgen. Zou leuk zijn om dit op een dag weer aan je eigen zoon door te kunnen geven.

1 like

Prachtig erfstuk. Gefeliciteerd met deze formidabele Zenith als NA. Onderhoud is het advies en dat is dit erfstuk uiteraard ook waard

1 like

Welkom hier en prachtig horloge

1 like

Prachtig horloge :ok_hand:
Ik hoop dat de restauratiekosten mee gaan vallen

1 like

Allememachies wat is die mooi zeg, en dan ook nog van je Opa

Zuinig op zijn

1 like

Mooi horloge. Zoals de reclame van Patek Philippe zegt, “je hebt een horloge niet voor jezelf, je bewaart het slechts voor de volgende generatie” is hier volledig op zijn plaats!

1 like

Wat een prachtig erfstuk en wat een mooi verhaal!

1 like