Hoe staat het met de pre sale?
Na tien bestellingen met alleen orders buiten de EU en slechts 1 bestelling vanuit Nederland, zag ik na een paar dagen dat ik het niet ging redden om binnen de gestelde tijd een groot deel van die 100 stuks te kunnen verkopen. Ik heb daarom alle bestellingen geannuleerd, excuses gemaakt en de mensen terugbetaald.
Eerlijk gezegd had ik wel meer verwacht vanuit hf. Maar het bleef pijnlijk stil.
Er komen nog steeds aanvragen binnen van buiten NL, dus de interesse is er wel. Maar niet in het tempo dat ik nodig had. Ik ben inmiddels van mijn roze wolk afgestapt.
Het grootste probleem is dat ik een uiterste datum kreeg voor het bestellen van 100 uurwerken. In februari kreeg ik te horen dat ik eigenlijk direct moest bestellen, zodat de uurwerken in september klaar zouden zijn. Ik had zelf al zo lang gewacht op het uurwerk om de prototypes af te kunnen maken en weet hoe irritant het is. Dus als ik dit jaar nog wilde leveren, moest ik per direct de voorverkoop starten. Ik wilde daarom snel doorpakken, omdat ik dacht dat dit het momentum was.
De verkoop staat voorlopig in de koelkast. Ik heb gewoon overhaast gehandeld. Om er vervolg aan te geven heb ik meer voorbereiding en hulp van anderen nodig (meer marketing/ socials). Ik heb ook nog naar Kickstarter gekeken als mogelijkheid. Maar wat ik daar aan geslaagde horlogeprojecten zie voorbijkomen, zit in een andere prijsklasse.
Misschien dat ik alsnog een betaalbare variant ga maken met een eenvoudig en goed(koop) verkrijgbaar uurwerk met centrale seconde en met onderdelen uit Azië i.p.v. Zwitserland.
Komt de mogelijkheid voor een hf limited alsnog in beeld
In ieder geval geniet ik elke dag van mijn horloges. En dat was het doel. Ik rouleer veel tussen de kleurtjes, maar zilver pak ik het meest.
Daâs heel magerâŠ
Nu ja, ervaring rijker en een illusie armer.
In ieder geval heb je een pracht set custom made eigen merk horloges!
Wat een anticlimax zo! Helaas voor nu, had je meer geluk gegund, maar ik vind het bewonderenswaardig dat je het avontuur wel bent aangegaan. Geniet van je prestatie
Jammer. Als puntje bij paaltje komt zijn er velen ineens niet meer thuis. Veel gelul maar weinig wol.
Alle respect voor je ambitie en inspanningen Paul. En voor het prachtige eindproduct!
Zou zeker helpen!
Ook gezien bovenstaande, het is ook wel heel lastig om je als nieuwkomer gelijk in dit segment te begeven. Wel alle respect dat je het hebt geprobeerd! (en hopelijk lukt het je alsnog!)
Ik had er graag ook eentje gedaan maar kan dit soort bedragen niet betalen helaas
Wel balen.
Misschien zou het helpen om via YouTube wat exposure te krijgen door een prototype uit te lenen (als je dat durft) om maar eens een ideetje te geven
Echt waar, ik schaam me voor mân lauwe laksheid.
Jij hebt als enige besteld dus?
Ik wil hem eerst nog passen, maar wist via de PB dit al lang (dat het voor nu niet door ging). Als het doorgaat tzt, dan komt er hier één. Maar wel eerst passen of de âbezelrandâ me niet te dik is.
Dit is wat mij heeft tegengehouden. Vanaf de fotoâs beschouwd is de bezelrand mij aan de (te) dikke kant.
Op basis van alle reacties hier, had ik toch wel verwacht dat je er een stuk of 25 had kunnen verkopen . Ik weet niet of de prijs al bekend was in een vroeger stadium, maar wellicht is dat wat de meesten heeft afgeschrikt.
Wellicht, maar men kon toch met enig verstand wel verwachten dat het, met deze kwaliteit, dit uurwerk en in deze kleine oplages, geen koopje zou worden.
Voor mij niet iig
Als ik hem eerder had geweten had ik ook eerder kunnen zeggen dat het 'm niet ging worden.
Ik hoopte op 2.5-3k, misschien naĂŻef maar dat was op dat moment wat ik eraan uit kon geven.
Voor mij is het verschil tussen 3 en 4 ook erg groot
Ondanks perfect ontwerp, sta ik er hetzelfde inâŠ
Jammer @vierport Prachtig horloge en het is je gegund. Ook stoer dat je deelt als het tegenvalt.
Dat denk ik ook (zonder dat vervelend te bedoelen).
VPC is een vergelijkbare zoektocht en die hebben veel meer tijd en energie gestoken in de marketing om het te kunnen launchen. Hoewel zij 900 stuks willen verkopen is er denk ik ook meer interesse in een dergelijk model dan een dress watch.
Voor nu misschien even loslaten maar geen reden om het idee los te laten!
Even voor mezelf spreken:
Ik vind âm heel erg mooi en begrijp 100% waar de prijs vandaan komt. Ik bewonder dat je die op een absoluut verantwoordbaar en best toegankelijk niveau gehouden hebt. Ik denk dat ie dat geld waard is.
Het is echter ook een prijspunt met veel sterke concurrentie en voor mij (veel) te hoog voor een âzomaar even erbij omdat ik âm mooi en de maker sympathiek vindâ aankoop.
Er zijn ook een aardig aantal lager geprijsde horloges die ik erg mooi vind, en ook die koop ik (gelukkig) niet allemaal. Dit âtussensegmentâ motiveert me beperkt tot kopen, omdat er zoveel leuks is in het segment eronder, en ik dan persoonlijk op gevoel liever zou doorsparen voor het segment erboven (zeg maar 20K tegen 1 grail smijten).
Los van mezelf dan:
Voor vele liefhebbers is dit bedrag best te verantwoorden, maar dan wil men allicht niet enkel een heel mooi horloge, maar ook een herkenbaar merk met aanzien waarmee men zich kan identificeren. Ik denk dat het daar voorlopig wat aan ontbreekt. Je hebt niet het platform van VPC natuurlijk.
Moest Longudor dit uitgebracht hebben, je had ze niet snel genoeg kunnen aanslepen.
Mooi⊠tijdloosâŠwat wil je nog meerâŠ
Blijf 'm geweldig mooi vinden, heb je echt knap ontworpen en uitgevoerd
Op deze foto zeg ik; qua bezel een instant buy.
Binnenkort maar eens sparren.