Vast achter de betaalmuur, maar relevant. De luxe merken opereren in een heel eigen speelveld lijkt het. Het geld klotst voor genoeg mensen tegen de plinten:
Het groene deel hier zit er vol mee.
Uhm hebben we het over hetzelfde horloge? De bracelet van mijn Santos (2022) is van een hele andere orde dan het simpele bandje van mijn 2017 GS. Ik was juist positief verrast over de kwaliteit van Cartier maar ik moet ook zeggen dat ik weinig gevoel voor kwaliteit heb en ik vooral onder de indruk raak van technisch vernuft en industrieel ontwerp. De Bulgari Octo Finissimo springt er op dat vlak ook sterk uit.
Kwaliteit is maar 1 aspect. Niet doorslaggevend in mijn geval…
Gaat het hier niet om vraagprijzen?
Verkoopprijzen kunnen een stuk onder de vraagprijs liggen.
Ik weet niet wat actueel mogelijke kortingspercentages zijn bij de diverse merken maar 20% op een Omega was toch wel mogelijk?
Niet meer denk ik, Omega heeft veel POS gesloten in NL en dit zal invloed hebben op de korting die je krijgt op dit merk. ( S/C heeft bijna alleenrecht in NL, op Gassan en nog 2 andere POS na )
Nu kun je misschien nog je slag slaan met korting op een Omega omdat de 12 POS die het merk zijn kwijtgeraakt hun voorraad zullen gaan uitverkopen.
Me eens. En een beetje een open deur, maar ‘in te willigen’ kan het beste
bij “Van (in te) Willigen” in Den Haag.
Mee eens dus, hahhaha.
@GerardNijenbrinks, Nomos is een marketingmerk, dat het slim aanpakt.
Elders geproduceerde onderdelen ‘zusammengedengelt’ in overpriced spul.
Maar … ieder zijn / haar mening, hoor.
Zolang Gassan het gros van de Omega modellen, die je vooraf kan bestellen, op Schiphol (Schengen en Non-Schengen) met 17,4% korting verkoopt, kan je onder de vraagprijs gemakkelijk slagen. Vorige maand een Omega Planet Ocean voor een vriend opgehaald.
@BG1, dank je voor dit prachtige topic, waaraan veel invalshoeken (mogelijkheden)
verbonden (kunnen) zijn. Ik ben ervan overtuigd, dat dit topic een Longstay_Item
zal zijn / worden. Cool
Waarom wordt Daniel Wellington als horlogemerk ook alweer verguisd? Oh ja,
vanwege elders geproduceerde onderdelen en daarvan zijn ‘eigen merk’ bij elkaar
assembleren … Oh jee, gewoon exáct hetzelfde als wat Nomos doet…
Maar ja … marketing hè?!! Marketing is a b*tch !
Het is technisch vernuftig dat je een bracelet maakt waar je met je duimnagel een link uit de bracelet kunt pulken.
Het is een design-fail (vanuit ergonomisch perspectief) om geen tweetal 60% links toe te voegen als de clasp geen snelverzet heeft.
Het gadget-gehalte van die bracelet is dus hoger dan het comfort, wat bij GS omgekeerd is. Die hebben geen enkel gadget-gehalte, maar zijn comfortabel pas te krijgen.
Ik ervaar comfort, ergonomie en de mate van instelbaarheid als kwaliteitscriteria. Zeker bij objecten die je op je lichaam draagt.
Da’s wel erg kort door de bocht hoor. Om het “Glashütte” label te mogen dragen moeten er echt wel significante hoeveelheden van het horloge in huis gefabriceerd worden. Hoewel het Alpha kaliber bijvoorbeeld wat ontwerp betreft inderdaad een Peseux is, wordt het op de veren en juwelen na wel helemaal door hen ter plekke gemaakt. Ze hebben zelf ook mooie nieuwe ururwerken ontwikkeld, met name dan de automatische binnenwerken. Dat ze de kasten en wijzers niet zelf produceren so be it, daar staan ze verre van alleen in.
Dát zou pas echt een kijkje in de keuken zijn:
inzage in wat er in China ingekocht wordt door de Zwitsers…
#bestbewaardegeheimvanzwitserland
Zeker. Voor mij gaat het vooral om de kwaliteit, tenzij het koffie is lig ik van de origine niet zo wakker.
Nomos kasten en wijzers komen naar eigen zeggen uit Zwitserland, wat natuurlijk niet wegneemt dat de blanco’s alsnog van China kunnen komen
@Fate_Amenable_To_Change, van die ruim 24.000 USA’ers kunnen er ruim 6.000
bij Canada bijgeteld worden; het stikt in de USA werkelijk van de Canadese
super-rijken, die sinds de jaren '60-'70 naar de States zijn geëmigreerd om
er trachten hun fortuin te maken. Hetgeen velen dus ook echt gelukt is.
U heeft ook een voorkeur voor kopi luak?
Ik denk……dat je je vergist.
Ik denk het ook. DW is gewoon spul dat je na 3 mailtjes met je eigen logo en al van AliExpress kunt trekken voor een paar euro per stuk.
DW vergelijken met Nomos omdat niet 100% van de onderdelen daar in house gemaakt worden is… Tja, noem het eens iets.