10 jaar horlogeforum lid

Marijn van harte!
De tijd vliegt inderdaad, ook hier alweer ruim 8 jaar lid volgens mij.
Mooie post waar ik het het gedeeltelijk mee eens ben.
Het forum is voor mij na de vernieuwing nooit meer geworden wat het was, helaas het is niet anders.
Wat Rolex betreft denk ik er anders over. Voor mij is het geen bling bling klok.
Neemt niet weg dat ik door dit forum wel een hele andere kijk op andere merken heb gekregen.
Inmiddels kan ik van een Seiko net zo in de ban raken als van een Rolex. Maar goed, genoeg over mezelf. Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat, zo niet veel sterkte gewenst!

P.S. Ik hoop toch echt dat de mods nog van zich laten horen.

1 like

Prachtig! Ik koop 99% van mijn horloges bij de leden die er niet meer zijn :tired_face:

Mooi verhaal, blijf gezond en sterk #Respect :raised_hands:

2 likes

Mooi rijtje bij elkaar!

En gefeliciteerd met je jubileum Marijn! :thumbsup:

Groeten,

Noel.

1 like

Als of er veel veranderd is?
Ja wel veel :sunglasses:

Fuck die drempeltjies !
Maar goed…:wink:

Grt.

2 likes

Wat een mooie post. All the best to you :slight_smile:

1 like

Proficiat , mooi verhaal heb je er van gemaakt.
Verder een goede gezondheid gewenst voor de komende 10 jaar.

1 like

Proficiat Marijn! Wat een horloges heb je gehad!

Goed verhaal, sterkte met je gezondheid en goed om te lezen dat alles is te relativeren, ook de meest prachtige horloges.

Grt. Erik

1 like

gefeliciteerd:

1 like

Mooie post, veel geleerd, fijne evaluatie.
Ik proef wel een melancholieke ondertoon, een beetje alsof je afscheid aan het nemen bent.
Of zie ik dat fout?

Marjolijn

1 like

Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen?:slight_smile:

Gefeliciteerd met je tienjarig lidmaatschap, @marijn en vooral bedankt voor wat je hebt bijgedragen aan dit forum! Wat ik aan je waardeer is, naast je ervaring, dat je jouw mening goed kunt onderbouwen en daarmee mensen vaak ook daadwerkelijk verder helpt of in ieder geval aan het denken zet.:thumbsup:

Ik zag in je overzicht/terugblik het nodige schitterende horlogegeweld langskomen, maar vind je huidige collectie ook zeker niet verkeerd! (Oh en ik heb, na twintig jaar horlogehobby, nog steeds geen behoefte aan een Rolex en betwijfel ook of dit ooit nog gaat gebeuren.:stuck_out_tongue_winking_eye:)

M.b.t. je opmerking over het modereerbeleid; ik heb waardering voor het werk dat de moderators doen. Maar heb ook zelf ervaren dat er niet altijd een duidelijke lijn lijkt te zitten in de manier en mate van ingrijpen door de mods.

Verder is het imo niet per se iets van de laatste tijd dat er op HF een klein groepje leden rondscharrelt dat vooral bezig is met het uiten van lompe oneliners en persoonlijke beledigingen. Ik vind dit altijd een enorm negatief stempel drukken op de sfeer en dit mag van mij dus ook zeker worden aangepakt.

Ik heb ook je openingspost weer met veel plezier gelezen en wens je nog vele jaren plezier op HF en natuurlijk het beste met de gezondheid!

2 likes

Nee, geen afscheid, al heb ik wel eens een verzoek tot opheffing van mijn account gedaan enkele maanden geleden, maar is dat niet doorgegaan door de opheffing van off topic. Ik vond daar de beledigingen de pan uit rijzen. Ik bemoei me wel minder met veel topics, en laat het meeste gaan, plaats eens een plaatje, maar meer ook niet echt meer. Een post zoals pas geplaatst over de Hanhart daar geniet ik bv weer van. Maar er zijn dingen, zoals de diverse bans, die me wel weemoedig en minder enthousiast maken inderdaad. Ook over de steeds groffere uitlatingen, vulgaire foto’s etc maken wel dat ik hier nog wel veel rondkijk, maar veel topics oversla en niet veel meer post.

4 likes

Mooi verhaal. Heel veel sterkte en succes met je gezondheid.

Kleine noot over de oppervlakkigheid van de huidige markt zoals je dat beschrijft : de markt van nu is de vintage markt over 30-40 jaar. In dat geval kan je het misschien weg-relativeren met de gedachte dat uit al dat ‘bling-bling’ straks toch de klassiekers gaan komen (voor het nageslacht).

Schiitterende IWC, Panerai en Speedmasters (62 en 63) :ok_hand:

1 like

Teleurgesteld dus.
Jammer hoor.

Van harte gefeliciteerd en wat een mooi overzicht! Ik ben een nieuwkomer en ken dus de oude staat van het forum niet, toch denk ik dat dit (nog steeds) een hele mooi plaats is om met gelijkgestemden te discussieren over onze prachtige gemeenschappelijke hobby. Een oogje dichtknijpen als er een reactie komt waar je je aan stoort is dan een kleine moeite. Ik hoop dat je nog lang je grote ervaring zult delen hier!

1 like

Proficiat met je jubileum, ik herken wel het e.e.a. in je verhaal.
Zelf ben ik over een klein halfjaar ook 10 jaar bij deze "club "
Wie zei ook alweer, "er is de afgelopen tijd al veel waardevols naar de kl@#&n gegaan.
Iig veel sterkte met je gezondheid

Groet Jan

1 like

Nu ik er meer op let blijkt bovenstaande geheel waar. Lijkt wel of de helft van de nieuwe posts hierover gaan. Leest vaak zo leeg. Niet lezen dus…:zipper_mouth_face::white_check_mark:

1 like

Een mooie reflectie die uitnodigt om gelezen te worden. Ook voor mij een hoop herkenning, al ben ik het niet op alle vlakken met je eens. Dat de volgende 10 jaar je weer een hoop hobbyplezier op mogen leveren!

1 like

Mooi om te zien wat er in 10 jaar de revue gepasseerd is. Proficiat!

1 like

Erg mooi topic, topper vh jaar wat mij betreft. En fantastische horloges. Wat is je huidige collectie?

Kan me ook heel goed vinden in veel wat je zegt en goed dat je gebleven bent.
Eens ook over de leden die een ban hebben nu; Louis was me volledig ontgaan. Erg jammer, ook dat niemand zijn ironie en manier inzag. Maar goed, blijkbaar is het aan dovemansoren gericht.

Hopelijk mag ik over dik 8 jaar ook zoiets schrijven…als HF nog bestaat dan…:wink:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes