Zes mooiste horloges onder 1.000 euro

Hoi,

Al surfend op de webpagina van Quote - sorry niets beter te doen met dit slechte weer :grin: - kwam ik een artikel tegen over de 6 mooiste horloges voor onder de 1.000 euro.
De volgende horloges hebben ze in de lijst opgenomen:

• Hamilton Khaki Field Mechanical
  • Danish Design Koltur Chrono Silver Black
  • Junghans Max Bill Quartz
  • Longines VHP
  • Raymond Weil Toccata
  • Fromanteel Globetrotter Moon Phase White

Op het oog leek het artikel mij een verkapte advertorial samen met Esquire, toch ben ik benieuwd. Klopt deze lijst? Of, wat staat in jouw top 6 mooiste horloges onder de 1.000 euro?

Matth

PS Het artikel vind je hier

1 like

Die Raymond Weil vind ik wel mooi, Danish enigszins.
De rest niet, maar dat komt met name doordat ik geen cijfers als markers wil. Doet voor mij echt afbreuk aan een design.

2 likes

6x vintage seiko :cowboy_hat_face:

15 likes
  • Hamilton Khaki Field Auto
  • Sinn 556i
  • Seiko SKX 007
  • Longines Conquest
  • Stowa Flieger
  • Hamilton Khaki Field Mechanical
5 likes

Dit lijkt er al meer op, moet alleen nog wel een tweedehands oris op

3 likes

Mijn incoming Seiko, de SPB105.
De SBDC065 is ook prachtig, maar de groene won.

En ja, een tweedehands Oris Aquis zou de koning van deze lijst zijn

17 likes

Een lompe hockey puck als mooiste ? :thinking:

6 likes

Gaaf!!
Heb getwijfeld dus deze en de groene sumo, wilde toch een geheel groene dus voor de sumo gegaan. Ben benieuwd naar je ervaring :ok_hand:

2 likes

Kijk eens even naar de rest van de genomineerden

1 like

Dat heb ik en is zeker niet allemaal mijn smaak, de Max Bill is overigens wel schitterend en de Hamilton kan ik ook wel pruimen.
Glycine Airman zou in de lijst kunnen wat mij betreft en een Alpinist, Stowa flieger ook gaaf. De Aquis doet voor mij echt niet gewoon te lomp en kan qua schoonheid niet tippen aan een 65 als er dan toch een tweedehands Oris in moet :wink:.

3 likes

Qua afwerkng toch echt niet op hetzelfde niveau. Ook de 65 niet, wonderbaarlijk genoeg
Maar dat is ook niet eerlijk, want ik vergelijk nieuw met tweedehands.

2 likes

Smaken verschillen zo erg dat zo’n artikel en topic nergens komt. Ik ga weer even naar mijn hockey puck kijken nu. :rofl:

7 likes

Tsja, de Max Bill in bruin met gouden belettering en automaat vindt je ook voor 830 Euro, dus die quartz zou ik met een korrel zout nemen. Ook de Meister Drivers zijn voor onder de 1000 Ekkies te scoren, alsmede de Form A met concave dial.

Kortom, alleen al op Junghans-gebied hebben ze een verkeerde keuze gemaakt.

Dan de Fromanteel/Raymond Weil/Longines: Die mannen hebben geen verstand van horloges. Dat zagen we al aan het feit dat ze Danish Design noemen, wat me toch een partij plakmerk rommel is van jewelste.

De enige waar ik het enigszins mee eens kan zijn is de Hammie. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb Quote altijd al een verdacht plebejersblad gevonden. Ik vermoed dat heren met smaak geen quote lezen.

7 likes

Allemaal persoonlijke smaak, maar voor mij is dit ook mijn huidige zoektocht (en moeilijk om de knoop door te hakken) .

• De Seiko SPB053 op een aftermarket jubilee of oyster (én nog genoeg centen over voor een SKX007, die zeker ook in dit lijstje mag).

• Bulova Super Seville, daydate, automaat, blauwe dial. Moeilijk te vinden, maar zeker voor minder dan 1000 euro moet je uiteindelijk een NOS vinden.
5 likes

Ik vind de keuzes net zo smakeloos als het blad…en oh ja, morgen komt de bestelde Mido Multifort Patrimony binnen. Die nomineer ik dan maar even voor nu.

7 likes

Als je nog een spb053 zoekt, ik heb er eentje te koop staan😉.

4 likes

Ik heb het artikel ook gelezen en was gecharmeerd van de Longines Maar heb ook een sterke voorkeur voor blauw​:grinning::grinning:

3 likes

Voor 60 euro meer, zou ik toch zeggen: kijk eens naar Nomos Glashuette

2 likes

Het verbaast me hoe vaak Fromanteel in zulke bladen en lijstjes terecht komt. Kan me niet aan het idee onttrekken dat die daar zelf een handje in hebben. Zo bijzonder zijn ze niet als merk of de horloges.

5 likes

#trotsopnederland

5 likes