Retecool !
Ziet er goed uit! Helemaal geen gek idee eigenlijk. Op de website: "Het uurwerk is dankzij de doorzichtige achterkant te zien."
Heb je een foto van die achterkant, want op de website kan ik die niet vinden…
En welke band heb jij erop zitten?
De Fortis Shoreliner. Best een gaaf model!
Is idd. geheel zwart maar er is er ook een met witte index en wijzers
Ik heb die Apollo 8 helaas nog niet in het echt mogen aanschouwen Lijkt mij super. Helaas (voor mij) wel een handopwinder. Daar ben ik niet zo van.
Wat dacht je hiervan?
Zit dat ook in het budget?
Geen automaat, wel zwart en ook niet van een gerenomeerd zwitsers merk.
Ze maken wel goede rekenmachines.
Het is ook de bedoeling dat je hem om je pols draagt. Niet dat je hem ergens in doet… please god…
Doelde op in de collectie komen. Man man man man wat een humor
Sorry man. Zal het niet meer doen😐
Haha mij heb je er niet mee hoor
Een slechte telefoon foto, maar zo zagen ze er samen uit.
Kan jij uitleggen wat het verschil is met een handopwinder en een co-axial? En wat voor jou dan de no-go is? Ik snap die verschillen namelijk niet helemaal.
Ja die Audermans Piguet heeft ook wel wat, als is die mij net even wat te rechthoekig. Ik kende het merk niet, maar heb vorige week van ‘alle’ merken winkels gezien, ben daar niet naar binnen geweest, het zei me niets. Nu ik de prijzen zie was het misschien toch wel even leuk geweest om in het echt te zien of ze dat ook waard zijn haha
Alles kan, als je wil, maar geen haar op mijn hoofd die 150k voor een horloge betaald, bij een vermogen van 20 miljoen ga ik erover nadenken haha. Ze zijn ook uitverkocht las ik ergens.
te druk en onoverzichtelijk
Rustig en overzichtelijk bedoel je?
Jazeker, het zijn beide co-axials. Dat heeft betrekking op een extra palet op de paletvork en niet op hoe een horloge aan zijn energie komt om de veer op te winden. Dat gebeurt automatisch door middel van een rotor die draait om de (meestal) centrale as (doordat je pols draait tijdens dragen) en daarmee de veer opwindt en opgewonden blijft houden of handopwindbaar door het draaien aan de kroon wordt de veer opgespannen en vervolgens loopt deze langzaam weer uit.
Nu is het zo dat sommige mensen elke ochtend of om de paar dagen (Afhankelijk van de gangreserve) hun horloge opwinden. Anders staat ie stil. Ik heb die behoefte niet. Een automatisch horloge blijft dus opgewonden zolang je hem draagt. Dat heeft mijn voorkeur. Pas als je hem niet meer draagt beweegt de rotor dus niet meer en loopt de gangreserve af. Is dit helder uitgelegd?
De prijzen van een AP met Tourbillon zijn inderdaad wat losgeslagen. Zo’n kooiconstructie maken vergt veel tijd en ervaring. Het verbeterd de distributie van het balanswiel maar is meer een technisch hoogstandje en ziet er indrukwekkend uit. Dit soort uurwerken gaan meestal vanaf een eutje of 40.000 (uitzonderingen daargelaten). Het model dat ik liet zien is dan ook nog eens zeldzaam ook. Maar idd
Als je zwart wil proberen. Hier hoef je je bankrekening niet voor te plunderen, hij is zwart en tot nu toe bij mij zie je nog nergens de onderlaag.
Nope