Zijn horloges wel ècht zoveel duurder geworden? Artikel met analyse in Fratello Watches

Klopt allemaal als een bus, vandaar dat ik de DUW3001 op het schild van Nomos echte in house hijs:

Mooi caliber. Mooie balansbrug, super dun, de mijne loopt helaas wat snel, maar die moet volgend jaar voor een beurt naar Nomos toe, dus dan kunnen ze er naar kijken.

You need to ask yourself: Is it a grumpy brand or a smiley brand? Show me the Balenciaga look!

3 likes

Een ‘boeiend’ scenario. Niet mijn ding, terwijl ik noch trucker noch bandwerker ben :rofl:

Ik heb de neiging me op mijn hakken om te draaien als het personeel onbeschoft is. Mijn geld spendeer ik liever bij de mensen die behoorlijk zijn in de omgang.

Eens. Een van de enige die ik als sympathiek zou bestempelen eigenlijk.
‘De rest’ zijn gewoon gewoon commercieel gerichte bedrijven met een berg marketing. Take it or leave it. Het is wat het is.

3 likes

gelukkig bijna weekend :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik kan het niet laten….

8 likes

Volgens mij is dat een echte vermomd als nepper :wink: :sweat_smile:

3 likes

Goed haar wel. En die hysterische look is ook lekker gelukt. 7/10.

2 likes

Geniaal! Waar kan je deze onesie kopen :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Toch jammer dat het mondje een geschilderd zwart vlak is :joy:

1 like

Je mengt twee uitdrukkingen, namelijk:

1. dat klopt als een zwerende vinger
    en;
  2. het sluit als een bus.
2 likes

Elke klant, en je kunt aan de buitenkant nooit zien of iemand geld heeft of niet, verdient het om fatsoenlijk geholpen te worden, vriendelijk, kordaat.

En die verkoper moet zijn werk goed doen, door een aardig gesprek kijken waar de klant zijn wens van dat moment ligt en of die valt in te willigen.
En eerlijk zijn, “ah u komt een slecht leverbare Rolex waar een wachtlijst van honderd man voor is passen zonder koopintentie?”
“Prima, maar het is erg druk, ik kan even kort voor u nemen als u uitgebreider wilt passen maak ik graag een afspraak met u.”

“Op die manier dan kan de wachtende klant die wel een koopintentie heeft voor een leverbaar goed ook worden geholpen.”

5 likes

Gevoel.
Mijn gevoel zegt dat jij hierbij hoort.

Alleen als fate voor elk woord een cent zou krijgen.

6 likes

Ik ben het met je eens @BG1
Tijd is beperkt en daar mag je als verkoper ook duidelijk over zijn. Ik ben zelf ook helder over wat ik wil. Komt het niet uit op dat moment, dan begrijp ik dat ook.
Mij gaat het om iets basaals als omgangvormen.

Tsja, bij Geit en Limoen belden ze omdat ik een bestelling niet acuut op kon komen halen (ik werd overdag en heb meer te doen, het kan eens een week duren voor ik tijd heb…) en werd er vrij onheus gedaan of ik het bestelde eigenlijk wel wilde hebben.

Mind you, paar weken eerder was er nog bij mijn schoonvader een duur stuk thuis afgeleverd door de verkoper die mij daar ook aangaf op mijn vragen dat ze wat ik wilde konden bestellen… Beetje dom om een grote mond te geven tegen iemand die bij een bewezen goede klant zit. Uiteraard heb ik dit ook even binnen de familie teruggekoppeld. Er zijn meer juweliers in Nederland.

Bij IWC Zürich stond er een of andere ongelikte beer aan de deur die mij (jasje, overhemd, spijkerbroek en leuke patta’s, tas van Blancpain en een 5 jarig meisje in jurkje aan de hand) niet binnen wilde laten. “Kijk maar online”. Kortaf, onvriendelijk. En binnen stond intussen zo’n Jan L*l te niksen, die alleen even opkeek wat er aan de deur gebeurde.

Hey hufter, ik wilde hier kopen… kan dat ook online zodat ze jou kunnen wegbezuinigen? Dat was mijn gedachte.

Anyway, het geeft een wrange smaak bij iemand die in totaal 5 IWC’s heeft en is echt geen reclame. En ik geneer me er niet voor om dit soort voorvallen concreet te delen.

Stemmen met je voeten: weglopen bij onbeschoft personeel.

2 likes

Prijs nu van de Breguet Price

€ 14 500.00 *

• Recommended retail price (incl. VAT)
1 like

5 likes

Ik kom er zojuist ook op via Google, geen foto meer maar wel de prijs informatie ad 14.500,-

1 like

Quote:
" Dat klopt als een bus betekent ‘dat klopt helemaal’, ‘dat is echt de waarheid’. Deze uitdrukking is eigenlijk een vermenging van twee andere uitdrukkingen: dat klopt en dat sluit als een bus .

Dat sluit als een bus

Sluiten als een bus is een uitdrukking die al in de zestiende eeuw voorkwam. De bus is eigenlijk een goed afsluitbare bewaardoos, waar je bijvoorbeeld koffie lang in kunt bewaren. Sluiten heeft hier de betekenis ‘afsluiten’. ‘Dat sluit als een bus’ betekende dus letterlijk ‘dat past net zo mooi op elkaar als een bus en een bijbehorend deksel’, en vandaar: ‘dat sluit perfect op elkaar aan’, ‘dat klopt precies’.

Dat klopt

Kloppen in de betekenis ‘juist zijn’, ‘met elkaar overeenkomen’ betekende eigenlijk ‘hoorbare slagen tegen of op iets geven’. Dat klopt in de betekenis ‘dat is juist’ is in de loop van de negentiende eeuw in gebruik gekomen. Misschien werd aanvankelijk gedacht aan het kloppen van het hart: zolang het hart klopt, is het in orde, functioneert het goed.

Dat klopt als een zwerende vinger is een uitbreiding van dat klopt . Het figuurlijke dat klopt (‘dat is juist’) en het voelen kloppen van een ontstoken vinger worden nu met elkaar verweven.

Dat klopt als een bus

Het eerste woordenboek dat ‘Dat klopt als een bus’ opnam, is de Grote Koenen uit 1986. In de jaren tachtig werd de uitdrukking nog weleens afgekeurd als contaminatie. Tegenwoordig geldt het voor de meeste mensen als een ‘gewone’ uitdrukking.

In 1888 stond deze passage in de Javabode: “Men beleedigt elkaar zonder elkaar te krenken; men vecht zonder elkaar te raken, dat klopt als een bus.” De uitdrukking is dus al zo’n anderhalve eeuw in gebruik."

Bron:

3 likes

Dus het klopt niet …??? :smile:

1 like

Dan klopt het ondertussen wel.

Ten overvloede.