Zouden jullie een Horloge huren?

Ik koop iets waarbij ik altijd een tweede op de bank heb (huis uitgezonderd), of ik heb het gewoon niet.

Uiteraard zie ik een hotelovernachting op vakantie niet met die bril, maar voor alle roerende goederen geldt dat wel. Het verdienmodel van verhuur en lease staat me niet aan.

2 likes

Wie een horloge huurt, diend financiën zijn ommuurd. :sweat_smile::sunglasses:

Ik zou het zelf niet snel doen, maar ik denk dat dit best een prima businessplan zou kunnen zijn. Genoeg mensen die er geld voor over hebben om een dagje likes te harken op Instagram/TikTok met een (gehuurde) Rolex, terwijl ze in een (gehuurde) RS6 overlast veroorzaken.

Een goed voorbeeld is een vriend van me die na goed sparen zijn eerste en enige Grail kocht. Een Oris Aquis. Uiteindelijk heeft hij hem in huis, zit ie niet lekker. Van alles geprobeerd, lijkt niet te werken. Toch balen van je aankoop. Wellicht was even iets voor een weekje proberen dan toch handig geweest.

3 likes

Ok.

Je zou er ook jouw verdienmodel van kunnen maken :sunglasses:
Zodat je eigen geld wat beter rendeert. :sweat_smile:

Dan huur ik (lees je nog mee, @Brick?) liever een mevrouw voor een avond. :slight_smile: Alhoewel, dat is meer “op projectbasis aannemen”.

Ik verkoop SaaS oplossingen. Ik ben al zo’n figuur. Waarom denk je dat ik m’n eigen drugs niet koop?

1 like

Nou dan weet je toch dat dat beter is dan het zelf kopen.

Of gewoon passen in een winkel.

Passen is toch anders. Ze maken niet meteen een horloge op je pols voordat je hem koopt. En dan nog kan het vaak verschillen. Hoe dan ook, zelf heb ik weinig moeite met horloges die niet lekker zitten.

1 like

Hmm. Er zullen niet veel mensen een Meistersinger, Oris of zelfs een Grand Seiko huren. Dit is een status dingetje dus mensen willen Rolex, Patek en Vacheron. Je hebt dus zeker voor een 200k aan horloges nodig om wat keuze te kunnen bieden.

Dan ga je die dingen verhuren voor een dagje. Wat hebben mensen daar voor over? €250? Dat betekent dat je je horloges heeeeeel veel dagen moet verhuren voordat je je investering überhaupt terug hebt.

En dan moet er in de tussentijd: niks gestolen worden, niks stuk gaan, niks kwijt raken en niemand last minute afzeggen.

Of je gaat alles verzekeren. Dat zal een interessante casus worden. Dan ga je niks meer verhuren voor €250. Reken er maar een stevig percentage bij.

Ik betwijfel de haalbaarheid.

Gewoon praktisch, je huurt een horloge van 10k, dat zal al gauw €100 per dag moeten gaan kosten.

Op die mooie dag haper je met je zatte botten aan de klink. Grote polijstbeurt vereist, kost al gauw €500 …

Lijkt me zuur.

Edit: @Pjotr was sneller.

Mijn Submariner mag ie gratis lenen, maar dan doe ik wel de huwelijksnacht!

1 like

200k. Stel €25k per horloge. 8 horloges à 250€

€2000 per dag. 52 weken (elk weekend) = €104000.

Puur op de investering lijkt mij dat een meer dan prima rendement.

Hoeveel rendement vindt jij reeel?

Je kan natuurlijk optimaliseren en kijken welke horloge het meeste per stuk opbrengen die het minste kosten en het minste afschrijven. Dus het kan waarschijnlijk nog beter.

1 like

Ik zou een horloge huren wel wat vinden, hoe vaak lees je hier niet ‘bezit van de zaak, einde van het vermaak’ ik denk dat er een heleboel horloges zijn die ik best wel tijdje zou willen dragen, om vervolgens weer door te schuiven. Bijvoorbeeld een Reverso, zou ik nooit kopen, maar zou het wel eens een tijdje om de pols willen hebben. Beetje flipperen zonder flipperen, want dat is weer heel veel gedoe.

Technisch gezien lijkt het me wel erg lastig, er zijn al wel eens bedrijven geweest die dit doen, die vervolgens de horloges niet meer terug kregen. En op dit moment zijn er in andere landen volgens mij ook wel bedrijven die dit aanbieden.
Het idee lijkt me dan ook wel mooi om een tijdje iets te proberen, maar praktisch gezien geeft het vast gedoe.

2 likes

Eens. Ik ken, behalve een paar horlogegekkies, in mijn omgeving niemand die het ook maar ene reet interesseert wat voor horloges ik heb of draag.
Dat gezegd hebbende, heb ik gelukkig niet zulke dure smaak. Dus, mijn trouwhorloge -een TAG Heuer, uiteraard :sweat_smile:- heb ik maar gekocht en niet gehuurd.

Verder wilde ik destijds gewoon met mijn eigen gezinsauto naar m’n bruiloft rijden. Mijn (destijds) zwager (die autohandelaar is) had echter, als verrassing, voor mij een Mercedes SL geregeld. En dat was eigenlijk wel heel leuk en stond ook net effe charmanter op de trouwfoto’s. :blush:

O.k. en de locatie, zal ik dan maar eerlijk toegeven, heb ik wel gehuurd. Het kopen van een middeleeuwse woontoren paste nét niet in het budget. Maar ik heb ook niet tegen de gasten lopen verkondigen dat het mijn eigen stulpje was. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ik wil nog wel eens een Seiko Springdrive.
Ik kan deze beter kopen dan huren denk ik.
Ben ik er blij mee, moet hij bij huren weer terug!

2 likes

Hoe ga jij met een huurauto om?

Ik vind het idee van een horloge gebruiken in plaats van bezitten helemaal niet zo gek.

In essentie doen we dan allemaal al, vooral de flippers onder ons. De vraag is alleen, wat is goedkoper, flippen of huren. Ik denk flippen.

Je zou misschien wel een abonnement-model kunnen introduceren in plaats van huur. Een bedrijf heeft een grote poule aan horloges en je kan daar een abonnement op nemen. Je mag dan telkens een horloge gebruiken voor een bepaalde periode en wisselt hem daarna weer om voor een andere. Op basis van de hoogte van je abonnement deel je mee in bepaalde categorie horloges.

Eigenlijk kan je dit al met een groepje met gesloten beurs doen natuurlijk. Gewoon samen je horloges in een poule gooien en doorruilen allemaal. In het groot doen we dat al, met een hele grote groep :wink:

2 likes

Help. Wat bedoel je?

1 like

Als je erop googelt zijn er internationaal nog wel aanbieders waar je een horloge kunt huren, maar zijn de aanbieders in NL alweer rond 2018 verdwenen. Dus wellicht geen markt voor :man_shrugging:t3:

N.B. horloge huren voor je bruiloft lijkt me suf. Of lenen van een vriend of familielid of er een kopen vanwege de herinnering

1 like