Lovely
Ik gezien deze thread ook. Veel gepraat dus. Voor mij was het altijd al te ambitieus om te overwegen.
Ik niet. Vanaf het begin was het mij al duidelijk dat 95% dacht dat het categorale HF limited zou worden kwa prijs.
Erg jammer. Misschien een voorstel voor een HF limited indienen. En dat gebruiken als kickstarter.
Doe dat onder een deels andere merknaam naam maar wel gelinkt aan Angelier en hou Angelier als premium.
Lijkt me niet nodig om twee merknamen te hebben.
Vele merken starten laag tot ze naambekendheid hebben en gaan dan all out.
Dat laatste zou ook mijn insteek zijn.
Zelfde merk, andere model naam. Herkenbaar design. Met dichte achterdeksel. Centrale secondewijzer. Miyota 9039….
De vraag is hoeveel van de (verkoops)kost in dat gangwerk zit en hoeveel je wint met een miyota.
Horloge folk is nogal snel met “way overpriced” als er geen gekend merk op kleeft.
Wordt de prijs dan a la kurono?
Zelfs mét gekend merk eerlijk gezegd.
Nooit downgraden, dan wordt deze het nooit.
Inzetten op je ideaal. Die is er namelijk nog niet.
Het enige wat ik dan zou doen is een investeerder zoeken om het risico te spreiden, en iemand die er ook vertrouwen in heeft.
Huh? Mis ik iets?
Jammer om te horen! Dat zijn niet de leukste manieren om een les te leren.
Ik ben benieuwd wat de toekomst zal brengen!
Ik vermoed dat waarop ik reageerde verwijderd is.
Er zijn volgens mij een paar berichten verwijderd?
Het is niet zo dat je met een uurwerk uitwisselen klaar bent. Een klein tipje van de sluier wbt kosten: Miyota kost 50 euro. LJP 900 euro.
Het hele proces zou dan opnieuw moeten, want in de basis is het uurwerk bepalend voor de binnenmaat vd kast. De wijzerplaat bevestiging op het uurwerk en geen kleine seconde. De wijzeraanzet is ook anders. Dus voor alles moeten er nieuwe mallen gemaakt worden gebaseerd op de technische tekening van het uurwerk. Als je dit niet in Zwisterland laat maken kan de prijs dus flink omlaag.
Toen ik aan het begin van het proces stond heb ik contact gehad met Comblemine voor het produceren van de wijzerplaat. Als die naam je niets zegt… Creme de la creme zullen we maar zeggen (VacheronConstantin, KariVoutilainen, MoritzGrossmann). Mal en opstart kosten waren 10k. Wijzerplaat voor de proto 3.5k per stuk. Vanaf 100st zou het ongeveer de helft per wijzerplaat kosten.
Nog geen enkel idee wat de totale maak kosten zullen worden als ik die route op zou gaan. Wat vind jij dat het mag kosten?
Kurono gebruikt het zelfde uurwerk (9015/9039/90S5). 1790 usd ex voor de 38mm.
Zat mensen die dat ook overpriced vinden voor een horloge met een Miyota in de basis. Maar ja, Hajime Asaoka is er mee verbonden en dan kun je dat soort prijzen vragen.
Vandaar ook mijn vraag inderdaad
Ik heb geen idee. Heel eerlijk, ik weet niet of ik überhaupt geïnteresseerd zou zijn.
Een groot deel van de appeal van jouw horloge is voor mij de kleine seconde. Dat ontbreekt in mijn collectie en geeft een fraaie klassieke uitstraling.
Hoewel ik een centrale seconde toch ook weer heel interessant kan vinden.
Ik ben daar één van. Hoewel ik die horloges enorm charmant vind, vind ik het veel geld voor “maar een miyota” zeker inclusief btw en verzend + afhandelingskosten.
Daar hebben we bij jou geen of maar beperkt last van natuurlijk.
Ik heb al eens bijna 1000 euro uitgegeven aan een horloge met een miyota. Onder de juiste omstandigheden ben ik wel bereid om daar nog 3 of 400 euro bij op te doen.
Maargoed dit is als als als. En ik heb natuurlijk geen idee wat jouw kosten zijn.
Jouw uiteindelijke kosten *
Ik zou me een beetje zorgen maken dat mensen het ‘oude’ concept te duur vonden voor een ‘nieuw’ merk en een concept met Miyota staks te duur vinden voor een horloge met een Miyota…
Ik ook, beetje marktonderzoek is nodig daarvoor
Och, gewoon volhouden met je model. Hier is vast markt voor maar niet op HF.
Denk dat je vooral je toekomstige publiek nog moet informeren dat de Angelier eraan komt.
Bijna 4K was al heel ambitieus, maar
bij afname 100 stuks ?? Gekkenwerk… VPC heeft de SW216 en is met stalen band € 3K incl wat al stevig is. Plus een jaar lang updates over de kwaliteit en bouw via gratis marketing waardoor het al lang niet meer over de prijs ging.
Het ontwerp is mooi genoeg dus terug naar de rekentafel, en check ook Furlan Marri en hun campagne.
Is ook geen LJP. Dat LJP uurwerk is extra dun etc… plus dubbele gangreserve…gewoon meer highend. Alleen dat is duur en dus moet je tijd besteden aan je audience.
Ik denk wel dat meteen 100 uurwerken aftikken beetje veel van t goede is.