Zijn deze prijzen iets té goed of niet? (HK)

Zou je hem even willen toelichten tijdens de uitreiking?
Schijnbaar begrijp jij het wel…
Bij nader inzien: laat maar.

Wat bedoel je?

Bekrompen domme mensen die denken dat ze wat vd wereld gezien hebben en dan een paar negatieve ervaringen hebben gehad en vervolgens is echt alles uit een continent nep. Als het als trol is bedoeld: hihi. Als het echt is bedoeld: PVV stemmer?

4 likes

Was dat niet voor aankopen in de taxfree shops op Schiphol?

Inzake de ‘alles is nep uit Azie-discussie’: die uitspraak lijkt me iets te generaliserend maar vanuit China is de nepindustrie wel een enorm probleem. Daar vinden ze nl. dat je het een eer moet vinden dat ze je product namaken. Met name nepmedicijnen en nepvoedsel uit China zijn al jaren een enorm probleem.

Maar TS staat niet in China, dus…

3 likes

Ik kan me in je antwoord wel vinden maar dit laatste wat ik even gequote heb weer niet.
Dat is ook best wat bekrompen hoor om dat zo te roepen :wink:

Hoe was het ook weer: ‘wie met modder gooit, verliest grond.’

2 likes

Eens, het was iets te veel van mijn kant. Mijn excuus

5 likes

Tjonge jonge, iemand geeft zijn mening op wellicht niet al te subtiele wijze en wordt direct tot onder zijn enkels afgezaagd. Wat mij betreft verdient dit geen schoonheidsprijs…:confused:

Ah, die had ik even niet mee gekregen. Netjes! :+1:

1 like

Ach dat valt toch best wel mee. Ook ik geef mijn eerlijke mening op zijn 2e reactie…waarin hij het voor de duidelijkheid nog eens herhaald en bevestigd ('Ik ben daar vaker geweest. En alles moet je lezen als “alles”) nadat ik er in allereerste instantie nog met een knipoog op reageer. Dan ben je voor mij toch echt bekrompen om geheel Azië op zo’n negatieve manier samen te vatten.

Verder geen halszaak wat mij betreft. Verder met de orde van de dag…dwz horloge praat :wink:

2 likes

Heerlijk al die relletjes vanavond.

2 likes

Zonder hiermee te zeggen dat alles uit Hong Kong per definitie echt zou zijn, worden er volgens mij veel nieuwe horloges via Hong Kong en Singapore verhandeld. De reden is simpel: winstbelastingen zijn daar uitermate laag.

En de uitspraak dat álles uit Azië maar fake is, ach, die deel ik niet.

Ik vond dat even niet meevallen…:wink: Als iemand ons Nederlanders vreselijk dom acht vind ik dat prima. Als iemand @daffie als vreselijk dom verslijt voelt dat voor mij op HF toch net even anders…

Maar je hebt gelijk, back to watches!

Het spijt mij wel maar ik vind een omschrijving als bekrompen toch wel van heel andere orde (helemaal in de context als reactie op zijn opmerking) als dom…dat woord heb ik ook niet gebruikt. Wellicht haal jij nu 2 zaken door elkaar. Maar wellicht begrijp ik jouw reactie verkeerd…? Generaliseren en daarmee veel mensen tegen de schenen schoppen vind ik gewoonweg niet kunnen.

Ik blijf staan achter mijn eerdere reactie.

Dat mag, dat kan en is je goed recht. Ik gaf slechts een voorbeeld dat wellicht niet goed verwoord was…

Maar toen ik de diverse reacties las dacht ik even, hè jammer.

Nu heb ik een teer zieltje maar ook daar ben ik zuinig op.

1 like

Als nieuw lid (circa 2 weken) vind ik enkele reacties erg onprettig en zeker iets wat je niet verwacht op zo’n forum.
Je tracht door een goede kennis van de Azische markt het een en ander mee te geven en vervolgens krijg je de bak met …
Ik ben geen pvv-stemmer maar waarschijnlijk had ik daar een warmer welkom gehad dan in deze post.

6 likes

Ik geef toe dat ik wellicht ook iets te stevig heb gereageerd (al was het ook wel met een knipoog in 1e instantie). maar ook ik heb een teer zieltje en kan onrecht en generaliseren maar moeilijk verkroppen.

Ik zal nu ff gas terugnemen. Wellicht bedoelde Danny het ook niet zo als het op ons overkwam.

Live and let live…:+1:

Ik geef toe dat ik wellicht ook iets te bout heb gereageerd (al was het ook wel met een knipoog in 1e instantie). maar ook ik heb een teer zieltje en kan onrecht en generaliseren maar moeilijk verkroppen.

Ik zal nu ff gas terugnemen. Wellicht bedoelde Danny het ook niet zoals het op een aantal van ons overkwam.

Live and let live…:+1:

4 likes

Volgens mij is dit om het horloge tegen fijnstof te beschermen maar ik kan het helemaal mis hebben.

Desalniettemin ken ik zeer goede aziatische producten, en ook chinees. Veel europese producten zijn niet innovatief. Ik wijs naar merken als fiio en oppo. Superieur en vernieuwend.

1 like