Zoektocht naar perfecte dresswatch > Eigen horloge project

De meeste info zal ook wel hier verschijnen, maar toch …

4 likes

Volg beide kanalen

1 like

Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Zal dit zeker volgen

1 like

Geel heeft het niet gehaald? Staat niet in de opsomming, wel in de foto’s.

1 like

Ja, goed opgemerkt! De poll en reacties wijzen uit dat het toch wel het minst populair is. Daarbij had ik zelf ook al een andere voorstelling bij deze wijzerplaat. Is wel jammer, want het glossy zwart en ivoor waren de eerste gedachtespinsels die ik had.
Dus ze staan er half bij (1 foto en in de beschrijving ivoor). Definitieve keuze maak ik wanneer ik de uurwerken heb en het saffier en de bezel kan monteren.

7 likes

Wow, wat een ongelovelijk mooie horloges! Precies waar ik aan denk bij een dresswatch! Erg mooi!

3 likes

Ik volg dit draadje al vanaf het begin en het horloge ziet er heel mooi uit.
Maar ik heb alleen 1 dingetje wat ik persoonlijk niet zo mooi vind en dat is het “gat” in de minutenwijzer.
De minutenwijzer is (denk ik) gemaakt om er nog een secondewijzer in te zetten maar die zit ergens anders dus is er dan geen dichte minutenwijzer te vinden/maken zodat je dat gat niet meer ziet?

Verder een mooi en strak horloge zowel in zwart, zilver, groen en geel!!

1 like

Die minutenwijzer zit uiteindelijk op de minuutpijp dus dan zit er geen gat meer :thinking:

1 like

Het ziet er wel zo uit, ergens. Snap de opmerking wel maar ik weet niet of het beter zou zijn moest dat helemaal dicht zijn :slightly_smiling_face:

De wijzers liggen gewoon los op de wijzerplaat voor de foto omdat er geen uurwerk in zit, zodra je de boel echt monteert zit dat gat gevuld met de minuutpijp die dezelfde kleur heeft en dicht is.

Mocht je een wijzer met een dichte bovenkant willen maken wordt de wijzer dikker omdat dat dan bovenop je minuutpijp komt.

3 likes

Is wel mooier. :blush:

2 likes

Of saai? :wink:
Zelfs Patek doet dat niet:

4 likes

Oef, onder de gordel. :rofl:

giphy (2)

3 likes

Zucht….
Dicht is mooier. Wie wat wel of niet doet zal me zuigen.

IMG_1960

Bij de 6119G niet onaardig.
Ik doe het er wel mee. :blush:

Integendeel. Kijk hoe lekker dit. :heart_eyes:

2 likes

Smaken verschillen :wink:

1 like

Hahaha, gelukkig maar anders hadden we niets om over te praten. :blush:

2 likes

Dat is zeker :sweat_smile:

1 like

Ik ben indd ook fan van een afdeksel. Overigens kan dat ook in de dikte van de wijzer vallen. Bij de Bravur ligt het er bovenop.

1 like

Het is al flink mooier als de wijzers en de kop van de centrale as ton sur ton zijn maar een kapje is wel heel lekker hoor.
Misschien ook omdat je het zelden ziet.

1 like

Volgens mij is dit nog een foto waar de wijzers nog niet zijn bevestigd maar voorzichtig in positie op de plaat gelegd.