Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb vanmiddag wat spullen op MP gezet en meteen 2 oplichters. Via whatsapp en een verzoek om €0,01 te betalen. Ik gaf aan dat ik niet in die oplichting trap.
En meteen bedreigingen dat ze wel even bij me langs zouden komen. Dat die cent betalen veiliger is voor iedereen. En uitschelden voor fijne ziektes.
Volgende stuurde ook een link naar me waar ik een betaalverzoek zou kunnen aanmaken. Meteen afscheid genomen.
Jullie als betrouwbare verkoper bieden zo heel prettige service aan jullie klanten, maar die oplichters gebruiker dus exact dezelfde methode want het linkje dat zij sturen om te betalen ziet er exact zo uit als die van jullie - alleen ben je de Sjaak als je daar in trapt.
Dus als koper bij jullie moet je wel een bepaald vertrouwen hebben.
Kan er met mijn kop niet bij dat Mp hier niks tegen doet…
Maar wanneer je aangeeft dat je je eigen geverifieerde account wil laten verwijderen…
Dan kun je nooit geen nieuw account meer aanmaken met het zelfde bankrekeningnummer.
Volgens Mp zijn er dan klachten geweest, welke men koppelt aan het rekeningnummer.
@Blauwbeer mag men dergelijke gegevens wel opslaan?
Maar niet dat ik Mp mis, ik wordt ook opgelicht via eBay… och ja, die kochten Mp ook voor 225 miljoen.
Ja maar een bankrekening leegtrekken kan toch helemaal niet? Meeste banken hebben een limiet van 1000 euro geloof ik. Nog veel geld natuurlijk, maar uiteindelijk zit er toch een “ingebouwde rem” op dat leegtrekken?
Je kan die limiet verhogen als dat nodig is als je bv meermaals grote betalingen doet per week, of je kan die limiet aanpassen voor bv een weekje als je in die week veel grote betalingen hebt gepland ( moet je zelf aanvragen in de bank )… staat bij mij op 250.000 euro, moet er dus niet aan denken dat mijn gegevens zouden in de handen komen van jullie “boefje”, ik noem dit al geen boefje meer.
Kan je de rekening even verifiëren door op de volgende link te klikken. Superveiligjerekeningcontroleren.jeraaktechtnikskwijt.veil.ig/letophetslotjeindebovenhoek
Dat het dus niet alleen 1000 euro kan zijn, maar als ik gisteren op de link had geklikt ik wel wat meer aan de hand had.
Moet eerstdaags voor een appartementje betalen, vandaar dat deze limiet tijdelijk opgetrokken was en wou gewoon even duidelijk maken dat het dus dik kan tegen vallen als je niet op let.
Door het bedrag te vermelden hebben er enkelen toch wel opgelet.
De suggestie kon gewekt worden dat je een maandelijks bestedingspatroon hebt/had van 250k. Dat kan hautaine over komen. En dat is natuurlijk raar op een forum waar het om uiterlijk vertoon draait