Zoektocht naar perfecte dresswatch > Eigen horloge project

Top. Dan is er gelijk een alternatief beschikbaar voor degene met een kleiner budget :grin:

Mijn inspiratie komt eerder van patek, lange en vacheron.

11 likes

Die van die chinezen ook :joy:

19 likes

Hahaha sorry maar moest even een servetje halen, bedankt @Ruud .

Die lijkt wel heel erg. :face_holding_back_tears:

Ik heb deze in 2 kleuren gehad. Was met 36mm te klein voor me.

Zij hebben hun ‘inspiratie’ inderdaad bij Baltic vandaan

4 likes

13 likes

77 likes

:star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck:
Prachtig :drooling_face:

1 like

54 likes

Dit is denk ik de mooiste plaat. Nice. :ok_hand:

2 likes

Oef, toch heel chique Paul. Dat zou mijn keuze denk ik wel zijn. Al twijfel ik wel over zilver. :sweat_smile:

1 like

mooi, maar de zwarte zou mijn voorkeur zijn ivm het hogere contrast :+1:

14 likes

De groene plaat is ook heel erg lekker…. :100:

4 likes

het zijn allemaal plaatjes! :grinning:

4 likes

Bijzonder fraai @vierport :ok_hand:

1 like

Super mooi project! Het getuigt van lef, doorzettingsvermogen, liefhebberij. Gaaf ook dat je het -ondanks de kans op negatieve kritiek- met ons deelt. De zwarte trekt mijn aandacht in het bijzonder.
Niets dan lof, chapeau!

1 like

Dankjewel. Er zit een hoop werk in. Elk Breguet cijfer is opnieuw getekend. Hier en daar wat dikker of scherper aangezet dan wat gebruikelijk is. Vormgeving van de kleine seconde indeling tov van wijzerlengte. Positie van de merknaam tov het centrum en het cijfer 12. En dan heb ik het nog alleen maar over de wijzerplaat… :grin:
Smaken verschillen nu eenmaal. Zo ook of je het de moeite waard vindt om er een “duur” uurwerk in te plaatsen. Het had nog veel gekker gekund. Het heeft ook met je referentie te maken van wat je gewend bent om te dragen/ te spenderen aan een horloge.

Maar detail, rust, en balans in een dun horloge met een mooi uurwerk zijn wel de kernwaarden. En ik denk dat anderen die combinatie kunnen waarderen.

Als iemand iets negatiefs zou benoemen komt dat zeker meer binnen dan wanneer je net een nieuw horloge laat zien welk je uit het blauw, chrono24 of via de (grijze) dealer hebt aangekocht. Ook je eigen naam als merk gebruiken ipv een fantasie- of failliet horlogemerk uit het verleden is wat spannender om naar buiten te brengen.

Wat betreft wijzerplaatkleur heb ik vanaf het begin ingezet op hoogglans zwart. Omdat zwart altijd te dragen is en vanuit het verleden iets exclusiefs was. Dresswatches met zwarte wijzerplaat uit de jaren 30-50 zijn zeldzaam. Zilver daarentegen is de klassieke keuze. Olijfgroen… omdat mijn vrouw dat erg mooi vindt en zij een goede smaak heeft.

52 likes

Wel de gaafste denk ik :innocent:

1 like

Ziet er allemaal erg gelikt uit, tof project!

1 like

Echt de minste van je zorgen denk ik. Het heeft wel cachet en de uitvoering vind ik ook leuk gedaan.

Strakke letters in contrast met de golvende vormen van de wijzers en indices.

Als je ergens zo veel ziel en arbeid in steekt mag je daar imo met trots je identiteit aan verbinden

2 likes