Zoektocht naar perfecte dresswatch > Eigen horloge project

Precies. De prijs gaat daardoor omlaag, maar het bedrag dat mensen ervoor over hebben ook. Die SW is vrij lelijk dus dan kun je je zichtbodem ook wel weglaten.

Een alternatief voor de LJP met kleine seconde is er niet en daar zal ik dan ook nooit iets in willen veranderen door een sellita of peseux 7001.

5 likes

Qua proporties zoals jij het gedroomd hebt?

Ik sluit me aan bij Ruud, blijf mikken op je origineel.

Ben wel heel benieuwd naar wat je zou kunnen met een model met centrale seconde. Kan ook weer heel spannend zijn.

Is er ook iets als een handopwinder die dit zou kunnen? Vind dat toch beter passen bij het karakter.

De rotor van een 9039 kan klinken als een opstijgend vliegtuig, vind dat vooral niet passen

Dat heeft de mijne geloof ik ( een gemodificeerde versie)

5 likes

Balans op wijzerplaat is met een alternatief uurwerk in mijn ogen verstoord. En de alternatieven zijn weinig interessant om aan te gluren en ook te klein.

4 likes

Sellita sw210

Dan moet je gewoon vasthouden aan je visie en langer de tijd nemen voor naamsbekendheid.

Krijg je dat in een kast onder de 9mm?

Ik denk dat ongeacht het gangwerk, een dergelijke kleine serie altijd ‘te duur’ lijkt in verhouding voor wie ‘m nu te duur vindt in verhouding…

Ik vermoed dat de meeste merken opstarten met extern geld en schulden (enkel al het marketingbudget…), en rentabiliteit pas komt met grotere series.

De LJP kost 900€, zelfs als ze die miyota naar je oren smijten, kostie nog steeds dik 2K.

Persoonlijk denk ik dat je echt je publiek moet vinden aan je huidige prijspunt, zonder compromissen, en winst maken voorlopig uit je hoofd moet zetten.
Misschien met enkele funky dials of paarse wijzers of iets dergelijke naast de conventionelere modellen een USP creëren om mensen naar je collectie te trekken. Of een minder dressy variant met stick markers en een radiaal geborstelde bezel. Mogelijkheid tot personalisatie van plaat of kaliber, modulaire uitvoering om plaat, handen en markers te laten kiezen, idk.
Het ontwerp verdient het, en het kaliber is een weloverwogen keuze daarin.

Maar dat is allemaal makkelijk gezegd, weet ik veel… Ik heb soms al moeite mezelf boven water te houden.

1 like

Want dat combineert goed met een dresser?

Het is een dresser. Waarom meteen een 2e model.

Kost allemaal veel meer geld.

Klopt allemaal. Al kunnen die kosten meevallen als je toch al alles zelf assembleert.

Dit is een hele mooie dresser, mooi klassiek, niets op aan te merken.
Ik zou zelfs zeggen dat je deze mate van doorgedreven compromisloze keuzes niet makkelijk elders vindt. Alleen al de positie van de small seconds. Ik vind m heel erg mooi.

Maar of dat genoeg onderscheidend is om naam mee te maken?
Ik denk dat iets doen dat contrasteert met het hele dresser concept net bekendheid en lichte controverse kan verwekken. Waarna je lekker die mooie traditionele dressers verkoopt.
BMW bouwde de i8 ook niet voor de grote verkoopsaantallen, en AP die brutalistische klatser ook niet.
Mensen spreken erover, dat helpt. En ik houd niet zo van vakjesdenken. Een mooie dresser met een leuk kleurtje hoeft geen traditionele dresser te zijn om op zichzelf een mooi horloge te wezen. Kijk naar de rivanera.

Geld kost het sowieso, dat kosten de meeste businessplannen initieel.

@vierport, krijgen we nog wat foto’s van die unieke groene en gele?

Mijn aanbod staat nog steeds @vierport :blush:

1 like

Zit je al in whatsapp communities als MIC?

Veel merken lanceren vanuit daar. If not dan is dat laaghangend fruit.

1 like

Ze zijn prachtig en ongetwijfeld de prijs waard.

Maar het is voor mij en velen geen segment meer om zonaar erbij te nemen. Verre van een tussendoortje.

2 likes

Voor mij wel.
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Je hebt er maar 100 nodig.

3 likes

Zeker, maar die groep is schaarser. Toch in Europa.

2 likes

:crazy_face:

Ik dacht ik herhaal het volledig, dan is de kans kleiner dat het verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Grijs ook goed?

30 likes

Grijs? Grijs!

Zag 'm al voorbij komen op Instagram… Is dit een shopje?

Heel mooi :smile:

1 like