Als je er dan maar eentje hebt is dit wel een hele goeie kandidaat idd!
Ik hou het bij een 6-piece. Als ik er meer heb dan is dat omdat er al een nieuwe binnen is en een ander nog niet verkocht.
Door het bij 6 te houden, heb ik met elk horloge een band. Ook geeft het de mogelijkheid om te upgraden (wat ik liever doe dan uitbreiden) want 5 shitters (of impulsaankopen) ga je niet makkelijk upgraden naar iets mooiers.
Haha ik denk dat er juweliers zijn met een kleinere winkelvoorraad dan dit. Maar het is jouw collectie dus die wat voor jou goed voelt!
Hoe zorg je er trouwens voor dat de horloges die in de deksel zitten de horloges in de doos niet beschadigen als je em dichtdoet? Of staat hij altijd open om naar te kijken en van te genieten?
2 voor het weekend, en 2 voor het werk.
Komt nog wel 1 bij voor in het weekend, maar daar blijft het ook wel bij.
Inmiddels heb ik drie horloges. Ik wil wel uitbreiden (Bell & Ross, Luminox, Tudor, et cetera), maar met mijn ‘draagstijl’ is dat waarschijnlijk niet heel zinvol. Sinds de komst van de Citizen komt mijn Omega al nauwelijks meer aan bod!
Mooie collectie en je kunt er alle kanten mee op!
Heel fraai! Maar durf je die ook om op het strand?! Of ben je daar zo ontspannen dat je niet hoeft te weten hoe laat het is?
6 is the magic number 🪄
ik kom bijna nergens. maar draag deze overal wel. ik zie het echt als gebruiksartikel. mocht deze kapot gaan. dan laat ik het repareren. en anders vervangen.
en er zijn vaak dagen dat ik geen horloge draag. dus de tijd is voor mij niet belangrijk. meestal krijg je de tijd om je heen wel mee. zoals de radio of de bushaltes. of anders de kerklok
Ik snap die keuzestress nooit zo goed. Het is toch lekker als je keuze hebt? Als je alle stukken mooi vindt waarom dan stress?
Horloge geeks
Goeie instelling inderdaad, probeer ik nu ook te hebben met bijna al mijn horloges.
Ik heb best een aardige verzameling. Maar ik ga mezelf serieus afvragen hoeveel daarvan nu nog draagtijd gaan krijgen met de aanschaf van de IWC. Ik ga dat de komende tijd eens rustig bekijken en zien of het blauwe gedeelte gevuld moet gaan worden….
Omega is anders wel een topper
3 stuks. En ga langzaam naar 2 neigen
5 met te veel overlap. Bedenk me na nieuwe aanwinsten vaak: wanneer ga je de rest nu nog dragen?
Ik heb de limiet in m’n hoofd op 7 gezet: een voor elke dag van de week. En dat is eigenlijk al te veel.
Dit is eigenlijk het beste advies.