De Dato is ook weer eens in huis.
Blijft een iconische knaller.
Mooier wordt het bijna niet. Als je het mij vraagt de belangrijkste chronograaf van de afgelopen decennia. De eerste chronograaf die een hoog afgewerkte chronograaf als een nieuwe categorie neerzette. Alleen voor mij denk ik te groot en dik om te kunnen dragen.
Je hebt ze toch in 2 diameters?
Dit is mijn droomhorloge. Ik kan mij niets beters bedenken dan een Dato.
Toch.
Maar dat is een eeuwige discussie, die ga ik
hier in AL&S only niet voeren ![]()
En beter is wellicht niet het juiste woord. ![]()
Datograph is tof!
Voor mij is de Datograph superieur maar ik vind het geen leuke strijd want ik zou beiden met trots dragen.
Nope!
Ik blijf erbij, het is en blijft het mooiste horloge op t forum. Maar er is meer te ontdekken. ![]()
![]()
Dat klopt. Maar zelfs in 39mm lijkt het me wat te groot. Ik had een 38mm chronograaf (vintage Zenith) die ik al wat groot vond moet ik eerlijk toegeven. En de Datograph is ook nog eens redelijk dik. Maar ik heb ze in het echt nauwelijks nog vastgehouden dus wellicht dat ik het mis heb.
Ik zou durven stellen dat de Datograph significanter is als horloge voor de industrie en wellicht nog net wat beter afgewerkt maar dat de Patek meer gebalanceerd en dus mooier is.
Het is geen dress-watch, dus mij stoort het niet.
Het hangt wel van je polsmaat af natuurlijk.
Als je een Speedmaster kan dragen, dan past een Datograph ook.
Ik snap het. Het is ook geen verwijt maar meer voor mij persoonlijk wel een bezwaar.
Daar heb ik wel eens een topic aangemaakt.
Eigenlijk sta ik nog steeds helemaal achter mijn conclusie van een aantal jaar geleden
Na lang wikken en wegen ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat beide horloges dermate iconische en verschillend zijn dat het heel moeilijk kiezen is.
Eigenlijk zou je gewoon beide horloges in je collectie moeten hebben.
Ah ja dat was het!
Ik dacht al wie heeft daar ook alweer iets over gezegd.
Mooie conclusie ![]()
![]()
Prachtig!
Is er iemand in regio Amsterdam met een Lange 1 waarvan ik een keertje de Lange 1 rustig kan passen? Wil graag bepalen of het nou wel of niet te groot is voor mij.
Online kopen, weekje passen, niet goed gelijk retour ![]()
![]()
Is er geen AD in Amsterdam?
Er is helaas geen AD meer in Amsterdam. En online kopen om het weer terug te sturen heeft geen voorkeur als ik het gewoon kan passen en er een gezellige mini-GTG van kan maken.
Dat was ook niet serieus hè. ![]()