Zouden jullie een Horloge huren?

Voor de
image

1 like

Ik zou wel horloges willen onderverhuren

Stel: ik start een rolexverhuurvoorwappiesbedrijf in downtown Amsterdam.

Hoe vaak kan ik een leuke Rolex verhuren voor ik een fake terugkrijg?
4 keer?

Wat is de waarborg op zo’n ding dan? 1/4e van de waarde?

Een unieke Lambo doen verdwijnen is niet zooo evident, die markt is vrij afgeschermd zou ik denken.
Een Rolex? Piece of cake.

1 like

Met hetzelfde serienummer?

2 likes

Fair enough. Maakt het al heel wat complexer.

1 like

Volgens mij kopen wij altijd een horloge bij een speciale gelegenheid of gewoon voor de fun… maar als wij ene voor de speciale gelegenheid kopen dan spenderen we daar juist net iets meer aan en heeft ook een diepere betekenis, wat dan weer voor een speciale band zorgt tussen uw pols en het horloge zelf… DENK IK toch dan? Je kan al een mooie tanker voor 200 euro kopen of tweedehands als je iets prestiger wilt gaan.
Daarbij waarom zou je een horloge huren om dan vervolgens naar uw foto’s te moeten zien en in uw achterhoofd houden dat dit niet van jou is… Je hoeft niet te pronken met een rolex of een omega als er geen financien voor zijn. Niemand waar wij indruk op moeten maken. Een rolex liefhebber apprecieert Seiko evenhard als een Seiko liefhebber een CITIZEN of een ander merk.
Behalve Michael Kors en die type boecht… daar doen we niet aan mee :smiley:

Ze zetten het echte uurwerk in een replica-kast die niet van echt is te onderscheiden en het neppe uurwerk in de echte kast waar je alle documentatie van bezit inclusief aankoopbewijs. Ze zijn aardig gewiekst hoor. Ik vind het wel een valide punt. Het lukt misschien vier keer en dan krijg je gesodemieter.

2 likes

Oh, monneer Kors apprecieert Rolex ook hoor. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Je moet eens weten hoeveel huur auto’s er op de foto van de “speciale” dag staan.

Dat vind ik nu wel traditie. De bruid mag best in een leuke oldtimer aangevoerd worden zonder dat ik daarvoor alle dagen dat ding moet zien staan roesten in m’n schuur.

2 likes

Een goeie bruid geeft geen reet om een mooie oldtimer.

Eveneens een domme hobby voor mannen dus.

Dit inderdaad mee eens. Ik zou een goede vriend voor een speciale dag zeker willen lenen. Maar eerlijk zou hem eerder adviesen om zelf een mooi horloge naar zijn smaak te kopen. Heeft ie een mooie aandenken van zo een speciale dag.

1 like

Ja oké, maar je kan moeilijk een old timer vergelijken met een horloge, wat rond uw pols hangt, niet? Wij kopen een horloge met een reden… niet per se om het uur af te lezen, ofwel? Voor mij is dit meer een accessoire dan effectief zien hoe laat het is.
Een auto daarentegen dient effectief voor transport van punt a naar punt b. Mensen huren ook een paard en een kar, want zoiets kan je al moeilijk op de parking van uw appartmentsblok parkeren… dus logisch ook

Mijn vrouw vond het toch wel heel erg leuk dat ik haar thuis kwam ophalen in een Ford Mustang Mach 1 uit 1969 en we zo naar het gemeentehuis reden :blush:

2 likes

Jouw vrouw heeft smaak. Zal jij ook beamen geloof ik :joy: :joy:

Ze vond het leuk om jou enthousiast te zien.

En dat is ook wat waard.

Yeup, maar ik als man ben oldtimerfan en vind mijn bazin nog dubbel zo aantrekkelijk in zo’n ding.

Nee, voor mij is het de herinnering of mijlpaal die het horloge zijn waarde geeft. Je draagt het voor jezelf. Naast mede horloge liefhebbers interesseert het niemand wat je om je pols hebt dus waarom huren? Benieuwd wat jullie vinden!

Tja.
Ik weet nou niet of we (ons geslacht) er trots op moeten zijn dat we anno 2026 veel meer geld bij een juwelier achterlaten dan vrouwen.

Bijzonder is het wel iig.

Waarom is het bijzonder? Een hobby mag geld kosten toch? Of het nou racen, vliegen of verzamelen is? Wat is er bijzonder aan? Je moet je geld ergens aan uitgeven toch?